Ground Zero Beer, unul dintre principalii producători de bere artizanală controlat de antreprenorii Cosmin Timbuș și Alina Matache, a produs anul trecut 15.000 de litri de bere pe lună, ajungând la o cifră de afaceri anuală de aproximativ 600.000 de euro, dublă față de anul 2023, arată un comunicat al companiei.
Creșterea a fost susținută de deschiderea GroundZero Taproom, un bar de 200 de mp, în zona Universitate, din București unde producătorul își comercializează berea.
Cosmin Timbuş: depindem de fidelitatea consumatorilor și de dorința lor de a descoperi beri noi
În planul pentru anul 2025, compania estimează un avans de peste 40%, într-un context economic marcat de inflație, creșterea accizelor și schimbări în comportamentul de consum. Deși segmentul berii artizanale rămâne sub 1% din piața totală, tendința de premiumizare și interesul pentru produsele locale susțin creșterea pe termen lung.
„Piața berii artizanale este diferită de cea a mărcilor de volum. Nu depindem de vânzări mari în perioade cu Campionatul Mondial sau alte evenimente sportive de amploare, ci de fidelitatea consumatorilor și de dorința lor de a descoperi beri noi. În plus, expunerea la turiști străini din București poate aduce beneficii importante, mai ales că aceștia sunt deja familiarizați cu segmentul berii artizanale din țările lor de origine”, a declarat Cosmin Timbuș, Actionar și Manager Ground Zero.
În 2023, piața berii a scăzut cu 5%, iar în 2024 s-a stabilizat la un volum de aproximativ 15 milioane de hectolitri, fără o creștere semnificativă. Segmentul berii artizanale a fost mai afectat, numărul producătorilor stagnând sau chiar diminuându-se ușor. Pe lângă majorarea accizelor cu 4,3% pentru producătorii independenți, importurile de bere, deși încă la un nivel redus, au continuat să crească, accentuând presiunea asupra micilor berării locale.
Cum crește un producător mic, pe o piață provocatoare
Într-un context economic dificil, strategia Ground Zero este de a merge împotriva valului, investind în sortimente noi.
În viziunea lor, ” Brandul nu urmează tendințele dictate de piață, ci testează constant loturi mici pentru a crea produse care să fie apreciate de comunitatea iubitorilor de bere craft. Dezvoltăm rețete care răspund preferințelor consumatorilor noștri și sezonalității. Vara, de exemplu, sunt preferate berile ușoare, proaspete, în timp ce iarna sunt preferate stout-urile dense și berile complexe. Alegerea unui nou sortiment nu se face pe hârtie, ci în fermentatoare, prin experimente și testare directă cu publicul”, spun reprezentanții companiei.
Pentru 2025, Ground Zero își propune să continue acest model, menținând un echilibru între inovație și tradiție, într-o piață unde autenticitatea și calitatea sunt criterii de diferențiere.
Ground Zero își vinde produsele atât prin propriul bar din centrul Bucureștiului, cât și prin locații HoReCa și retail specializat
Cât despre canalele de distribuție, Ground Zero își vinde produsele atât prin propriul bar din centrul Bucureștiului, cât și prin locații HoReCa și retail specializat. În prezent, compania explorează noi parteneriate pentru a-și extinde distribuția și a ajunge la un public mai larg.
Aşadar, „Un aspect esențial pentru noi este păstrarea calității. Toate ingredientele provin din surse externe: malț din Regatul Unit, hamei din SUA și Noua Zeelandă. Apa este filtrată și tratată specific fiecărui tip de bere. De aceea, extinderea distribuției trebuie să fie atent gestionată, pentru a nu compromite identitatea brandului și standardele noastre de producție”, explică reprezentantul Ground Zero.
Ground Zero Beer a fost lansat în 2015, portofoliul companiei incluzând o gamă variată de stiluri, de la IPA-uri intens aromate, până la beri roșii, porter și stout-uri complexe.
Sursa – www.economica.net