Electrificarea flotelor auto poate ajuta Europa să-şi atingă ţintele de reducere a emisiilor de carbon

Foto: ştiri.botoşani.ro
0 114

Odată cu electrificarea transporturilor auto, va aduce avantaje comerciale semnificative jucătorilor care vor face cel mai rapid tranziţia către ecosistemul de mobilitate electrică (eMobilitate) şi va avea consecinţe uriaşe asupra îmbunătăţirii mediului, potrivit unui studiu realizat de EY şi Eurelectric, remis, vineri, AGERPRES.

În prezent, studiul are la bază o analiză a discuţiilor cu lideri de companii din sectoare precum industria auto, utilităţi, petrol şi gaze, producţia de acumulatori, administrarea flotelor, leasing şi infrastructura de alimentare cu energie electrică. Ideile şi opiniile grupate în analiză identifică resurse şi acţiuni cheie pentru accelerarea şi construirea soluţiilor de eMobilitate.

În contextul mediului, noua legislaţie a crescut presiunea asupra vehiculelor rutiere, odată cu introducerea noilor standarde legate de emisiile de dioxid de carbon (CO2) pentru producătorii de autovehicule, care vor intra în vigoare în toată Europa. În acelaşi timp, pachetele financiare destinate revenirii economice după criza provocată de COVID-19 se concentrează pe soluţiile care implică energia regenerabilă şi o amprentă de carbon neutră, acestea susţinând împreună tranziţia către eMobilitate.

Astfel, în perioada decembrie 2019 – octombrie 2020, unu din zece autoturisme comercializate în Europa a fost electric sau hibrid, înregistrând nivelul record de un milion de vehicule. În primele nouă luni din 2020, vânzările de vehicule electrice din Europa le-au depăşit pentru prima dată pe cele din China.

În Regatul Unit, în septembrie 2020, vânzările de vehicule electrice le-au depăşit, tot pentru prima dată, pe cele cu motor diesel.

„În România, tranziţia către mobilitatea electrică, deşi se desfăşoară într-un ritm mai lent decât în ţările din vestul Europei, se accelerează în fiecare an. Numărul de maşini electrice achiziţionate şi staţii de încărcare instalate sunt în continuă creştere, fiind încurajate de bonificaţiile acordate de către stat. Companiile din domeniul utilităţilor, petrol şi gaze, precum şi retail, par să îşi fi asumat rolul de lideri în această tranziţie, prin investiţiile făcute în infrastructura şi dezvoltarea serviciilor. Un alt semnal vine şi din partea autorităţilor locale, care încep să înlocuiască vehiculele din flotă cu automobile electrice”, a afirmat Cristian Cârstoiu, partener în cadrul EY România, responsabil de sectorul Automotive, Transformare Digitală şi Inovaţie.

Acesta este un punct de cotitură important în evoluţia către atingerea unui volum de vânzări de vehicule electrice de 30%-40% până în anul 2030, care ar putea face realizabile ţintele europene de reducere a emisiilor de carbon.

În prezent, din 308 milioane de vehicule care circulă pe drumurile europene, doar 3 milioane sunt electrice (maşini, autobuze şi camioane), prin urmare potenţialul de creştere al acestui segment este foarte mare. Conform estimărilor EY, numărul vehiculelor electrice ar putea atinge 40 de milioane în 2030.

În contextul auto al decarbonizării la care se angajează fiecare ţară, va determina efectele asupra climei, sănătăţii şi mediului în următoarele decenii. Potrivit studiului, emisiile asociate cu transporturile au crescut în ultimii 3 ani şi este necesară o reducere totală de 65% sau o diminuare anuală de 10% pentru a se atinge ţinta europeană de reducere cu 55% a emisiilor, faţă de nivelurile din 1990.

Iar pentru a transforma în realitate acest deziderat, accelerarea tranziţiei către electrificarea flotelor este esenţială. În acest sens, obiectivele politice trebuie să fie armonizate cu oportunităţile comerciale printr-o reglementare unitară. Sunt necesare noi modele de finanţare pentru infrastructura de încărcare publică şi privată, trebuie acordată atenţie lanţului de aprovizionare în integralitatea lui, este nevoie de creşterea gradului de încredere al clienţilor prin dezvoltarea infrastructurii fizice şi este necesară o interfaţă digitală simplă între vehicul şi reţea.

Astfel, în sectorul european al flotelor, deşi este relativ mic, cuprinzând 63 milioane de vehicule (20% din parcul auto total al Europei), afectează mediul într-un mod disproporţionat, potrivit studiului. Acesta cumulează peste 40% dintre kilometrii totali parcurşi şi jumătate din emisiile totale generate de transportul rutier din Europa.

În plus, lecţiile învăţate din accelerarea electrificării flotelor, cum ar fi dezvoltarea unor modele de afaceri durabile, care sprijină investiţiile în infrastructura de alimentare cu electricitate şi integrarea capacităţilor de încărcare inteligente, vor permite o tranziţie mai rapidă pentru piaţa autoturismelor noi şi rulate.

Prin urmare, accelerarea electrificării flotelor auto, va reprezenta testul cel mai important şi cu cel mai mare impact în plan mondial.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata