În contextul auto, Plus Autotrade se prezintă ca unul dintre cei mai mari distribuitori de autovehicule young-used premium din România, un business cu capital 100% românesc, antreprenorial, fondat în 2010. Din 2016 a pătruns pe segmentul mașinilor premium și de lux și în prezent oferă servicii de vânzare și intermediere auto, intermediere financiară, încheiere de asigurări și extragaranții, preluare de autovehicule în regim de consignație, trade-in și buy-back.
În afirmaţiile sale, „În acest an am ajuns la nouă showroom-uri deschise, în București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Constanța, Alexandria, Sibiu, Iași și Oradea, în care își desfășoară activitatea un număr de 70 parteneri de vânzări, pregătiți să ofere cele mai bune sfaturi de achiziție clienților noștri și să asigure o experiență de cumpărare eficientă și lipsită de griji. La noi, clienții găsesc, în orice moment, un stoc generos de peste 500 de autovehicule verificate și ne mândrim că în fiecare lună vindem undeva în jur de 150 autovehicule, anul trecut vânzările totalizând peste 1.700 de unități livrate.”, spune Răzvan Moldovan.
În plus, recent, firma a deschis și un marketplace, adică o platformă pe care clienții pot vinde sau cumpăra automobile. Despre această platformă, directorulm Plus Autotrade spune că a fost concepută pentru a aduce servicii complementare clienților, pe o piață în care transparența privind mașinile rulate este una foarte redusă.
La acest capitol, ” Pot să își creeze cont atât persoane individuale, cât și profesioniști, fie reprezentanțe auto sau societăți de leasing. În cazul profesioniștilor, oferim o soluție end-to-end, platforma permițând nu doar adăugarea de anunțuri, ci și alte servicii. Vehiculele listate pe platformă trebuie să aibă un istoric verificabil, proces realizat rapid și eficient datorită integrării cu furnizori de soluții de date, care ne oferă acces la informații esențiale pentru a ne asigura că mașinile disponibile la vânzare reflectă cu exactitate starea lor reală. Tot pentru siguranță, am impus limite de vechime și rulaj, respectiv în platforma noastră nu se vor regăsi autovehicule mai vechi de 10 ani sau mai rulate de 180.000 km, pentru că soluțiile de date pe care le folosim nu ne pot oferi informații suficiente pentru autovehicule mai vechi. În schimb, nu există nicio limită de preț, în platformă putând fi listate atât mașini de volum, cu prețuri accesibile, cât și autovehicule exclusiviste, motociclete, autoutilitare”, explică Moldovan.
La întrebarea Economica, Care sunt proprietățile care definesc o mașină premium? Ca preț, de la ce nivel în sus se încadrează un automobil la categoria premium?
Răzvan Moldovan răspunde, „Caracteristicile care definesc o mașină premium sunt, dar fără a se limita la: o atenție ridicată la detalii în procesul de fabricatie, utilizarea materialelor de înaltă calitate, un design distinctiv și rafinat, motoare puternice și eficiente, confort și ergonomie, o gamă largă de opțiuni de personalizare, dar și echiparea cu tehnologii avansate de entertainment, siguranță si asistență la conducere, care împreună asigură o experiență de condus la superlativ. În ceea ce privește prețul, în general, un autovehicul poate fi considerat premium dacă prețul său de bază începe de la aproximativ 40.000.00 – 50.000 de euro. Pentru segmentul de lux, prețurile pot urca semnificativ, începând cu 100.000 euro, mergând până la câteva sute de mii de euro sau chiar mai sus, în funcție de exclusivitatea mărcii și a modelului, respectiv de cum este configurat”.
Ce mărci sunt căutate cu precădere?
Dacă ar fi să ne uităm la vânzările noastre în funcție de valoare, anul trecut, cele mai vândute mărci au fost Mercedes-Benz (30%), BMW (18%), Porsche (8%), Audi (7.5%), Lamborghini (6%), Ferrari (4.5%), Rolls Royce (4%), Volkswagen (3.5%) și Volvo (2.5%); acest top se păstrează și în acest an, poate cu o creștere a ponderii a primelor patru mărci din clasament.
Care este cel mai căutat tip de automobil în portofoliul dumneavoastră?
„În ceea ce ne privește, observăm o cerere semnificativă pentru segmentul SUV, gama premium, aproximativ 50% din vânzările noastre mergând spre acest segment. Observăm, de asemenea, un interes în creștere pentru autovehiculele cu o componentă verde, respectiv parțial electrificate, hybrid sau plug-in hybrid sau complet electrificate, inclusiv în segmentul de lux. Dacă ar fi să enumerăm câteva modele mai exotice, putem menționa Ferrari SF90, Ferrari 296 GTB și 296 GTS, McLaren Artura, Lotus Eletre S, Maserati MC20, mașini livrate de noi pe parcursul anului”, precizează acesta.
Cum arată portretul robot al clientului din clasa premium?
În opinia sa, „Vârsta nu este definitorie pentru clienții noștri, dar veniturile, da. Clienții noștri sunt beneficiari ai unor venituri mari, foarte mari și în creștere, ceea ce le asigură o stabilitate financiară suficientă pentru a putea visa la un autovehicul premium. Bugetele lor de achiziții sunt generoase, ceea ce le permite să aibă așteptări ridicate când vine vorba de autovehiculul pe care îl conduc, atât în materie de design, cât și de confort sau siguranță. În ceea ce privește ocupația, în general sunt profesioniști și lideri în domeniile lor, fie că vorbim de antreprenori, directori de companii, doctori, avocați, persoane publice și mai nou specialiști în marketing digital și creatori de conținut”.
Ce vechime medie au mașinile second hand cele mai vândute?
În precizările sale, „Peste 50% din ceea ce vindem sunt autovehicule cu mai puțin de 2 ani vechime și cu un rulaj mai mic de 50.000 de km. Asta pentru că ne dorim să oferim clienților autovehicule de calitate, dar și achiziționate în cel mai bun moment în ceea ce privește valoarea pe care o primesc, a adăugat acesta.
Cum vedeți vânzările de automobile premium pe termen mediu și lung, în condițiile în care aproape la unison analiștii văd o înrăutățire a situației economice începând cu 2025?
În viitor, „Segmentele de piață ale autovehiculelor premium si de lux se adresează unei clientele cu venituri ridicate și o stabilitate financiară mai mare, ceea ce le permite să facă achiziții de valoare mare chiar și în perioade economice mai dificile. În plus, mulți cumpărători de autovehicule premium își planifică achizițiile mai din timp, inclusiv prin bugetare, astfel că atunci când vine momentul achiziției, sunt mai puțin influențați de mersul economiei.
Cu toate acestea, un climat economic nefavorabil vine cu multă incertitudine, iar vânzările de autovehicule, în ansamblu, au de suferit. Însă nu ne așteptăm la un recul semnificativ, precum cel din 2008-2009, când piața s-a redus la mai puțin de jumătate, asta pentru că noi suntem mai bine pregătiți, finanțatorii au devenit mult mai prudenți după criză, iar clienții sunt mai educați din punct de vedere financiar. În concluzie, pe termen scurt, poate mediu, putem vedea o stagnare sau poate chiar o mică scădere pe aceste segmente, dar pe termen lung, dacă nu vor apărea fenomene majore, cu impact puternic, greu de prevăzut, creșterea economică va aduce cu sine și creșterea acestor segmente.
Se poate spune că segmentul premium este mai afectat decât segmentele de jos atunci când apare o criză sau dimpotrivă?
În explicaţiile sale, „Din contră, segmentele premium și de lux sunt cele mai stabile, cu cât te apropii mai mult de limita de sus, cu atât stabilitatea este mai mare, uneori segmentul de lux, exclusivist, decuplându-se total de restul pieței, înregistrând creșteri semnificative, când restul pieței este în declin (vedeți perioada pandemiei și primii ani de după), conchide acesta.
Sursa – www.economica.net