O nouă sesiune de finanţare pentru crearea reţelei naţionale a staţiilor de încărcare a maşinilor electrice

Foto: ştiri.botoşani.ro
0 117

O dezbatere publică, până pe 30 noiembrie din acest an, lansată de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), a programului prin care România poate dezvolta infrastructura de încărcare a maşinilor 100% electrice.

Printr-un comunicat transmis miercuri AGERPRES, de către ministerul de resort, se precizează că bugetul pentru viitoarea sesiune de finanţare este de 96 de milioane de lei şi permite montarea a până la o mie de puncte de încărcare pe teritoriul României.

Iar ca o noutate a programului din acest an este că, spre deosebire de 2019, în care prioritate au avut municipiile, acum vor putea aplica şi oraşele turistice din ţară, dar şi localităţile din zonele metropolitane ale municipiilor reşedinţă de judeţ.

„Interesul nostru este unul singur: să ajungem în punctul în care oricine poate traversa România cu o maşină electrică. Anul acesta, România este printre ţările cu cel mai mare apetit pentru achiziţia maşinilor electrice şi cred că acesta este doar începutul. Rabla Plus a înregistrat, în 2020, cel mai mare record de când există programul: peste 4.600 de maşini rezervate, mai mult decât în cei toţi trei ani de când programul rulează. Sunt convins că, în anii următori, maşinile electrice vor fi printre primele opţiuni ale tot mai multor români. Deocamdată, cei care au deja o maşină electrică o folosesc, în mod special ca maşină de oraş, în absenţa unei reţele de staţii de încărcare pe tot teritoriul României. Vreau să consolidăm o reţea naţională de încărcare a acestor tipuri de autovehicule pentru că abia atunci se va dezvolta o cultură de masă a maşinilor electrice”, a declarat Mircea Fechet, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Ghidul de finanţare al programului derulat prin Administraţia Fondului de Mediu (AFM) prevede un cuantum al finanţării de 90% din cheltuielile eligibile, în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi.

În contextul geografic municipiile, altele decât cele reşedinţă de judeţ, şi localităţile declarate staţiuni turistice de interes naţional vor putea obţine maximum 1,5 milioane de lei pentru instalarea staţiilor de încărcare. De asemenea, localităţile din zonele metropolitane ale municipiilor reşedinţă de judeţ pot accesa cel mult un milion de lei.

MMAP precizează că suma maximă finanţată pentru instalarea unei staţii de reîncărcare este de 190.000 de lei.

Din punct de vedere organizatoric, în programul anterior pentru crearea infrastructurii verzi în România au aplicat 38 de municipii din ţară. Cele 38 de oraşe vor construi 291 de staţii de reîncărcare rapidă, cu peste 600 de puncte de încărcare.

Până în prezent au fost aprobate finanţările pentru 19 oraşe, respectiv pentru 142 de staţii cu 302 puncte de încărcare. Oraşele care au aprobat finanţările sunt: Zalău, Piatra Neamţ, Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Târgu Mureş, Oradea, Baia Mare, Focşani, Satu Mare, Reşiţa, Giurgiu, Călăraşi, Slatina, Timişoara, Alba Iulia, Suceava, Galaţi, Braşov şi Deva.

Autorităţile subliniază faptul că, în perioada următoare, vor fi analizate şi cererile celorlalte oraşe care s-au înscris în sesiunea de finanţare.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x