Cum poți face bani din dropshipping în România?

De Ursei Marius 395 citiri
4 min citire

Ai auzit vorbindu-se despre dropshipping sau îți dorești pur și simplu să ai parte de venituri suplimentare din propriul tău business?

Chiar dacă nu ai experiență foarte mare în vânzarea produselor cu amănuntul, prin dropshipping îți poți crea propriul tău magazin fără a-ți bate capul cu depozitarea stocurilor de produse sau inventare.

Ți se pare interesant? Iată ce ai de făcut pentru a face bani din acest model de business.

 

Cum funcționează dropshipping-ul?

Ce înseamnă dropshipping în Romania? Ne referim la acel tip de business din comerțul electronic în care tu practic preiei comenzi de la clienți și le onorezi fără a avea stocul tău propriu de produse.

Mai precis tu cumperi acele articole pe care clienții tăi le-au comandat, de la un furnizor și le trimiți direct către clientul tău. Astfel simplifici lanțul de distribuție și nu îți bați capul cu stocuri sau cu inventare.

 

Pentru a face dropshipping trebuie să începi prin a-ți crea propriul tău magazin online în care vei seta o funcție de precomandă.

Odată ce ai primit comanda de la clientul tău tu vei transmite mai departe furnizorului sau producătorului cu care tu colaborezi pentru a o onora.

Ulterior produsele pe care tu le ai comandat vor ajunge direct către clientul tău din depozitul furnizorului.

 

Ce trebuie să faci ca să începi o afacere în sistem dropshipping?

Înainte de a începe pur și simplu să faci acest business este bine să știi care sunt pașii ești esențiali pe care îi ai de urmat pentru a reuși.

 

Alege-ți nișa și produsele

Un prim pas este să îți stabilești nișa dar și ce fel de produse vrei să vinzi. Este important să știi cui te vei adresa și ce fel de produse are nevoie clientul tău ideal, pentru a-ti lista în magazin exact produsele potrivite pentru clientul tău.

 

Studiază concurența

Un al doilea pas este să studiezi concurența dar și piața. Află cam câte firme vând deja aceleași produse și cum funcționează business-ul lor.

Analizează foarte bine aceste lucruri cât și prezența lor în mediul online și stabilește-ți o strategie prin care să te diferențiezi.

 

Alegeți furnizorii

Acum că știi deja care este clientul tău ideal dar și ce produse vei vinde, următorul pas este să îți găsești un furnizor de încredere.

Pentru a face acest lucru înainte de toate trebuie să testezi mai mulți furnizori pentru a te asigura că vei avea parte de o colaborare eficientă.

Majoritatea furnizorilor pot fi găsiți pe AliExpress sau Amazon însă găsești furnizori chiar și în România. Te poți orienta și către furnizorii locali din zona ta.

 

Creează-ți un brand și promovează-te

Acum că ți-ai creat un business propriu este evident că va trebui să îl și promovezi pentru a crește și a avea vânzări.

Nicio afacere nu va funcționa fără promovare indiferent de calitatea produselor pe care le oferă sau de unicitatea acestora.

Așadar creează-ți propriul magazin online și începe să îl promovezi atât pe rețelele de socializare cât și prin reclame plătite pentru a te asigura că ajungi la cât mai mulți oameni.

Mai mult decât atât te poți folosi inclusiv de redactarea articolelor de blog pe site-ul tău, care îți pot aduce în trafic mult mai mare în magazin.