Nu se poate o intermediere financiară fără o digitalizare a serviciilor bancare

0 65

Intermediere financiară fără o digitalizare a serviciilor bancare, în clipa de faţă aproape nu mai poate fi concepută, ele fiind direct şi intrinsec legate între ele, a afirmat, miercuri, Sergiu Oprescu, preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Române a Băncilor şi preşedintele executiv al Alpha Bank.

Astfel, „Cred că sunt trei elemente importante pe care trebuie să le avem în vedere pentru anul 2021. Un prim element este cel legat de atragerea şi utilizarea cu cap a fondurilor europene care există, astfel încât să putem, pe baza acestor fonduri, să facem această reconstrucţie a economiei şi a societăţii. Al doilea element care este foarte important este cel legat de digitalizare. (…) Al treilea subiect este cel legat de intermedierea financiară şi cum vom avea grijă ca aceasta să aibă o dinamică pozitivă în anii care urmează, astfel încât să contribuie direct la creşterea economică din România. Intermediere financiară fără o digitalizare a serviciilor bancare în clipa de faţă aproape nu mai poate fi concepută. Deci, ele sunt direct şi intrinsec legate între ele în clipa de faţă: nivelul de intermediere financiară şi nivelul de digitalizare al societăţii şi, în particular, al relaţiei dintre bancă şi client”, a menţionat Sergiu Oprescu, la evenimentul online „Digitalizarea, calea spre reforma societăţii şi a statului? Avantaje, provocări, ameninţări”.

În prezent, România are o incluziune financiară de numai 60%, „însemnând oameni, cetăţeni ai acestei societăţi care au un cont bancar”, comparativ cu media europeană care depăşeşte 90%, a adăuget acesta.

În contextul finaciar-bancar actual, preşedintele executiv al Alpha Bank a subliniat că în bănci există unităţi care se ocupă de simplificarea proceselor.

„Mi-aş dori să ştiu că la nivelul administraţiei există un minister al simplificării procesului de interacţiune dintre cetăţeanul României şi administraţie, pentru că doar prin simplificare ajungem să avem această experienţă digitală, astfel încât fiecare cetăţean să simtă că face parte dintr-o experienţă uşoară, fără nicio problemă în relaţie cu administraţia”, a mai spus Sergiu Oprescu.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata