Spre deosebire de mașinile tradiționale, unde funcționalitățile sunt dictate de hardware-ul integrat, mașinile definite de software sunt construite astfel încât actualizările și noile funcționalități să poată fi implementate în timp real, similar smartphone-urilor.
În opinia sa, „Mașinile de astăzi au o mare problemă: le cumperi și când începi să conduci la kilometrul zero, de fapt, lucrurile se înrăutățesc de acolo pentru că mașina este fixă din punct de vedere al funcționalității. Totul este încorporat în hardware. Iar acesta nu poate fi schimbat pe durata de viață a mașinii.
Viitorul mașinii cu software este la fel ca smartphone-ul tău. Primești actualizări tot timpul. Așadar, funcționalitatea mașinii este asigurată în mare parte de software, ceea ce înseamnă că performanța mașinii, ușurința în utilizare a mașinii, interfața cu utilizatorul a mașinii se vor schimba în timp.
Ea va putea fi actualizată în timp, ceea ce reprezintă o mare creștere a valorii mașinii de-a lungul duratei de viață. Și aceasta este o afacere foarte, foarte mare pentru industria auto, din cauza valorii mașinii. Adică, acesta nu este un dispozitiv de 1.000 de dolari, ci de 50.000 de dolari”, a explicat CEO-ul NXP.
România poate juca un rol esențial în dezvoltarea acestor tehnologii
Kurt Sievers crede că România poate juca un rol esențial în dezvoltarea acestor tehnologii datorită forței sale de muncă specializate și a avantajului de a nu avea „bagajul trecutului”, adică industrii tradiționale care să limiteze adaptarea rapidă la noile tehnologii.
În declaraţiile sale, „Cred cu tărie că o mare parte din problemele pe care le vedeți în prezent, în special în industria auto europeană, se datorează acestor două transformări: transformarea către transmisia electrică și transformarea către un vehicul definit de software. Iar cei care vor stăpâni cu succes această transformare vor fi cei care vor pregăti un viitor digital și competitiv.
Și cred că România are un punct de plecare excelent pentru a face acest lucru. Pentru că aveți un avantaj similar cu al altor societăți nou apărute, nu aveți bagajul trecutului. Nu aveți o mulțime de industrii existente care sunt ocupate cu istoria. Puteți fi deschiși și să îmbrățișați imediat transformările viitoare”, a declarat Kurt Sievers la ANIS International Summit, evenimentul anual al Asociației pentru Industria de Software din România.
În București și Sibiu, compania NXP, are o chipă formată din 1.000 de ingineri
Compania NXP, un lider global în semiconductorii pentru industria auto, are o echipă puternică în București și Sibiu, formată din aproximativ 1.000 de ingineri care contribuie la dezvoltarea arhitecturii viitoarelor vehicule inteligente.
Deși viitorul mașinilor definite de software este promițător, există și provocări semnificative. Siguranța cibernetică și funcțională reprezintă principalele preocupări, având în vedere că orice sistem conectat este vulnerabil la atacuri.
Aşadar, „Toate aceste sisteme sunt puternic conectate, și tot ceea ce este conectat este deschis hacking-ului. Așadar, preocupările legate de confidențialitate și de securitate sunt primordiale. Unele dintre activitățile pe care le desfășurăm aici, în România, și în întreaga lume vizează asigurarea securității cibernetice, atât în hardware, cât și în software, în primul rând în hardware, dar și în software, pentru a crea încrederea societăților în utilizarea tuturor acestor aplicații minunate”, a subliniat Sievers, menționând că NXP lucrează activ la soluții pentru protecția acestora.
Un alt aspect esențial este siguranța funcțională
Astfel, „Multe aplicații robotice încep să-și dezvolte o viață proprie, iar noi trebuie să ne asigurăm că sunt proiectate în condiții de siguranță. Cel mai bun exemplu este cel al mașinilor autonome, care promit un nivel mai ridicat de siguranță în trafic, dar doar dacă sunt concepute corect”, a adăugat el.
Aşadar, Kurt Sievers a precizat că cea mai mare durere de cap pentru clienți ai NXP din România, cum ar fi Continental sau Bosch, este reutilizarea software-ului.
„Odată ce au investit într-o platformă hardware, nu își pot permite să refacă această investiție iar și iar pentru următoarea generație de produse. Așadar, oferirea unei foi de parcurs puternice de hardware consistent și compatibil înainte și înapoi, astfel încât clienții noștri să își poată reutiliza investițiile în software, este o provocare foarte, foarte mare, dar și o mare oportunitate pentru noi.
Și aceasta este o mare parte din ceea ce facem aici, în România”, a precizat el.
Sursa – www.economica.net