KPMG:Pandemia a impus una dintre cele mai mari creşteri din istorie ale investiţiilor în tehnologie

0 126

Studiul de piaţă CIO Survey 2020, realizat de KPMG/Harvey Nash arată că pandemia Covid-19 a impus una dintre cele mai mari creşteri ale investiţiilor în tehnologie, companiile cheltuind echivalentul a aproximativ 15 miliarde de dolari în plus pe săptămână în domeniul tehnologiei, pentru a integra munca la domiciliu în condiţii de siguranţă.

Aceasta a fost una dintre cele mai mari creşteri ale investiţiilor în tehnologie din istorie, liderii IT din lume cheltuind în trei luni mai mult decât creşterea bugetului pe un an, pe măsură ce criza mondială a lovit şi carantina a fost instituită peste tot în lume, se menţionează într-un comunicat remis, luni, AGERPRES.

În ciuda acestei uriaşe creşteri a investiţiilor, din care costurile cu securitatea şi protecţia datelor au avut cea mai mare pondere în timpul pandemiei Covid-19, patru din zece lideri în tehnologia informaţiei au raportat că organizaţiile lor au experimentat mai multe atacuri cibernetice decât de obicei. Peste trei sferturi din aceste atacuri au fost de tip phishing (83%) şi aproape două treimi au fost tip malware (62%), sugerând că migrarea masivă la munca de la distanţă (telemuncă) a crescut expunerea companiei la atacuri cibernetice din cauza angajaţilor.

În acelaşi timp, organizaţiile s-au străduit să găsească profesionişti calificaţi în domeniul securităţii cibernetice pentru a sprijini această schimbare către munca la domiciliu şi au raportat că securitatea cibernetică (35%) este acum cea mai „solicitată” competenţă tehnologică în lumea întreagă. Este pentru prima dată în mai mult de un deceniu când abilităţile legate de securitatea cibernetică au ajuns în fruntea listei de roluri şi abilităţi tehnologice deficitare în cadrul companiilor.

„Nimeni nu ar fi putut prezice mutarea neaşteptată în masă a forţei de muncă din întreaga lume din perimetrul sigur ale reţelei corporative în camere de zi, dormitoare şi pe mese de bucătărie. Prin urmare, expunerea organizaţiei la atacuri cibernetice s-a extins considerabil, deci nu este o surpriză că atacurile cibernetice au crescut ca urmare a influenţei induse de condiţiile pandemice Covid-19. Deoarece atacul de tip Spear Phishing a devenit principalul vector de atac, organizaţia ar trebui să se concentreze mai degrabă pe educarea oamenilor din punct de vedere al securităţii cibernetice, decât pe securizarea prin măsuri tehnice a noului perimetru”, a declarat Gabriel Tănase, partener în cadrul departamentului Cyber & Tehnologie al KPMG România.

În acest context, deşi cheltuielile cu tehnologia au crescut dramatic în timpul pandemiei, studiul de piaţă a constatat că bugetele alocate tehnologiei vor fi supuse unei presiuni mai mari în anul următor. Înainte de apariţia pandemiei Covid-19, peste jumătate (51%) dintre liderii IT se aşteptau la o creştere a bugetului în următoarele 12 luni, dar în timpul pandemiei acest număr a scăzut la 43%. Aceasta reprezintă totuşi o creştere netă a bugetelor şi rămâne aproape de două ori mai mare decât cheltuielile IT înregistrate în anul 2009 – în urma crizei financiare globale din 2008.

Mai mult de jumătate dintre respondenţi (47%) susţin că pandemia a accelerat permanent transformarea digitală şi adoptarea tehnologiilor emergente. Tehnologia reprezintă factorul cheie în efortul organizaţiilor de a deveni mai flexibile şi mai eficiente în operaţiunile pe care le efectuează. Cu toate acestea, tehnologia introduce noi riscuri, rezultate din folosirea din ce în ce mai extinsă a aplicaţiilor software în Cloud, accesul de la distanţă de pe dispozitivele personale şi gestionarea unor cantităţi imense de date în medii tehnologice din ce în ce mai complexe. Prin urmare, studiul a demonstrat că securitatea şi protecţia datelor reprezintă cea mai importantă investiţie în Noua Realitate.

Dar si pentru viitor, studiul a mai constatat că toate companiile orientate către digitalizare iau avânt. Liderii companiilor orientate spre digitalizare au făcut investiţii în tehnologie mai mult şi mai repede decât ceilalţi ca urmare a Covid-19 – cu 50% mai multe organizaţii care sunt „foarte” sau „extrem de eficace” în utilizarea tehnologiilor digitale cheltuind mai mult cu 21-50%. Aceste investiţii s-au concentrat în principal pe implementări la scară largă a tehnologiilor distribuite în Cloud (42%), precum şi SaaS-Software as a Service (34%).

Pe de altă parte, studiul a evidenţiat îngrijorări legate de sănătatea mentală, 8 din 10 lideri IT susţinând că în timpul pandemiei Covid-19 sănătatea mentală a echipei lor reprezintă o îngrijorare a acestora, fapt care a condus la implementarea unor programe de sprijin emoţional al personalului de către 58% din organizaţiile unde activează aceştia.

În prezentul raport mai semnalează că investiţiile în Cloud sunt în creştere. După investiţiile în securitate şi protecţia datelor (47%), investiţiile în infrastructură şi Cloud au reprezentat cea de-a treia cea mai importantă investiţie în tehnologie în timpul pandemiei Covid-19, numărul liderilor IT care iau în considerare în mod activ implementarea conceptului de Cloud Distribuit aproape dublându-se în doar 12 luni (de la 11% la 21%).

O altă constatare este aceea că, înainte de pandemie, lipsa competenţelor în IT înregistrată în anul 2020 rămânea aproape de un nivel istoric. Ulterior, lipsa competenţelor IT a rămas ridicată, scăzând nesemnificativ în comparaţie cu criza financiară globală din 2008. Pe lângă competenţele în „securitate cibernetică” (35%), cel mai greu de găsit sunt cele în „managementul schimbărilor organizaţionale” (27%), „arhitectura întreprinderii” (23%) precum şi „arhitectura tehnică” şi „abilităţi analitice avansate”, ambele cu un deficit de 22%.

În momentul de faţă, studiul arată că 86% dintre liderii în IT şi-au mutat o parte semnificativă a forţei de muncă din birou „la distanţă” şi 43% dintre aceştia se aşteaptă ca mai mult de jumătate din angajaţii lor să lucreze de acasă şi după pandemie. Importanţa muncii de la distanţă (de acasă sau din altă locaţie decât biroul) a crescut pentru a deveni unul dintre cei mai importanţi cinci factori în procesul de recrutare şi păstrare a talentelor tehnologice cheie în timpul şi după pandemia Covid-19. Prin urmare, liderii vor trebui să regândească modul în care îşi atrag şi angajează personalul într-o lume în care locaţia fizică nu mai reprezintă un avantaj (sau dezavantaj).

CIO Survey 2020 este cel mai mare studiu de piaţă pentru liderii din domeniul tehnologiei din întreaga lume, cu peste 4.200 de respondenţi din organizaţii aflate în 83 de ţări şi cu un buget combinat de peste 250 miliarde de dolari în domeniul tehnologiei.

Aşadar, KPMG este reţeaua globală de firme de servicii profesionale care furnizează servicii de audit, consultanţă fiscală şi în domeniul afacerilor. Compania îşi desfăşoară activitatea în 147 de ţări şi are 219.000 de angajaţi în firmele membre din întreaga lume. În România şi Republica Moldova, KPMG îşi desfăşoară activitatea în cadrul celor şase birouri din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Chişinău. În prezent dispune de un număr de peste 800 de profesionişti, atât cetăţeni români, cât şi străini.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata