Compania Lufthansa a obţinut primul profit operaţional de la declanşarea crizei coronavirusului

De Jurnalul Național Călătorii Companii 188 citiri
4 min citire

Inrolare trafic.ro




În trimestrul III din acest an, compania germană Lufthansa, care se aşteaptă ca cererea mare pentru afacerile sale de transport de marfă, sunt în plină expansiune, şi redresarea zborurilor de pasageri să continue anul viitor, a raportat primul profit operaţional de la declanşarea crizei coronavirusului, transmite Reuters.

În contextul financiar, grupul a raportat un câştig ajustat înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) de 17 milioane de euro (20 de milioane de dolari) în trimestrul al treilea, faţă de o pierdere de 1,262 de miliarde de euro cu un an în urmă, susţinut de afacerile puternice de transport de marfă şi de cererea în creştere în timpul sezonului de vară, odată cu relaxarea restricţiilor de călătorie.

”Am depăşit o altă etapă în ieşirea din criză: ne-am întors pe negru”, a spus directorul general Carsten Spohr.

În schimb ce analiştii se aşteptau la o pierdere EBIT ajustată de 33 de milioane de euro, potirvit unui sondaj de opinie pus la dispoziţie de companie.

Activitatea de transport aerian a Lufthansa a raportat un EBIT ajustat record de 301 milioane de euro, deoarece cererea şi tarifele de transport aerian au crescut ca efect al blocajelor din transporturile maritime şi al perturbărilor lanţurilor globale de aprovizionare.

”Decalajul favorabil dintre cerere şi ofertă va dura cel puţin până în 2022, dar cu un grad ridicat de probabilitate dincolo de aceasta”, a spus Spohr.

De altfel, şi veniturile companiei aproape s-au dublat în trimestrul al treile, la 5,2 miliarde de euro, în comparaţie cu prognoza analiştilor de 5,5 miliarde.

Lufthansa, care deţine şi Eurowings, Swiss, Brussels şi Austrian Airlines, a declarat că se aşteaptă ca cererea să se dezvolte pozitiv, rezultând câştiguri pozitive înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) în trimestrul al patrulea.

În contextul capacităţii din al treilea trimestru, măsurată în locuri-kilometri disponibili, a fost de 50% din nivelul de dinainte de criză. Compania se aşteaptă ca în 2022 capacitatea să crească la peste 70% din nivelul din 2019.

Procentul rezervărilor sunt în prezent la 80% din nivelurile din 2019, a spus compania aeriană, determinate de recuperarea rezervărilor de afaceri şi de cererea în creştere pentru zboruri pe distanţe lungi, în special către Statele Unite, cea mai importantă şi profitabilă piaţă a Lufthansa.

Totodată, deschiderea SUA pentru călătorii din Europa săptămâna viitoare, Spohr a spus că rezervările transatlantice erau deja în jur de 80% din nivelurile de dinaintea crizei, adăugând că se aşteaptă ca China continentală să se deschidă la jumătatea anului 2022 şi nu la începutul anului viitor.

Grupul, care a primit anul trecut o finanţare publică de 9 miliarde de euro pentru a rămâne pe linia de plutire, a declarat că se aşteaptă la cheltuieli de capital de aproximativ 2 miliarde de euro anul viitor şi că are ca obiectiv pe termen lung 2,5 miliarde pe an.