Miercuri 9-04-2025 au început oficial săpăturile în tunelul pentru Magistrala 6 de metrou, către Aeroportul Otopeni, odată cu lansarea în teren a primei „cârtițe”.
Utilajul va fora pe Secțiunea Sud (1 Mai-Tokyo) a Magistralei de Metrou M6, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă.
Metroul către Otopeni va avea 12 stații
Magistrala M6 va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații.
Secțiunea Sud (Lotul 1.1) reprezintă segmentul cuprins între stațiile 1 Mai (existentă) – Tokyo și are un traseu de 6,6 km.
Pe lângă stația 1 Mai (existentă), Secțiunea Sud cuprinde șase stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.
Magistrala M6 va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă
Magistrala M6 va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații.
Prima „cârtiţă” a început săpăturile la metroul Gara de Nord – Otopeni.
Ciolacu: Construcţia metroului spre Aeroportul Otopeni este mai mult decât un proiect de infrastructură
La inaugurarea „cârtiței” au luat parte și premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Marcel Ciolacu a spus, „A fora tuneluri pentru autostrăzi şi galerii de metrou reprezintă, astăzi, una dintre cele mai impresionante şi mai convingătoare imagini pentru a demonstra determinarea noastră de a construi o infrastructură de transport de nivel european. Aceste maşini enorme de foraj, „cârtiţe‟, cum li se spune pe şantier, au devenit extrem de populare pentru români. Acum am aflat şi cum le-aţi botezat şi Sfânta Maria şi Sfânta Ana sunt ferm convins că vor fi scoase de sub orice pericol tehnic, în perioada următoare”, a declarat prim-ministrul.
În opinia acestuia, „construcția metroului spre Aeroportul Otopeni este mai mult decât un proiect de infrastructură, este un simbol al progresului, al ambiţiei şi al angajamentului nostru faţă de viitor”.
Astfel, ”Orice capitală europeană modernă ar trebui să aibă o legătură directă cu principalul său aeroport realizată cu ajutorul metroului, iar Bucureştiul merită să fie un exemplu de modernitate, un oraş fără traficul sufocant din ultimii ani, o capitală în care mobilitatea devine un drept accesibil tuturor”, a subliniat şeful Executivului. Ciolacu a mai spus că drumul ca să ajungă să demareze aceste lucrări nu a fost uşor.
Astăzi, suntem aici datorită muncii şi dedicării echipelor de specialişti
În acest sens, „Am negociat cu partenerii europeni, am depăşit obstacole birocratice şi ne-am luptat cu neîncrederea sau chiar cu nepăsarea unor conducători ai Capitalei. Am demonstrat că România poate să îşi asume proiecte de anvergură. Astăzi, suntem aici datorită muncii şi dedicării echipelor de specialişti, constructori şi autorităţi care au crezut în ceea ce multă vreme a părut doar un vis. Dar să fim sinceri, nu va fi totul perfect. Va exista în continuare un disconfort temporar în trafic, iar răbdarea noastră va fi pusă la încercare. Însă, nu trebuie să uităm că fiecare metru de tunel săpat este un pas înainte spre o Românie mai modernă, mai conectată şi mai prosperă”, a arătat Marcel Ciolacu.
Sentimentul din prima zi de punere în funcţiune a metroului a fost inegalabil
El a ţinut să precizeze că anul trecut un inginer român care a lucrat la proiecte de metrou prin întreaga Europă, spunea că ”indiferent de ţară unde muncea şi indiferent cât de mari au fost nemulţumirile şi frustrările oamenilor în timpul şantierelor, sentimentul din prima zi de punere în funcţiune a metroului a fost inegalabil”.
„Bucuria din ochii călătorilor era atât de mare, încât toate eforturile şi greutăţile din trecut nu mai contau. La asta trebuie să ne gândim de acum înainte, la faptul că fiecare dintre cei implicaţi aici sunt parte dintr-un proiect care schimbă în bine viaţa a milioane de oameni. De aceea, le mulţumesc tuturor celor ce lucrează la această magistrală de metrou care face din capitala României un oraş cu adevărat modern şi european”, a mai spus Ciolacu.
Sursa – www.antena3.ro