Ce spun experţii despre prăbușirea avionului din Coreea de Sud?

De Jurnalul Național 164 citiri
4 min citire

 

Accidentul aviatic de duminică din Coreea de Sud, în care un avion Boeing 737-800 al companiei Jeju Air s-a lovit de un parapet aflat la capătul pistei de aterizare, a șocat întreaga lume. Cu 179 de victime dintr-un total de 181 de persoane aflate la bord, acest dezastru este considerat cea mai mare tragedie aviatică din istoria țării. Care ar fi fost cauza accidentului, potrivit primelor ipoteze.

Primele ipoteze după accidentul aviatic

În primele investigații se sugerează că o coliziune cu o pasăre ar fi fost cauza principală a accidentului, declanșând o serie de defecțiuni tehnice care au condus la prăbușirea aeronavei. În opinia experților în aviație, coliziunea cu pasărea a provocat pierderea parțială a puterii unui motor și a afectat sistemul hidraulic al avionului.

Această situație critică i-a determinat pe piloți să încerce o aterizare de urgență. Totuși, această manevră a fost complicată de defecțiunile tehnice apărute în urma impactului. Analizele inițiale sugerează că echipajul a fost nevoit să opereze fără trenul de aterizare și flapsurile aripilor, elemente esențiale pentru o aterizare sigură.

Imaginile și datele transmise înainte de accident arată că aeronava efectua o apropiere normală, cu flapsurile extinse, către pista 01 a aeroportului Muan. La aproximativ 275 de metri deasupra solului, transmisia automată de date s-a întrerupt brusc, moment ce a coincis cu declararea unei situații de urgență de către echipaj. Impactul cu pasărea ar fi afectat motorul drept, forțând piloții să abandoneze încercarea inițială de aterizare.

Într-un efort disperat, piloții au întors avionul pentru o a doua încercare, de data aceasta pe pista opusă, 19. Sistemele hidraulice ale aeronavei erau însă afectate, împiedicând utilizarea flapsurilor și a trenului de aterizare. Aceasta a dus la o aterizare rapidă și dificilă, avionul atingând solul cu motoarele și burta fuselajului.

Avionul a lovit un perete de beton

În timpul aterizării, avionul a derapat pe pistă, lovind o bază de beton ce susținea un sistem de antene radio pentru ghidajul la aterizare. Specialiștii au precizat că acest obstacol rigid ar fi amplificat gravitatea impactului. În plus, înregistrările video arată că inversorul de tracțiune de pe motorul drept era activat, dar cel al motorului stâng nu funcționa. Acest detaliu confirmă ipoteza unor defecțiuni multiple la sistemele hidraulice.

Pilotul Denis Davidov, un comandant experimentat pe același tip de aeronavă, a explicat că o astfel de situație este extrem de rară. Într-un scenariu normal, echipajul ar fi avut opțiunea de a extinde manual trenul de aterizare folosind gravitația, dar timpul limitat și complexitatea situației ar fi făcut această manevră imposibilă.

În explicaţiile sale, „Se pare că au avut sistem hidraulic pentru a desfășura un inversor, dar fără flapsuri sau tren de aterizare… Ca pilot al aceluiași tip de avion, este foarte ciudat”, a explicat comandantul de zbor Denis Davidov, care pilotează Boeing 737-800 pentru Ukraine International Airlines, spune presa internațională.

În concluzie, accidentul din Coreea de Sud amintește de alte tragedii aviatice, precum prăbușirea unui Airbus al Pakistan International Airlines în 2020, când piloții au decolat din nou după o aterizare eronată fără trenul de aterizare extins. La fel ca în cazul actual, lipsa controlului direcțional și infrastructura aeroportuară au contribuit la deznodământul tragic.

Sursa – playtech.ro




Horoscop financiar februarie 2025. Ce SURPRIZE FINANCIARE îți aduc astrele

Horoscop financiar februarie 2025. Februarie 2025 promite un val de energie cosmică care va influența profund sectorul financiar al fiecărei [...]

Asigurari auto online: Cum să găsești polița RCA ieftină și fără bătăi de cap in 2025

Când vine vorba de asigurări auto, nimeni nu vrea să piardă timp cu drumuri inutile sau să fie prins în [...]

Subvenții la energie. Cine va beneficia în continuare, după 1 aprilie

Subvenții la energie. Cine va beneficia în continuare, după 1 aprilie? Sebastian Burduja, ministrul Energiei, a anunțat că a cerut [...]

Câți bani poți scoate de la bancomat. Limitele schimbate în 2025

Câți bani poți scoate de la bancomat. Băncile intensifică eforturile de a reduce utilizarea numerarului, având în vedere preferința românilor [...]