În contextul lucrărilor de reabilitare la Podul Prieteniei dintre România și Bulgaria, începând cu data de 9 iulie 2024, șoferii sunt sfătuiți să utilizeze rute alternative pentru a evita aglomerația și posibilele întârzieri în Vama Giurgiu – Ruse. Autoritățile au propus mai multe trasee și puncte de trecere a frontierei care pot facilita tranzitul către Bulgaria.
Rute alternative către Bulgaria, cum ocolești Vama Giurgiu?
Vama Calafat – Vidin
Una dintre cele mai recomandate rute pentru a evita Vama Giurgiu și Podul Prieteniei este trecerea prin Vama Calafat-Vidin. Podul Calafat-Vidin, deschis în 2013, este o soluție viabilă pentru șoferii care doresc să ajungă rapid și fără complicații în Bulgaria.
Traseu recomandat: București – Pitești – Craiova – Calafat. Această rută folosește autostrada A1 până la Pitești, urmată de drumul european E70 spre Craiova și Calafat.
Vama Turnu Măgurele – Nicopole
O altă opțiune este Vama Turnu Măgurele-Nicopole. Aceasta este o trecere pe calea apei, folosind feribotul, ceea ce poate reduce semnificativ timpul de așteptare comparativ cu podurile.
Traseu recomandat: București – Alexandria – Turnu Măgurele. Ruta urmează DN6 până la Alexandria, apoi DN52 spre Turnu Măgurele.
Vama Bechet – Oreahovo
Pentru cei care se află în sudul țării, Vama Bechet-Oreahovo reprezintă o alternativă rapidă și eficientă. Trecerea se face cu feribotul și poate fi ocolită aglomerația de la Giurgiu.
Traseu recomandat: Craiova – Bechet. Utilizați DN55 direct din Craiova către Bechet.
Recomandări pentru șoferi la vama cu Bulgaria
Verificați orarul feriboturilor:
În cazul în care alegeți să traversați Dunărea cu feribotul, este important să verificați orarul acestora pentru a evita eventualele întârzieri.
Planificați traseul în avans
Utilizați aplicații de navigație pentru a monitoriza starea traficului și pentru a găsi cele mai rapide rute în funcție de condițiile actuale.
Respectați indicațiile autorităților
Urmați instrucțiunile și semnalizările rutiere temporare instalate în zonele afectate de lucrări pentru a evita orice inconveniențe.
Lucrările de reabilitare la Podul Prieteniei sunt esențiale pentru îmbunătățirea infrastructurii și a siguranței circulației, însă pot genera inconveniențe temporare. Autoritățile asigură șoferii că toate măsurile necesare pentru fluidizarea traficului vor fi implementate și recomandă utilizarea rutelor alternative pentru a evita aglomerația.
Șoferii care plănuiesc călătorii în Bulgaria după data de 9 iulie 2024 ar trebui să ia în considerare aceste rute alternative pentru a evita Vama Giurgiu și Podul Prieteniei. Utilizarea punctelor de trecere precum Calafat-Vidin, Turnu Măgurele-Nicopole și Bechet-Oreahovo poate reduce semnificativ timpul de așteptare și poate asigura o călătorie mai fluidă și mai confortabilă.
Detalii despre lucrările la Podul Prieteniei
Astfel, ”Am avut mai multe discuții cu partenerii bulgari. Dânșii consideră necesară închiderea totală a părții administrate de ei din 9 iulie, dacă nu mă înșel, lucru care creează un mare inconvenient traficului de marfă și turistic care se realizează între România și Bulgaria. Am încercat să decalăm, să schimbăm perioada în care se va închide podul, dar partea bulgară nu a agreat o astfel de abordare,” a declarat inițial Cristian Pistol, șeful CNAIR.
Ulterior, acesta a revenit cu clarificări, menționând că doar o bandă va fi închisă:
”Va fi închisă doar o bandă pentru aproximativ două luni. Există rute alternative, cum ar fi podul de la Calafat-Vidin sau legăturile din Călărași, cu bacul.”
Ce lucrări se fac pe partea bulgară a Podului de la Ruse
Pe tronsonul bulgăresc al Podului Prieteniei, vor fi înlocuite placa podului, pavajul asfaltic și toate elementele metalice legate de banda de circulație. Costul total al lucrărilor se ridică la aproximativ 22 de milioane de euro.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a confirmat durata estimată a lucrărilor: ”Partea bulgară a anunțat că va fi închisă undeva la două luni de zile, dar vom vedea în mod efectiv cât vor dura aceste lucrări și când se va redeschide.”
Importanța Podului Prieteniei de la Giurgiu
Podul Giurgiu-Ruse reprezintă una dintre cele mai importante legături dintre România și Bulgaria. Din datele statisticilor, mii de automobile și peste o mie de TIR-uri trec zilnic pe acest pod, iar în sezonul estival, peste 1 milion de români traversează Bulgaria pentru a ajunge în Grecia.
Proiecte viitoare pentru îmbunătățirea infrastructurii
Un nou pod între Giurgiu și Ruse, cunoscut ca Giurgiu-Ruse 2, este în faza de studii de fezabilitate. Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean, a anunțat recent că studiul de fezabilitate pentru acest proiect a fost aprobat:
”Eu sper ca lucrurile să se miște cât mai repede, să se poată aplica și pentru finanțarea efectivă a lucrărilor. În acest moment, el este depus doar ca un pod rutier, cu opțiune pentru feroviar.”
Vălean a subliniat importanța acestui proiect pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria, în cadrul unui coridor de transport nord-sud:
”Este foarte important ca acest pod să fie la standarde și Comisia este perfect dornică să investească în el.”
Aşadar, şoferii care plănuiesc călătorii între România și Bulgaria în perioada următoare, trebuie să fie conștienți de lucrările de reabilitare la Podul Prieteniei și să ia în considerare rutele alternative disponibile pentru a evita întârzierile. Utilizarea punctelor de trecere alternative precum Calafat-Vidin, Turnu Măgurele-Nicopole și Bechet-Oreahovo poate asigura o călătorie mai lină și mai rapidă, evitând cozile care, cu siguranță, se vor crea în Vama Giurgiu.
Sursa – playtech.ro