Oraşul Paris a desfăşurat un referendum despre tariful de parcare în funcţie de maşină

De Jurnalul Național Actuale Auto 121 citiri
5 min citire

Inrolare trafic.ro




 

Anunț important pentru toți șoferii. În contextul în care tot mai multe metropole adoptă strategii pentru diminuarea impactului poluării, o capitală europeană semnificativă a luat o decizie deosebită prin intermediul unui proces de referendum. Aceasta constă în implementarea unui sistem de taxare pentru parcarea mașinilor, într-o abordare diferențiată.

Parcări costisitoare pentru aceste mașini

Locuitorii Parisului au luat o decizie importantă prin intermediul unui referendum desfășurat duminică, 4 februarie, prin care au aprobat majorarea tarifelor de parcare pentru mașinile grele, cu accent pe SUV-uri.

Rezultatul final al referendumului a indicat o susținere de aproape 55% din voturile exprimate, cu toate acestea, participarea la vot a fost notabil redusă, afectând doar mai puțin de 6% din totalul populației pariziene, aproximativ 78.000 de cetățeni, în condițiile în care orașul găzduiește peste 1.3 milioane de locuitori.

 

Această manifestare, chiar dacă rezultatul a reflectat o anumită susținere pentru măsura propusă, nivelul scăzut al participării a generat discuții și dezbateri în rândul opiniei publice cu privire la reprezentativitatea deciziei. Cu toate acestea, referendumul a fost validat, iar implementarea majorării tarifelor de parcare pentru mașinile grele este programată să înceapă din luna septembrie 2024.

În contextul noilor reglementări, proprietarii de SUV-uri și alte mașini grele vor fi afectați semnificativ de schimbare, plătind acum de trei ori mai mult pentru o oră de parcare în comparație cu tarifele actuale.

Această măsură, cu impact financiar direct asupra conducătorilor de vehicule grele, reprezintă o inițiativă a autorităților locale de a descuraja utilizarea acestor tipuri de automobile în scopul de a reduce congestia traficului și a promova mijloacele de transport durabile în capitala franceză.

Tarif de parcare diferențiat pentru SUV-uri

Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a prezentat recent o inițiativă îndrăzneață pentru a diminua prezența SUV-urilor în oraș, considerând această mișcare ca fiind „o formă de justiție socială”.

În plus, Hidalgo a subliniat că obiectivul principal al acestor schimbări este să atragă atenția șoferilor aflați în posesia unor mașini costisitoare, grele și poluante, care încă nu și-au ajustat comportamentul pentru a face față crizei climatice.

Practic, noile tarife de parcare, propuse să intre în vigoare începând cu luna septembrie, vor afecta în mod direct șoferii de SUV-uri și mașini 4×4. În contextul financiar, costul parcării pe stradă pentru aceste vehicule se va majora semnificativ, ajungând la 18 euro pe oră în centrul Parisului și la 12 euro pe oră în restul orașului. Regula se aplică în special vehiculelor cu o greutate mai mare de 1,6 tone, indiferent dacă au motoare cu combustie, sunt hibride sau electrice, în cazul acestora din urmă având o greutate de peste 2 tone.

 

Mai mult, Anne Hidalgo a subliniat că această mișcare nu se adresează doar impunerii de taxe, ci are și un caracter educațional, încercând să determine șoferii de SUV-uri să-și schimbe opțiunile în favoarea unor vehicule mai prietenoase cu mediul. De asemenea, primarul Parisului încurajează și alte orașe să adopte măsuri similare pentru a contracara impactul negativ al mașinilor grele asupra mediului.

În rest, în ciuda acestei schimbări semnificative, noile tarife nu vor afecta locuitorii și angajații din Paris, care vor fi scutiți de aceste taxe. De asemenea, excepții vor fi făcute pentru șoferii cu dizabilități, taxiuri, angajații din sistemul sanitar și meseriași.

Este important de menționat că aceste taxe suplimentare nu vor fi impuse în cazul parcărilor rezidențiale, pentru a asigura că rezidenții obișnuiți nu vor fi afectați în mod nejustificat.

Concret, dacă Parisul a luat această inițiativă decisivă pentru a combate poluarea și a promova un stil de viață mai sustenabil, este de așteptat ca această măsură să servească drept exemplu pentru alte metropole în căutarea soluțiilor pentru problemele lor de mediu.

Aşadar, „Parizienii au făcut o alegere clară… vor urma alte orașe. Suntem mândri că am pus o întrebare eminamente ecologică într-un moment în care mediul este prezentat ca fiind sursa tuturor relelor. Este o formă de rezistență aici, la Paris, la această mișcare foarte îngrijorătoare”, a declarat primarul capitalei franceze.

Sursa – playtech.ro

TAGGED: ,