Dacia pregătește lansarea Bigster la Paris în toamna acestui an, în care varianta de serie respectă liniile conceptului

De Jurnalul Național Actuale Auto Companii 121 citiri
6 min citire

Inrolare trafic.ro




În contextul auto, de mai multe luni se discută despre varianta de serie a conceptului Dacia Bigster care a fost prezentat de producătorul auto român, parte a grupului francez Renault, la conferința de prezentare a planului Renaulution în luna ianuarie 2021. Ca și fratele său mai mic, Duster, modelul va respecta în mare măsură detaliile de design ale conceptului și va utiliza o rețetă deja utilizată de Dacia pentru derivatele unui model de bază.

În contextul comparabil, mai exact, așa cum Dacia Sandero s-a metamorfozat în Jogger prin păstrarea părții frontale și alungirea caroseriei, Bigster va prelua zonele din față și spate ale celei de a treia generații Duster aplicându-le pe o caroserie alungită menită să asigure un confort sporit celor din interior.

În primele sale faze de dezvoltare, Bigster – numele cu care va ajunge pe piață ar putea fi altul – a fost cunoscut drept „Duster cu șapte locuri” această idee fiind, aparent, abandonată de oficialii mărcii din cauza unor constrângeri impuse de normele europene de siguranță, greutate și o potențială canibalizare a fratelui Jogger. Prin urmare, varianta de serie a vehiculului va avea doar cinci locuri.

Aflat în perioada de testare în sudul Spaniei, SUV-ul compact Dacia Bigster, al doilea model de clasă C al mărcii după Jogger, a fost surprins în mai multe imagini care dovedesc că mașina de serie nu va fi foarte diferită de concept. Ba chiar va semăna izbitor cu Duster, diferențierea fiind făcută de lungime și câteva mici artificii de design în zona blocurilor optice și a lunetei.

Are însă, ampatamentul mai lung, garant al unui spațiu interior majorat față de Duster, va face ca vehiculul să atingă o lungime totală de circa 4,6 metri (Duster are 4,34 m). „Rețeta” alungirii vehiculului pentru a fi transformat într-un model derivat nu este nouă în piața auto (vezi caracteristicile Renault Austral – Espace) și nici măcar în gama Dacia, acolo unde Jogger a preluat partea frontală a Sandero. Acest mod de a dezvolta un nou produs este cât se poate de avantajos pentru constructor dat fiind faptul că multe etape de dezvoltare pot fi omise.

Fiind bazat pe aceeași platformă ca și Logan, Sandero, Duster sau Jogger – CMF-B a grupului Renault – SUV-ul va avea dimensiuni care îi permit să acceadă în clasa compactă, însă nu poate fi configurat într-o variantă cu șapte locuri. Cel puțin nu pe piața europeană. În schimb, în alte zone ale globului în care normele de siguranță sunt mai puțin stricte, precum America de Sud sau Orient, el va avea o astfel de opțiune. Acolo însă mașina va purta sigla Renault, varianta cu emblema mărcii franceze urmând a fi asamblată la uzinele din Curitiba (Brazilia) și Bursa (Turcia).

Din primele date tehnice, despre viitorul model, neconfirmate încă de producător, arată că viitorul model de serie Dacia Bigster va oferi mai mult spațiu pentru pasageri și bagaje decât Duster, dotări suplimentare de confort preluate de la modele Renault, dar și o gamă de motoare care include atât propulsoare termice alimentate cu benzină și GPL, cât și sisteme hibride.

Se doreşte a fii un vârf de gamă al mărcii românești, Dacia Bigster va beneficia de cel mai puternic sistem de propulsie. Asta însemnând că sistemul hibrid care include un motor termic de 1.6 litri disponibil acum pe Jogger și Duster va fi înlocuit – nu este clar dacă asta se va întâmpla încă din momentul lansării sau ulterior – de unul care implică un motor de 1.8 litri cu ciclu Atkinson. În combinație cu acesta va fi utilizat un motor electric de generație nouă, cu flux axial, care va ajuta la creșterea puterii,optimizarea consumului și reducerea emisiilor.

Însă, pentru clienții care sunt dispuși să renunțe la performanțe în favoarea unui preț mai accesibil, Dacia va dota Bigster și cu variante îmbunătățite ale actualelor motoare de 1.2 litri care vor fi compatibile atât cu benzină cât și cu GPL.

În plus, în cazul variantei cu tracțiune integrală, deși aceasta nu părea a fi luată în calcul în momentul prezentării conceptului, inginerii Dacia au decis să utilizeze un motor electric suplimentar amplasat pe puntea din spate în locul unui arbore de transmisie. Astfel sunt menținute sub control atât consumul cât și emisiile.

Aşadar, este pregătit pentru prezentare, la ediția din acest an a expoziției auto de la Paris, acest modelul va putea fi comandat în primăvara anului 2025, primele livrări fiind așteptate după jumătatea anului viitor. În privința prețului, acesta se pare că va fi cu circa 3.000 de euro mai mare decât cel al noului Duster pentru fiecare echipare echivalentă.

Sursa – www.economica.net