Cine va veni, în locul Donatellei Versace, în funcţia de director creativ al brandului de lux, după ce aceasta renunţă la funcţie

De Jurnalul Național 65 citiri
5 min citire

 

Donatella Versace renunţă la funcţia de director creativ al casei de modă. Zvonurile privind achiziţionarea Versace de către Prada, care ar cumpăra brandul deţinut în prezent de Capri Holdings pentru o sumă de aproximativ 1,5 miliarde de euro, sunt tot mai numeroase. Un alt indiciu vine din numirea, de la 1 aprilie, a noului director de creaţie al Versace, Dario Vitale de la Miu Miu, scrie Il Messaggero.

Donatella Versace va deveni ambasadorul-șef al brandului

Donatella Versace, care va împlini 70 de ani pe 2 mai, nu se retrage definitiv din casa de modă pe care a preluat-o în 1997, după moartea fratelui său Gianni. Începând cu 1 aprilie, ea va deveni ambasadorul-șef al brandului, un rol în care se va concentra pe inițiative filantropice și caritabile, rămânând în același timp un avocat global al Versace, potrivit Ansa.

În afirmaţiile sale, „A fost cea mai mare onoare a vieții mele să duc mai departe moștenirea fratelui meu Gianni”, a declarat Donatella. „El a fost adevăratul geniu, dar eu sper să am ceva din spiritul și tenacitatea lui. În noul meu rol de ambasador-șef al mărcii, voi rămâne cel mai înfocat susținător al Versace, care face parte din ADN-ul meu și este mereu în inima mea.”

„Sprijinirea următoarei generații de designeri a fost întotdeauna importantă pentru mine”

Donatella a prezentat ultima sa colecție, pentru toamna-iarnă 2025/2026, luna trecută la Săptămâna Modei de la Milano. Totodată, ea a subliniat importanța sprijinirii noilor generații de designeri: „Sprijinirea următoarei generații de designeri a fost întotdeauna importantă pentru mine.”

Conducerea creativă de la Versace va fi preluată de Dario Vitale

În acest context, casa de modă anunță sosirea lui Dario Vitale, care va prelua conducerea creativă a Versace. După o lungă experiență în biroul de stil al Miu Miu, Vitale l-a înlocuit pe Fabio Zambernardi în ianuarie 2023.

În opinia sa, „Sunt onorat să fac parte din această casă de modă de lux unică și puternică, creată de Gianni și Donatella”, a declarat noul director de creație.

„Există o moștenire în această casă care este un lexicon mândru și inconfundabil de investigat, o moștenire care a traversat decenii și istoria modei, față de care simt o mare responsabilitate combinată cu dorința de a construi împreună un nou început.”

Mai mult, Vitale a ținut să-i mulțumească Donatellei pentru încrederea acordată și pentru efortul său de a păstra și dezvolta brandul:

„Îi mulțumesc sincer Donatellei pentru încrederea și munca neobosită cu care a păzit și a evoluat acest brand care este acum Versace. Este un privilegiu să contribui la creșterea viitoare a Versace și a prestigiului său prin viziunea, experiența și dedicarea mea.”

O nouă etapă pentru Versace

Astfel, John D. Idol, președinte și CEO al Capri Holdings, compania care a achiziționat Versace în 2018 pentru peste 1,8 miliarde de euro, a precizat că aceste schimbări fac parte dintr-un plan atent de succesiune: „Vitale este un lider în design excepțional și suntem încrezători că talentul și viziunea sa vor fi fundamentale pentru creșterea viitoare a Versace.”

Apoi, CEO-ul Versace, Emmanuel Gintzburger, și-a exprimat, la rândul său, încrederea în viitorul brandului: „Am încredere în companie și în poziționarea sa actuală, deoarece suntem bine pregătiți să scriem acest nou capitol pentru Versace.”

Totodată, acest nou capitol ar putea include și o schimbare de proprietar. Potrivit experților, achiziția casei Versace de către grupul Prada ar trebui să fie finalizată până la sfârșitul lunii martie, pentru aproximativ 1,5 miliarde de euro. Capri Holdings urmărește să vândă Versace, precum și brandul Jimmy Choo, pentru a se concentra pe Michael Kors.

În prezent, întrebarea nu mai este dacă tranzacția va avea loc, ci dacă Prada va achiziționa și Jimmy Choo, într-o tranzacție totală de aproximativ 2 miliarde de euro. Dacă această achiziție se va concretiza, grupul condus de Miuccia Prada și Patrizio Bertelli ar putea deveni un gigant italian al luxului, capabil să concureze cu giganți precum Kering și LVMH.

Sursa – www.antena3.ro




Românii, loviți în plin de inflație. Pe ce vom ajunge să plătim mai mult

Românii, loviți în plin de inflație. Pe ce vom ajunge să plătim mai mult. Situația economică a României se înrăutățește, [...]

Schimbări MAJORE la pensii! Guvernul anunță noi impozite

Schimbări MAJORE la pensii! Guvernul anunță noi impozite. Autoritățile intenționează să elimine impozitarea progresivă a pensiilor speciale. Un proiect de [...]

Taxa pe stâlp. Cum va fi calculată și ce înseamnă

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a anunțat marți, în cadrul conferinței PRIA Finance for Key Business Sectors, că normele privind „taxa [...]

Paște scump în 2025! Creșteri de prețuri ULUITOARE la alimente. Ce îi așteaptă pe români

Paște scump în 2025! Creșteri de prețuri ULUITOARE la alimente. În următoarele trei luni, alimentele vor înregistra scumpiri accelerate. Conform [...]