Ești antreprenor și, în ultima vreme, vânzările companiei pe care o conduci sunt în continuă scădere? Dacă se întâmplă astfel, probabil că faci greșit anumite lucruri, fie în relația cu angajații, fie în raport cu furnizorii și cu alți parteneri de business. De asemenea, există și varianta ca produsele sau serviciile pe care încerci să le vinzi să nu fie mai bune decât ale competiției. În situația în care ai produse mai slabe decât competitorii tăi, lucrurile sunt destul de simple: trebuie să le îmbunătățești. În varianta în care vânzările sunt afectate din cauza felului în care lucrezi cu angajații, furnizorii și cu ceilalți parteneri de afaceri, este cazul să iei alte măsuri. Ce poți să faci? Îți dezvăluim mai jos.
Suspendă afacerea și ia-ți un job sau mergi la un curs de dezvoltare profesională
Chiar dacă pare o varianta radicală, ar merita să o încerci: suspendă activitatea firmei tale și angajează-te în vânzări. Astfel, îți vei putea folosi abilitățile dobândite până în prezent și, în plus, o să-ți dezvolți altele noi. Ideal ar fi să te angajezi într-un alt domeniu decât în sectorul în care activează compania ta. Ce ai spune, de exemplu, de un job de fotograf hotelier? Un astfel de loc de muncă este perfect, mai ales dacă ești pasionat de fotografie. Photohotel este o companie activă pe piețele din România, Grecia și Spania, care angajează, pe tot parcursul anului, fotografi hotelieri. Din postura de fotograf hotelier vei fi nevoit să interacționezi cu foarte mulți oameni, pe care să-i convingi să-ți plătească pentru serviciile oferite. Intră pe site-ul companiei și află părerile angajaților Photohotel despre cum este să lucrezi ca fotograf hotelier.
În eventualitatea în care nu vrei să te angajezi în vânzări, înscrie-te la un training, care să te ajute să te dezvolți în această direcție. Un training de calitate costă destul de mult, dar o să-ți recuperezi investiția cu vârf și îndesat când vânzările companiei tale o să revină pe creștere.
Pune-ți clientul pe primul loc
Te-ai gândit că poate vânzările tale nu merg deloc bine din cauză că nu te concentrezi suficient pe ceea ce vor clienții tăi? Cel mai important lucru pe care îl învață orice vânzător la începutul carierei este să acorde atenție clienților săi. Atunci, tu de ce nu o faci? Iar când vine vorba de clienții tăi, importanți sunt cei noi, dar vitali pentru sănătatea businessului tău sunt cei care se reîntorc să-ți cumpere produsele ori serviciile. În cazul în care vrei să ai niște clienți fericiți, învață-i pe angajații tăi cum să interacționeze mai bine cu ei. Cu cât clienții tăi se vor simți mai răsfățați și mai recompensați, cu atât vor cumpăra mai des produsele ori serviciile tale.
Sursa: News 24 Romania.