Compară prețurile cu 3CHEAPS

De Ursei Marius 335 citiri
7 min citire
jurnalulnational-1

Efectele pandemiei de Covid-19 devin tot mai vizibile și mai accentuate în toate sectoarele și domeniile, inclusiv cele legate de hobby-uri, petrecerea timpului liber, obiceiuri noi desprinse recent, sau chiar banalele cumpărături.

Din ce în ce mai mulți români s-au orientat către comenzile online în defavoarea magazinelor fizice, pe de o parte datorită confortului și economisirii timpului, iar pe de altă parte, chiar de nevoie, accesul în magazinele nealimentare fiind tot mai restricționat și condiționat în ultima perioada; cumpărăturile online au devenit astfel o necesitate. În plus, tot mai mulți antreprenori și-au mutat activitatea și afacerea în mediul online, ceea ce a condus la creșterea exponențială a numărului site-urilor, în special al magazinelor online care pun la dispoziția cumpărătorilor o gama variată de produse.

Această extindere a magazinelor online are numeroase avantaje, dar și dezavantaje, sau altfel spus – aduce și anumite probleme. Printre cele mai mari avantaje regăsim oferta foarte diversificată de produse, cumpărătorii având la dispoziție o mulțime de site-uri dedicate modei, produselor electronice și accesoriilor, echipamentelor din domeniul IT, alimentelor, cadourilor personalizate, și multe altele. Aproape orice produs care poate fi găsit în magazinele fizice, se va regăsi și în mediul online, în oferta unuia sau mai multor magazine. Prezența acestor produse în oferta mai multor site-uri online aduce cu sine o adevărată provocare pentru potențialii cumpărători, întrucât pentru aceștia este foarte dificil să găsească site-ul care propune produsul căutat la cel mai mic preț.

Cum nicio problemă nu rămâne fără una sau mai multe soluții, în special într-o perioadă în care avansul tehnologiei este unul accelerat, dificultatea cumpărătorilor de a găsi produsul dorit la cel mai bun preț, printre o multitudine de oferte, a fost ușurată de apariția comparatoarelor de prețuri, menite să ajute cumpărătorul și să faciliteze găsirea produselor dorite în oferta mai multor site-uri; funcția lor principală este compararea prețurilor, dar și direcționarea cumpărătorului către site-ul unde produsul dorit este oferit la cel mai bun preț în vederea finalizarii comenzii. Mulți cumpărători apelează deja la aceste comparatoare de prețuri, iar numărul lor pare să crească din ce în ce mai mult.

Preluarea informațiilor despre produse în timp real

În principiu, toate comparatoarele de prețuri funcționează conform unui algoritm standard; acesta are rolul de a căuta un produs în oferta tuturor magazinelor partenere, dar și afișarea ofertelor acestora (de obicei în ordinea crescătoare a prețului) pentru a ușura alegerea cumpărătorului într-un timp cât mai scurt. Astfel, principalul avantaj al comparatoarelor de prețuri este dat de timpul relativ scurt de a pune la dispoziția cumpărătorului ofertele pe care le-ar putea găsi pe diferite site-uri, neavând însă posibilitatea de a le căuta în mod simultan, într-un singur loc – pe comparatorul de prețuri în acest caz.  Cu toate acestea, comparatoarele de prețuri au nevoie de elemente cu totul unice prin care să se diferențieze pe piață, și să convingă cumpărători să le aleagă. O astfel de functionalitate unică este cea descrisă în randurile care urmeaza.

Noul comparator de prețuri 3CHEAPS se deosebește de celelalte comparatoare de prețuri românești prin 3 funcționalități unice, prima fiind actualizarea prețurilor produselor în timp real, altfel spus – prețul afișat după momentul căutării produsului este cel actualizat, propus de magazinul online din oferta căruia face parte.

Așadar, deși prețul produsului poate fi actualizat în orice moment în oferta site-ului, acesta actualizare va avea loc în mod automat și pe comparatorul 3CHEAPS. Această actualizare efectuată în timp real este foarte importantă întrucât elimină potențialele probleme de sincronizare legate atât de disponibilitatea, dar și de prețul produselor; în plus, compararea prețurilor devine un proces mai ușor, mai rapid, dar și mai exact.

Comparatorul 3CHEAPS centralizează în prezent ofertele a peste 1.500 de magazine online, numărul produselor unice listate pe platformă depășește 3.5 milioane, iar funcționalitatea unică de care dispune îl ajută să devină un competitor remarcabil în domeniul comparatoarelor de prețuri.

Aplicație de mobil pentru compararea prețurilor

A doua funcționalitate unică ce caracterizează comparatorul de prețuri 3CHEAPS, constă în aplicația mobilă pe care acesta o propune utilizatorilor – are același nume și poate fi descărcată din Magazine Play. Această aplicație este compatibilă cu telefoanele ce au ca sistem de operare sistemul Android, urmând să fie disponibilă și pentru cele cu sistemul de operare iOS. Aplicația este gratuită, nu stochează date sensibile ale utilizatorilor și este foarte ușor de folosit. Cu doar 3 atingeri de ecran utilizatorul poate găsi produsul dorit în oferta mai multor site-uri, având astfel posibilitatea de a-l comanda la cel mai mic preț.

Extinderea automată a ofertelor cu fiecare nouă căutare

A treia funcționalitate unică a comparatorului este legată de produsele care nu sunt găsite pe platforma la momentul căutării. Oferta foarte diversificată și foarte extinsă a produselor disponibile pe site-urile online împiedică listarea exhaustivă a acestora în baza de date a platformei. Deși o integrare completă a tuturor ofertelor existente în mediul online nu este posibilă momentan, baza de date a produselor de pe platforma 3CHEAPS este extinsă în mod automat cu fiecare nouă căutare a produselor, întrucât dacă produsul căutat nu este găsit pe platformă, în urma căutării acestui produs este lansat un proces de adăugare a acestuia în baza de date, astfel că informațiile introduse nu sunt pierdute, ci ajută în mod direct la creșterea bazei de date a platformei.

Noi funcționalități urmează să fie implementate pentru a veni atât în ajutorul cumpărătorilor, cât și al magazinelor partenere, încercând pe de-o parte oferirea unei experiențe ușoare, rapide și utile, dar și extinderea gamei de servicii, și soluții care să răspundă numeroaselor nevoi, dar și așteptări ale utilizatorilor.