În noua sa strategie de dezvoltare, CEC Bank se bazează exclusiv pe digitalizare

De Jurnalul Național Actuale Bănci Investiții 78 citiri
11 min citire

 

În explicaţiile sale, „Suntem foarte încrezători că odată cu implementarea platformei CRM Creatio, dezvoltată pe o tehnologie modernă no-code şi având la bază practici de top din zona serviciilor financiare, CEC Bank va oferi o îmbunătăţire majoră a nivelului de satisfacţie privind serviciile oferite pe piaţa bancară din România.

Construcţia unui parteneriat sustenabil cu clienţii noştri se bazează pe încredere, pe convenienţa şi disponibilitatea ridicată a serviciilor noastre, asigurate de un model de distribuţie hibrid, în care reţeaua teritorială extinsă joacă un rol foarte important, având în vedere misiunea Băncii de a susţine creşterea incluziunii financiare, mai ales în mediul rural şi urban mic”, a declarat Gabriel Pralea, director al Direcţiei de Administrare a Reţelei Teritoriale din cadrul CEC Bank.

Un ecosistem integrat de 14 module, care permit gestionarea şi dezvoltarea relaţiilor cu cei peste 2,3 milioane de clienţi

Implementarea presupune dezvoltarea pe o infrastructură cloud a unui ecosistem integrat de 14 module, care permit gestionarea şi dezvoltarea relaţiilor cu cei peste 2,3 milioane de clienţi ai Băncii, atât persoane fizice, cât şi companii. Aceste module oferă funcţionalităţi extinse în domenii comerciale cheie, precum managementul activităţilor de vânzare, operaţiuni şi marketing.

Platforma oferă, de asemenea, capabilităţi de management al proceselor de business pentru automatizarea şi monitorizarea fluxurilor de lucru, precum şi aplicaţii ale modelelor specifice industriei, bazate pe AI şi Machine Learning, cu beneficii privind eficienţa şi productivitatea Băncii pe termen mediu şi lung.

 Comunicarea şi soluţionarea nevoilor de zi cu zi ale clienţilor noştri

În plus, „De la susţinerea unor decizii financiare majore (precum finanţarea unei investiţii pe termen lung) până la deservirea celor mai simple nevoi tranzacţionale, funcţionalităţile oferite de cele 14 module distincte ale platformei CRM vor permite celor peste 3.500 de utilizatori din Bancă, atât din front-office, cât şi din centrala băncii, să fie mai eficienţi în colaborarea internă şi implicit mai performanţi în comunicarea şi soluţionarea nevoilor de zi cu zi ale clienţilor noştri”, a adăugat Gabriel Pralea.

La rândul său, „Echipa Creatio este încântată să colaboreze cu CEC Bank pentru a implementa soluţia noastră modernă de CRM, bazată pe tehnologii AI şi no-code. Acest parteneriat va permite CEC Bank să optimizeze eficienţa operaţională, să simplifice procesele de lucru pentru angajaţi şi să îmbunătăţească considerabil experienţa clienţilor. Suntem încrezători că platforma noastră flexibilă şi inovatoare va oferi băncii agilitatea necesară pentru a genera valoare pe termen lung, atât pentru afacere, cât şi pentru clienţii săi”, a declarat Jason Olkowski, Chief Customer Officer Creatio.

 Programul de Transformare CEC Bank

Strategia CEC Bank are în centrul său nevoile clienţilor, iar întregul program de transformare este dezvoltat în această direcţie. În cadrul Programului de Transformare, pe lângă implementarea CRM (Customer Relationship Management), mai amintim următoarele proiecte:

În prima jumătate a anului curent, accesarea produselor şi serviciilor bancare pe parcurs 100% digitalizat şi-a continuat diversificarea, iar tehnologia cu motoare decizionale automate a fost extinsă către serviciile din unităţile teritoriale. La nivelul unităţilor teritoriale, 50% din creditele de consum se acordă clienţilor persoane fizice prin fluxuri digitalizate cu răspuns rapid, în medie de 30 minute până la acordarea creditului în contul clientului. Volumul tranzacţiilor de creditare persoane fizice realizate prin fluxuri digitalizate la nivel de reţea teritorială a crescut de 4,2 ori comparativ cu semestrul 1 al anului 2023.

De asemenea, faţă de perioada similară din 2023, în primele şase luni ale anului 2024 s-a înregistrat o triplare a numărului de clienţi care au accesat pachete de produse şi servicii online sau servicii de actualizare date prin fluxurile digitale (prin canale online şi reţeaua de unităţi teritoriale). La nivelul unităţilor teritoriale, 60% din pachetele accesate de clienţi sunt deschise prin fluxurile digitalizate, 100% fără consum de hârtie.

CEC Bank îşi propune transformarea fiecărei sucursale judeţene într-un un hub de servicii financiare bazat pe două ingrediente majore: consiliere şi digitalizare. Aceasta permite băncii să ofere nu doar soluţii bancare personalizate, ci şi o interacţiune fluidă, simplă şi rapidă, bazată pe integrarea tehnologiilor şi echipamentelor de ultimă generaţie în procesele de business.

CEC Bank continuă şi în acest an ritmul de modernizare, transformare şi digitalizare, totodată fiind una dintre băncile care prioritizează incluziunea financiară şi care a demarat iniţiative pentru consolidarea principiilor ESG (de mediu, responsabilitate socială şi guvernanţă corporativă).

