Fotbal: Emoţia pe care o aduc fanii pe stadion, îi face pe jucători mai puternici

127

În urma studiului „Suporterii fotbalului” realizat de Mastercard înaintea finalei UEFA Champions League arată că 90% dintre fanii fotbalului cred că emoţia pe care o aduc pe stadion îi face pe jucători mai puternici, conform unui comunicat al companiei.

Înaintea finalei UEFA Champions League, care s-a desfăsurat la Porto, sâmbătă, pe 29 mai, şi pentru a sărbători cei 27 de ani de parteneriat, Mastercard a comandat studiul „Suporterii fotbalului”, cu sprijinul ambasadorului Jose Mourinho.

Astfel, cunoscut ca „Cel special”, Mourinho a discutat cu pasiune despre rolul important pe care fanii îl joacă în crearea momentelor de nepreţuit din fotbal şi despre modul în care ultimul an ne-a învăţat să apreciem la adevărata valoare sportul live. „Cred cu adevărat în puterea fanilor. Chiar folosesc expresia Ťei nu susţin, nu împing de la spate, ci joacă alături de echipăť. Şi am avut atât de multe meciuri în care am simţit că am câştigat, pentru că ei eu jucat alături de noi în teren”, a arătat Mourinho.

Acest lucru este susţinut de cercetările efectuate de Mastercard în rândul a 12.000 de fani ai fotbalului din toată Europa. Ca parte a studiului „Suporterii fotbalului”, cei care au luat parte la cercetare au vorbit despre ceea ce aşteaptă cu nerăbdare post-COVID-19 şi despre impactul pe care a fi fan îl are asupra jocului şi asupra lor, personal.

Pentru un microbist, nimic nu se compară cu a privi un meci de fotbal live, 90% dintre cei 12.000 de fani chestionaţi considerând că pasiunea lor pentru fotbal îi face pe jucători mai puternici. De asemenea, 86% dintre respondenţi au spus că faptul de a se aduna într-un grup pentru a sprijini echipa de fotbal preferată îi face pe oameni să fie mai optimişti în ceea ce priveşte viaţa, în general, iar 60% spun că vizionarea desfăşurării meciurilor şi suita de trăiri de pe parcursul acestora reprezintă o pregătire bună pentru a face faţă incertitudinilor din viaţa de zi cu zi, abilitate care s-a dovedit vitală în acest ultim an.

Acest rezultat a fost confirmat de Mourinho, care crede că fanii sunt fundamentul experienţelor de nepreţuit din fotbal: „Acea pasiune, acel zgomot, acea energie, acea presiune de la fani. Chiar şi în deplasare, chiar şi fanii altor cluburi, acest antagonism … desigur că avem nevoie de toate acestea”.

Aproximativ 12.000 de fani au participat la finala desfăşurată pe stadionul Estadio do Dragao din Porto, unde sistemul de plată a fost unul contactless. Mastercard a depus eforturi consistente pentru a păstra experienţa incredibilă de a participa la un meci de fotbal aşa cum se întâmpla înainte de pandemie, sporind, în acest sens, gradul de accesibilitate şi permiţându-le fanilor să achite contactless la toate standurile şi să se bucure, astfel, de plăţi sigure în cadrul evenimentului.

Aşadar, Mastercard a dezvăluit o serie de experienţe digitale pentru a aduce fanii mai aproape de joc, din confortul casei lor. Patru escorte de jucători au avut şansa de a se întâlni virtual cu unii dintre cei mai mari fotbalişti din lume înainte de finala UEFA Champions League. Ei au putut interacţiona live cu jucătorii, printr-un ecran LED uriaş amplasat la intrarea pe stadion, pe măsură ce aceştia soseau. Această iniţiativă digitală a fost organizată în colaborare cu Fundaţia UEFA pentru Copii, care a selectat doi copii cu dizabilităţi din Anglia şi doi copii din Istanbul pentru a se bucura de această experienţă virtuală de nepreţuit.

În plus, Mastercard aduce fanii mai aproape de pasiunea lor pentru fotbal prin parteneriatul cu UEFA Champions League prin experienţe de nepreţuit în întreaga lume. Acestea au inclus o petrecere virtuală, transmisă în direct, înainte de semifinală şi o sesiune Q&A găzduită de Clarence Seedorf, de patru ori câştigător al Ligii Campionilor şi legendă a fotbalului olandez, precum şi o petrecere virtuală, transmisă în direct, înainte de finală şi o sesiune Q&A găzduită de Kaka, legendarul mijlocaş brazilian al AC Milan şi câştigător al Balonului de Aur. Posesorii de carduri Mastercard au avut, de asemenea, posibilitatea să se alăture unei experienţe digitale live cu Jose Mourinho, care le-a vorbit despre faimoasa victorie cu Porto împotriva Manchester United în 2004, dezvăluind deciziile şi strategiile care i-au condus echipa către victorie.

„Finala UEFA Champions League este un eveniment simbolic pentru fanii din întreaga lume şi o ocazie de a se reuni pentru a trăi experienţa meciului. În ultimul an, suporterii fotbalului au scandat din casele lor şi au continuat să îşi susţină necondiţionat echipele. De la entuziasmul unui gol, până la simpla bucurie a unei ocazii de gol, Mastercard este dedicat să conecteze oamenii cu ceea ce le stârneşte pasiunea, iar în cazul fanilor, ştim că o minge poate începe ceva de nepreţuit”, a declarat Jeannette Liendo, Senior Vice President, Marketing, Mastercard Europa.

Toate cifrele provin de la compania internaţională de cercetare 3Gem. Dimensiunea totală a eşantionului a fost de 12.000 de adulţi din Marea Britanie, Germania, Italia, Spania, Franţa şi Portugalia. Cercetarea de teren a fost realizată în perioada 13 – 17 mai 2021. Sondajul a fost realizat online. Cifrele au fost ponderate şi sunt reprezentative pentru toţi adulţii din ţarile menţionate anterior (cu vârsta peste 18 ani).

Sursa: agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata