În contextul auto, pe măsură ce concurența crește și înainte de lansarea noului său SUV de dimensiuni medii Model Y, marca Elon Musk cu baterii electrice (BEV) a vândut cu 42,6% mai puține mașini în Europa până în acest an, arată datele Asociației Europene a Constructorilor de Automobile (ACEA).
Tesla deținea 1,8% din piața totală și 10,3% din piața BEV în februarie, în scădere față de 2,8% și, respectiv, 21,6% anul trecut
Compania a vândut mai puțin de 17.000 de mașini în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările Asociației Europene a Liberului Schimb, comparativ cu peste 28.000 în aceeași lună în 2024.
Tesla se confruntă în prezent cu o serie de provocări în Europa. Producătorul de vehicule electrice are o gamă mai restrânsă, învechită, în timp ce rivalii producătorilor de automobile tradiționali și noii participanți chinezi continuă să lanseze modele electrice noi, adesea mai ieftine.
Imaginea lui Elon Musk s-a prăbuşit stârnind controverse prin curtarea partidelor de extremă dreaptă din Europa
Plus ca, imaginea lui Elon Musk, CEO-ul companiei, s-a prabușit, acesta stârnind, de asemenea, controverse prin curtarea partidelor de extremă dreaptă din Europa, ceea ce a contribuit la scăderea vânzărilor Tesla.
În general, vânzările de BEV pe aceleași piețe au crescut cu 26,1% față de februarie 2024, chiar dacă vânzările totale de mașini au scăzut cu 3,1%, potrivit ACEA.
Un dosar UE a arătat săptămâna trecută că Tesla a format un grup pentru a vinde credite de carbon către mai mult de o jumătate de duzină de producători de automobile, în timp ce încearcă să atingă obiectivele europene privind emisiile de CO2 care au intrat în vigoare în ianuarie.
UE a introdus țintele pentru a ajuta la preluarea vehiculelor electrice în bloc
Deși pe baza cifrelor din 2024, analiștii estimează că vânzările Tesla pot compensa mai mult decât emisiile acestor companii, situația s-ar putea schimba dacă vânzările sale continuă să scadă.
În acest sens, UE a introdus țintele pentru a ajuta la preluarea vehiculelor electrice în bloc, dar este de așteptat să aprobe marți o relaxare a acestor măsuri, pentru a permite o medie pe trei ani a emisiilor flotei.
În timp ce totalul înmatriculărilor de mașini noi în UE a scăzut cu 3,4% în februarie, vânzările de BEV au crescut cu 23,7%, o a doua creștere consecutivă, în timp ce vânzările de mașini hibride (HEV) au crescut cu 19%.
Anul „2025 a început foarte luminos pentru piața europeană de mașini electrice”
Vehiculele electrificate – fie BEV, HEV sau hibride plug-in (PHEV) – vândute în bloc au reprezentat 58,4% din totalul înmatriculărilor de mașini de pasageri în februarie, în creștere față de 48,2% cu un an mai devreme.
„2025 a început foarte luminos pentru piața europeană de mașini electrice”, a declarat pentru Reuters secretarul general al E-Mobility Europe, Chris Heron. „Observăm impactul timpuriu al planurilor producătorilor de a îndeplini limitele de CO2 programate ale UE”.
Dintre mărcile cele mai vândute din Europa, Volkswagen și Renault au crescut cu 4% și, respectiv, 10,8% în UE, Marea Britanie și țările Asociației Europene a Liberului Schimb în februarie, în timp ce vânzările Stellantis au scăzut cu 16,2%.
Vânzările la chinezilor de la SAIC Motor au crescut cu 26,1%, în ciuda impactului tarifelor UE asupra vehiculelor electrice produse din China, în timp ce au scăzut cu 15% la Volvo, deținută de Geely.
Cota de piață a mărcilor care nu sunt reprezentate de ACEA, inclusiv BYD și alți producători auto chinezi, a crescut la 2,5% de la 1,5% cu un an înainte.
Vânzările totale de mașini în Spania au crescut cu 11% față de an în această lună, în timp ce au scăzut pe alte piețe majore, înmatriculările scăzând cu 6,4% în Germania, 6,2% în Italia și 0,7% în Franța.
Sursa – www.economica.net