CEC Bank continuă digitalizarea rețelei și a operațiunilor pentru clienți

CEC Bank este una dintre puținele instituții care are o strategie de transformare digitală majoră în curs iar ca urmare a digitalizării accelerate, în prima jumătate a anului 2024 s-a triplat numărul clienților care au accesat produse de creditare prin fluxuri 100% online sau parțial digitale (canale online și rețeaua de unități teritoriale) față de aceeași perioadă a anului 2023.

La nivelul unităților teritoriale, 50% din creditele de consum se acordă clienților persoane fizice prin fluxuri digitalizate ceea ce se traduce în furnizarea unui răspuns rapid clientului, în medie de 30 minute. Volumul tranzacțiilor de creditare persoane fizice realizate prin fluxuri digitalizate la nivel de rețea teritorială a crescut de 4,2 ori comparativ cu semestrul 1 al anului 2023.

În CEC Bank accesarea produselor și serviciilor bancare pe parcurs 100% digital continuă iar tehnologia cu motoare decizionale automate a fost extinsă către serviciile din unitățile teritoriale. Astfel, față de perioada similară din 2023, în prima jumătate a anului 2024 s-a înregistrat o triplare a numărului de clienți care au accesat pachete de produse și servicii online sau servicii de actualizare date prin fluxurile digitale (canale online și rețeaua de unități teritoriale). La nivelul unităților teritoriale, 60% din pachetele accesate de clienți sunt deschise prin fluxurile digitalizate, 100% fără consum de hârtie.

CEC Bank urmărește o strategie de creștere organică, iar diversificarea produselor, investițiile în tehnologie și în infrastructură, dezvoltarea modelelor hibride de distribuție și creditare alternativă reprezintă zone pe care vom continua să ne axăm în perioada următoare.

Dezvoltări realizate în cursul anului 2024

CEC Bank a implementat mecanisme de retrageri de numerar din cont pe bază de cod QR, prin intermediul telefoanelor mobile, la cele peste 1.300 echipamente ATM și MFM din rețeaua Băncii, fără utilizarea cardului bancar, iar emiterea cardurilor virtuale este posibilă direct din platforma de Mobile Banking.

Creșterea numărului de clienți Persoane Fizice, prin atragerea a peste 80.000 de clienți noi și, implicit, creșterea numărului de utilizatori ai canalelor digitale CEC_app și CEC_IN, au dus la creșterea volumului de operațiuni prin canalele digitale. CEC Bank ocupă locul al treilea în clasamentul sistemului bancar românesc după numărul de ATM-uri și MFM-uri deținute – 1.381 echipamente de generație nouă.

În 2024, CEC Bank a implementat mecanisme de retrageri de numerar din cont pe bază de cod QR, prin intermediul telefoanelor mobile, la cele peste 1.300 echipamente ATM și MFM din rețeaua Băncii, fără utilizarea cardului bancar, iar emiterea cardurilor virtuale este posibilă direct din platforma de Mobile Banking. Nmărul de clienți Persoane Fizice a crescut și  prin atragerea a peste 80.000 de clienți noi și, implicit, creșterea numărului de utilizatori ai canalelor digitale CEC_app și CEC_IN, au dus la creșterea volumului de operațiuni prin canalele digitale.

CEC Bank ocupă locul al treilea în clasamentul sistemului bancar românesc

De asemenea, CEC Bank ocupă locul al treilea în clasamentul sistemului bancar românesc după numărul de ATM-uri și MFM-uri deținute – 1.381 echipamente de generație nouă. Numărul de carduri active CEC Bank la 30 a crescut cu 12% în prima jumătatete anului 2-24.

Numărul de tranzacții financiare derulate prin carduri și prin rețeaua de echipamente ATM şi POS (ghișeu și comercianți fizici și virtuali, inclusiv SNEP – ghiseul.ro) în primul semestru al anului 2024 a fost de peste 70 milioane – în creștere cu 40% față de perioada similară a anului precedent, în timp ce valoarea tranzacțiilor financiare a depășit 20,5 miliarde de lei (în creștere cu 28%). Totodată, plățile la comercianți efectuate cu cardurile, atât la cei fizici cât și la cei virtuali, au înregistrat creșteri de peste 36,5%, atât ca număr cât și ca valoare.

Tranzacțiile contactless cu carduri prin portofelele virtuale Apple Pay / Gpay / Garmin Pay / Fitbit Pay au înregistrat creșteri, atât în ceea ce privește numărul tranzacțiilor (+ 86%), cât și în ceea ce privește valoarea tranzacțiilor ( +141%)

Volumele de tranzacționare în activitatea de acceptare la plată prin card prin POS-uri fizice, virtuale și SNEP au înregistrat creșteri de peste 62% în primul semestru al anului 2024, față de perioada similară a anului precedent. Totodată, rețeaua de terminale POS (fizice, virtuale, SoftPOS) instalate la comercianții fizici și virtuali pentru acceptarea la plată a cardurilor a înregistrat o creștere cu 59% față de 30.06.2023.

CEC Bank a demarat în 2023 și implementarea Proiectul E-Factoring, care are ca scop automatizarea proceselor și activităților specifice administrării facilităților de factoring. Implementarea la nivelul întregii rețele a primei etape a proiectului E-factoring (contractarea facilităților de factoring) s-a realizat cu succes începând cu luna mai 2024, urmând ca parcurgerea etapelor viitoare în perioada care urmează să permită utilizarea facilităților de către clienți prin intermediul acestei aplicații, precum și implementarea altor funcționalități specifice, în scopul eficientizării proceselor și minimizării riscurilor operaționale.

Sursa – www.economica.net