Danone și-a redus sortimentele de iaurt din cauza inflației

Danone, multinaționala franceză de produse alimentare, a hotărât de curând să își reducă sortimentele de iaurt întrucât anumite produse lactate nu se vindeau bine, a precizat luni un director din cadrul companiei respective.

În acest moment, magazinele alimentare, dar și producătorii de alimente ambalate se străduiesc să îşi scadă costurile lunare întrucât diverse mărfuri de bază, cum a fi carburantul și hârtia pentru ambalaj, s-au scumpit enorm din cauza perturbării lanţurilor de aprovizionare cauzată de pandemia provocată de coronavirus și de războiul din Ucraina.

Totodată, valul de scumpiri are un efect negativ și asupra consumatorilor, care trebuie să își reducă cheltuielile zilnice. Aceștia au început deja să cumpere mai puţine produse sau să înlocuiască produsele preferate cu produse mai ieftine pentru a face față scumpirilor actuale.

Danone și-a redus sortimentele de iaurt din cauza inflației

Așa că, scumpirile produselor de bază și comportamentul actual al consumatorilor din lumea întreagă au determinat multinaționala franceză Danone să îşi regândească modul în care îşi comercializează cele mai bine vândute produse alimentare, care variază de la iaurturile Activia până la apa Evian.

„Inflaţia este dinamică, în special în Europa, şi trebuie să începem să ne obişnuim cu asta”, a precizat luni Ayla Ziz, directorul global de vânzări de la Danone. Conform spuselor sale, Danone îşi va reduce „stock keeping units” (n.r. unităţile de stocare), ceea ce înseamnă că vom găsi în magazinele alimentare mai puţine produse Danone.

Pe de altă parte, Danone nu va mai scoate linii întregi de produse alimentare, ci își va simplifica gama de produse pentru ca retailerii să aibă costuri mai mici cu stocarea şi gestionarea unui inventar de produse, care va fi curând mai mic şi mai simplu. Așa că, supermarketurile ar putea să dea bani mai puțini pentru stocarea, monitorizarea şi transportul produselor alimentare.

Precizăm faptul că Ayla Ziz, directorul global de vânzări de la Danone, nu a dorit să menționeze care sunt produsele alimetare ce nu vor mai fi comercializate.

„Nu este vorba de o eliminare globală a unor produse”, a declarat Ayla Ziz, precizând faptul că Danone investeşte în prezent într-un software care ajută la stabilirea precisă a preţului produselor sale, așa încât consumatorii să poată să le accepte, notează agenția de presă Reuters.

Despre Danone

Menționăm faptul că, în anul 1919, Isaac Carasso a creat primul iaurt Danone, ca soluție la problemele intestinale de care suferea fiul său, asemeni multor copii ai Barcelonei. Născut în orașul grecesc Salonic, Isaac Carasso nu era străin de iaurt, un aliment tradițional la vremea aceea în Grecia și în Orientul Mijlociu.

În plus, el a fost inspirat de munca de cercetare a microbiologului rus Élie Metchnikoff, legată de beneficiile bacililor lactici dezvoltați natural în iaurt și lapte acru asupra sănătății noastre. Așadar, Isaac Carasso a început să producă iaurtul care îi poartă numele fiului său – Danone (micul Daniel, în catalană), notează pe website-ul oficial al companiei franceze Danone.

Sursa: capital.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata