Grupul Tavex a investit 2,5 milioane euro în România şi vizează să se extindă

De Jurnalul Național Companii Investiții 162 citiri
5 min citire




În anul 2020, grupul Tavex, lider pe piaţa de servicii complete de tranzacţionare a aurului în Europa de Nord, a investit 2,5 milioane euro în România şi intenţionează să se extindă în marile oraşe, conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

Astfel, „Grupul financiar Tavex, fondat în 1991 în Estonia şi lider de piaţă în Europa de Nord, îşi consolidează operaţiunile de pe piaţa de servicii complete de tranzacţionare a aurului fizic şi schimb valutar din România. Modelul de business al companiei estoniane este unul inovator pe piaţa locală deoarece le oferă românilor posibilitatea de a utiliza aurul fizic ca produs financiar pentru a face tranzacţii şi investiţii. După ce, anul trecut, a investit 2,5 milioane de euro în România, grupul vizează în continuare să se extindă pe piaţa din România”, se menţionează în comunicat.

În prezent, Tavex este prezent în 10 ţări din Europa, având o reţea de peste 30 de birouri şi un număr total de 250 de angajaţi, iar reprezentanţa din România a fost deschisă la finalul anului 2019, având în prezent 3 birouri, toate în Bucureşti. În plus, compania estoniană are un webshop de ultimă generaţie, unde clienţii pot face tranzacţii oricând, beneficiind de asemenea de suport rapid din partea echipei de specialişti Tavex.

„Declanşarea pandemiei de Covid19 în primăvara anului 2020, la scurt timp după ce abia intrasem pe piaţa din România, a fost o adevărată provocare pentru noi. Investiţiile în aur fizic s-au dovedit a fi, încă o dată, foarte valoroase pe timp de criză. Tranzacţiile cu aur de investiţie sunt pe un trend ascendent şi în România. Începând cu luna martie 2020, am observat o creştere cu 20% a vânzărilor de la o lună la alta”, a declarat Dimo Stefanov, country manager Tavex România.

În opinia sa, aceasta a adăugat că preţurile de vânzare şi cumpărare sunt actualizate la fiecare 15-20 de minute în funcţie de evoluţia pieţelor internaţionale, ceea ce aduce lichiditate pe piaţa locală şi face compania un adevărat market maker.

„Avem capacitatea de a cumpăra şi vinde cantităţi foarte mari de aur fizic, iar lichidităţile companiei ne permit să facem tranzacţii de mii de euro pe loc. Tavex poate livra clienţilor kilograme de aur în decurs de 24 de ore şi aproape orice cantitate într-o săptămână”, a subliniat Dimo Stefanov.

În contextul actual al cererilor, cele mai căutate produse din aur fizic tranzacţionate de clienţii Tavex la nivel internaţional sunt lingourile de 100 grame şi monedele de 1 oz (31,1 gr). Iar în rândul investitorilor mai mici există un interes foarte mare şi pentru lingourile de aur de 20 grame. Situaţia este similară şi în România.

„Marja dintre preţul de cumpărare şi cel de vânzare este undeva la 3-4%, ceea ce reprezintă un avantaj deosebit de important pentru clienţi. Produsele din aur fizic sunt considerate a fi mai puţin riscante pentru portofoliul investitorilor, dar din păcate sunt mulţi investitori care se gândesc la asemenea tranzacţii doar în timpuri de criză. Noi le recomandăm clienţilor noştri să investească în aur fizic atunci când nimeni nu vorbeşte despre preţul aurului sau când economia este în plin avânt. Altfel, dacă vrei să cumperi când criza a lovit deja, preţurile vor fi deja foarte mari, din cauza lipsei de lichidităţi din economie. Iar criza declanşată de pandemie, a adus şi alte provocări, cum ar fi cele legate de transport. Spre exemplu, în Bulgaria, unde suntem pe piaţă de 10 ani, am fost nevoiţi anul trecut să închiriem curse charter pentru a importa aurul cerut de clienţii noştri”, a explicat oficialul Tavex.

La nivel global, compania estoniană are peste 2 milioane de clienţi în portofoliu, iar anul trecut a vândut peste 5.500 kg de aur, faţă de 3.300 kg în 2019. În ceea ce priveşte profitul, cifrele anului 2020 sunt estimate la un nivel asemănător anului 2019, când profitul total a fost de 9,6 milioane de euro. Pentru România, unde compania este încă la început de drum, grupul estonian estimează anul acesta o creştere de până la 5 ori a vânzărilor, comparativ cu anul 2020.