Retailerul eMAG, amendată în Ungaria pentru practici comerciale neloiale

105

Oficiul Concurenţei din Ungaria (GVH) a anunţat miercuri că, în urma unei recente investigaţii, a ajuns la concluzia că practicile de reduceri practicate de eMAG sunt neloiale faţă de consumatori de mult timp şi a amendat retailerul online cu 200 milioane de forinţi (aproximativ 560.510 euro), pentru încălcarea reglementărilor şi a cerut operatorilor magazinului online să acorde despăgubiri de aproximativ patru miliarde de forinţi (aproximativ 11,21 milioane euro), se arată într-un comunicat al GVH.

În urma investigaţiilor se arată că începând din iulie 2014, GVH a investigat practicile de reduceri practicate de magazinul online al eMAG, care vizează câteva sute de campanii de pe platformă, şi a descoperit că retailerul nu a reuşit să dezvolte reglementări interne în timpul campaniilor, că preţul actual al unui produs a fost afişat ca preţul său „original”, în schimb, preţurile reduse au fost aplicate doar ocazional şi pentru perioade de timp extrem de scurte.

Însă, eMAG a cooperat cu GVH în timpul investigaţiei şi s-a angajat să implementeze o serie de măsuri menite să furnizeze compensaţii pentru încălcarea reglementărilor. Astfel, eMAG va renunţa la utilizarea promoţiilor înşelătoare, va redezvolta practicile legate de preţuri şi de afişarea lor în mod corespunzător şi va solicita partenerilor să facă la fel.

În plus, consumatorii care au făcut achiziţii de pe platformă în ultimele 12 luni vor primi fiecare un voucher 3.000 de forinţi, valoarea totală aproximativă fiind de cel puţin 1,08 miliarde de forinţi. Mai mult, grupul se angajează să sprijine activitatea de comerţ electronic pentru firmele din Ungaria, oferind, printre altele, reducerea comisioanelor, cursuri de pregătire, spaţiu de reclamă şi servicii logistice partenerilor săi, valoarea totală fiind de aproximativ 2,88 miliarde de forinţi.

Angajamentele eMAG arată că vor fi oferite oportunităţi firmelor din Ungaria pentru a se extinde pe pieţele străine prin intermediul platformelor eMAG din România şi Bulgaria. Toate acestea vor contribui la intrarea firmelor din Ungaria pe pieţele străine, vor spori veniturile lor de export şi vor îmbunătăţi situaţia lor financiară, în special în timpul pandemiei, apreciază Oficiul Concurenţei din Ungaria.

Totodată, instituţia a impus şi o amendă de 200 milioane de forinţi operatorilor platformei, Dante Internaţional şi Extreme Digital – eMAG Kft., care nu vor contesta în instanţă amenda.

În 5 aprilie, Consiliul Concurenţei (CC) a demarat o investigaţie pe piaţa produselor electronice şi IT&C din România, suspectând că Samsung s-a înţeles cu o serie de retaileri, precum Altex, Flanco şi eMAG, cu privire la preţurile de vânzare ale produselor sale.

În acest sens,  Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile companiilor Samsung Electronics România, Altex România, Flanco Retail şi Dante Internaţional (compania care administrează platforma online eMAG.ro, prin intermediul căreia comercializează o gamă largă de produse, echipamente şi componente IT, electronice, electrocasnice).

Investigaţia a fost declanşată pe baza informaţiilor primite pe Platforma Avertizorilor de Concurenţă.

Aşadar, companie românească fondată în anul 2001, eMag a devenit un lider în retailul online în România, cu prezenţe în Bulgaria, Ungaria şi Polonia.

Sursa: agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata