Ce probleme apar la mașini cel mai des iarna?

De Continut Sponsorizat Auto Publicitate 137 citiri
6 min citire




Ce îngrijiri speciale necesită mașina ta în perioada sezonului rece? Temperaturile scăzute pot crea avarii neprevăzute și crește costurile de întreținere. Cele mai afectate componente ale mașinii sunt reprezentate de motor, baterie, anvelope și sistemul de aprindere. Acestea pot fi întreținute prin rularea periodică a mașinii.

 

Chiar dacă iarna este posibil să nu folosești mașina atât de des, este necesar să o pornești și să o conduci cel puțin o dată la câteva săptămâni pentru a te asigura că mașina se funcționează în parametri. În acest fel sunt testate anvelopele, sistemul de pornire, dar și bateria și fluidele. În cele ce urmează am pregătit pentru tine un inventar al celor mai comune probleme ale automobilelor pe parcursul iernii, dar și recomandări din partea specialiștilor în domeniu.

 

  1. Temperaturile scăzute pot bloca sistemul de închidere al mașinii.

Temperaturile scăzute reprezintă o adevărată provocare deoarece pot afecta încuietorile ușilor, chederele sau portbagajul. Dacă temperatura este suficient de scăzută, umiditatea din sistemul de blocare poate îngheța. Prin urmare, este dificil să deschizi mașina.

Cu toate acestea, nu trebuie să împingi ușa sau să forțezi portbagajul pentru că acest lucru poate dăuna sistemului de închidere. Cel mai eficient răspuns la această problemă este să-l deblochezi cu o soluție din silicon.

 

  1. Sarea și compușii antiaderenți de pe carosabil au un efect coroziv asupra mașinii tale.

Acești compuși binari produc modificări chimice, scad punctul de topire al apei, topesc gheața și fac ca anvelopele să intre în contact cu suprafața drumului și să genereze tracțiune. Acest lucru ajută la prevenirea derapajului vehiculului atunci când drumul este înghețat. Dezavantajul acestei tactici rutiere este că este extrem de corozivă pentru vehicule și va provoca rugină în timp.

Sunt necesare grămezi de sare pentru a îndepărta zăpada și gheața de pe drumuri, însă sarea este mai distructivă decât gheața de pe asfalt. Odată ce intră în motor, sarea va începe să corodeze metalul și, de obicei, nu este găsită înainte de a provoca daune permanente. Spală-ți mașina în mod regulat iarna, mai ales când conduci pe drumuri proaspăt sărate. Acordă o atenție deosebită frânelor, barelor de protecție și echipamentului de iarnă.

 

  1. Din cauza temperaturii scăzute, bateria mașinii poate fi complet descărcată.

Temperatura scăzută este dăunătoare bateriilor. O baterie descărcată este una dintre cele mai frecvente probleme ale mașinii pe care le vei întâlni iarna. Faptul ca bateria alimentează mai multe sisteme iarna se va descărca mult mai rapid în comparație cu diferite anotimpuri. Aceste sisteme suplimentare sunt reprezentate de sistemul de încălzire al mașinii și farurile.

Pe termen lung, capacitatea bateriei va scădea semnificativ. În plus, dacă bateria a fost folosită timp de trei sau patru ani, ar trebui înlocuită înainte de sezonul rece. Capacitatea bateriei trebuie verificată pentru a vedea dacă poate supraviețui sezonului rece. Acest lucru te poate ajuta să evitați diverse alte probleme ale mașinii legate de această problemă.

 

  1. Schimbă anvelopele cu unele adaptate pentru sezonul rece.

Dacă locuiești în locuri extrem de înzăpezite, înghețate și ploioase, cu temperaturi zero sau mai scăzute, anvelopele de iarnă sunt esențiale pentru a conduce în siguranță. De asemenea, sunt alegerea potrivită dacă faci drumeții des pe zăpadă sau pe munte în lunile reci.

Temperaturile scăzute pot cauza micșorarea anvelopelor, ceea ce poate duce la mai mult spațiu între anvelope și jante. Acest spațiu suplimentar permite aerului să iasă din anvelopă. Pentru fiecare scădere cu 10 grade a temperaturii exterioare, greutatea anvelopei pe unitate de suprafață (PSI) va scădea cu până la 1 unitate metrică.

Verificati mereu presiunea din anvelope la orice service cu echipamente de vulcanizare.

 

  1. Temperaturile scăzute cresc gradul de uzură al frânelor.

Odată ce drumul devine periculos, umed și alunecos, vei folosi frânele mult mai des. Acest lucru se întâmplă foarte frecvent pe drumurile înghețate sau înzăpezite, odată ce începi să acționezi mai des frânele în loc să accelerezi. Utilizarea excesivă a acestora va cauza supraîncălzirea frânelor și va reduce performanța de frânare.

Dacă nu ai un garaj acoperit și parchezi zilnic mașina în fața casei, pe zăpadă, apa va rămâne pe componentele de frânare. Odată cu trecerea timpului, începe ruginirea acestora. În plus, sarea de drum accelerează procesul de oxidare. Deși petele de rugină de pe suprafață sunt inevitabile, rugina excesivă de pe discul de frână poate cauza probleme. Principalele semne de deteriorare la sistemului de frânare din cauza apei includ, de obicei, sunete ciudate, forță de frânare scăzută și depuneri de gheață asupra rotorului.

 

Dacă rotorul și plăcuța de frână se blochează, vei observa o pedală de frână rigidă, o senzație de încetinire odată ce iei piciorul de pe pedala de frână și un miros de ars. De asemenea, evită să acționezi frana de mână noaptea. Temperaturile foarte scăzute vor îngheța sistemul de frânare și nu vei putea pleca din parcare. Dezghețarea sistemului de frânare se finalizează exclusiv cu ajutorul unor produse calificate, special create pentru astfel de situații.