Platforma americană de haine second-hand ThredUp intră pe piaţa din România

485

Compania americană ThredUp, operatorul platformei online omonime de haine și încălțăminte second-hand, se extinde în Europa, inclusiv în România, prin achiziția Remixshop.com, unul dintre cele mai mari magazine online pentru modă second-hand și outlet de pe continent.

Recent, ThredUp a ajuns la un acord definitiv pentru preluarea rivalului bulgar Remix Global, operatorul Remixshop, într-o tranzacție de aproximativ 35 milioane de dolari, în numerar și acțiuni, relevă date analizate de Profit.ro.

Prețul achiziției este de aproximativ 28,5 milioane de dolari, plus 6,5 milioane de dolari în acțiuni ThredUP, ce vor fi acordate conducerii Remix după efectuarea plății.

Remix Global, încă din anul 2012 comercializează îmbrăcăminte și accesorii în 9 țări – Austria, Bulgaria, Germania, Grecia, Polonia, România, Slovacia, Republica Cehă și Ungaria, având peste 600 de angajați. Anul trecut, vânzările companiei s-au ridicat la aproape 34 milioane de dolari.

În prezent Remix se numără printre principalii retaileri pe piața românească de fashion online. Conform celui mai recent studiu GLAMI Fashion (Re)search, Remixshop ocupă locul 7 în Topul celor mai mari jucători pe segmentul de modă online în România, în fața retailerilor Zara, Reserved și Answer.

Din punct de vedere bursier, această achiziția a Remix, reprezintă prima incursiune a ThredUp pe piața internațională. Compania americană s-a listat pe bursa Nasdaq în martie, la o evaluare de 1,3 miliarde de dolari, iar recent a lansat o ofertă publică de acțiuni în vederea strângerii de capital pentru finanțarea strategiei de expansiune.

În activităţie din Europa, planurile de dezvoltare vor  fi coordonate de Lyubomir Klenov, directorul general al Remix. Retailerul bulgar va continua să opereze independent după preluarea de către ThredUp.

Concret, ThredUp, înființată în 2009, este una dintre cele mai mari platforme de revânzare online pentru îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii pentru femei și copii din SUA. Compania oferă produse sub 35.000 de mărci, având peste 1,2 milioane de clienți activi.

Anul trecut, ThredUp a obținut vânzări de 186 milioane de dolari, cu 14% mai mari comparativ cu anul anterior, însă a rămas pe pierdere, cu un rezultat negativ de 48 milioane de euro.

Sursa: Profit.ro
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata