Noile cifre pentru brandurile din România

0

Valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top a atins 5 miliarde euro, pe un fond în care Dacia își menține poziția de lider pentru al treilea an la rând, Banca Transilvania urcă, BCR iese din Top 10, iar companiile de stat CFR, CEC Bank, Tarom și TVR (cea din urmă ieșind chiar din Top 50 în acest an) pierd puternic din valoare.
Branduri precum Romstal, Boromir și Ciuc intră pentru prima dată între primele 50 ca valoare.
Compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează anual cele mai valoroase branduri ale lumii, finalizând acum clasamentul Brand Finance România 50, ediția 2019, în care sunt incluse cele mai valoroase 50 de branduri românești.

Valoarea unui brand este echivalentă cu beneficiul economic net pe care proprietarul brandului l-ar obține prin licențierea brandului pe piața liberă, fiind analizate investiția de marketing, reputația acumulată cu clienții/consumatorii, angajații și alte părți interesate și impactul acestora în performanța de piață, concomitent cu estimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului prin aplicarea unei rate de redevență care ar putea fi pretinsă pentru folosirea brandului.

Valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top a atins 5 miliarde de euro, 60% dintre brandurile din clasament fiind create și dezvoltate în ultimii 30 de ani de sectorul privat, că sectoarele retail, bancar și petrol și gaze domină clasamentul, că este un peisaj mult mai dinamic, cu șase branduri intrând in clasament pentru prima oară în acest an, fiind semnalată și o tendință accentuată de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și coboară în clasament.

“Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naționale – iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar și când creșterea economică încetinește. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor românești de top, care le pregătește pentru provocările viitorului”, spune David Haigh, CEO Brand Finance.
Brandul auto Dacia își menține poziția de lider pentru al treilea an la rând, cu o valoare de 1.320 milioane euro, în creștere cu 6% față de anul trecut. Dintre primele 10 branduri, nouă au înregistrat creșteri in valoare, singura scădere fiind înregistrată de Electrica – minus 8%, ceea ce o duce cu un loc mai jos, pe poziția 10. BCR a ieșit din top 10 anul acesta, cu o scădere de 6% a valorii de brand.
Pe fondul creșterilor in sectorul de petrol și gaze, brandurile Petrom și Rompetrol au crescut cu 49% și respectiv 44% – Rompetrol intrând pentru prima dată în Top 10. DIGI (RCS&RDS) și-a consolidat valoarea de brand, depășind 200 milioane euro, după o creștere de 9% – și a marcat o premieră pentru un brand de telecom românesc, intrând in clasamentul global Brand Finance Telecoms 300 2019.

Pe locul 5, Banca Transilvania urcă o poziție și își menține titlul de cel mai valoros brand bancar românesc — evaluat la 208 milioane euro, în creștere cu 41%, fiind singura bancă românească inclusă în clasamentul global Brand Finance Banking 500 2019. Sectorul de retail și cel bancar domină clasamentul Sectorul de retail (inclusiv e-commerce) a continuat să genereze cea mai mare valoare de brand – un total de 1.379 milioane euro, cu o creștere anuală medie de 27% și cu cele mai multe dintre cele 11 branduri prezente în creștere.
Ascensiuni sunt în dreptul platformei de e-commerce eMAG și al retailerului Dedeman (care rămâne cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc) — ambele cu creșteri semnificative, de 27% și, respectiv, 34%.
Brandul de retail farmaceutic Catena a înregistrat o creștere anuală de 61%, în timp ce, în aceeași categorie, Sensiblu este singurul brand de retail care a scăzut în valoare (minus 26%).

sursa profit.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata