ROCA a intrat în acţionariatul Artesana pentru a susţine construcţia şi dotarea unei noi fabrici de lactate

68

Artesana include în actionariatul său ROCA, cu scopul de a susţine scalarea companiei, construcţia şi dotarea unei noi fabrici de lactate care va tripla capacitatea de producţie, potrivit unui comunicat remis joi AGERPRES.

„Prin achiziţia unui pachet de 20% din acţiuni, ROCA îşi asumă misiunea de a susţine compania în dezvoltarea sa. Pe termen scurt şi mediu, ROCA şi Artesana se vor concentra pe construcţia şi dotarea unei noi fabrici de lactate, care va creşte capacitatea de producţie a companiei de cel puţin trei ori”, se arată în comunicat.

În anul 2007, Artesana a început ca un mic business de familie, iar în prezent comercializează produse lactate artizanale naturale premium. Ca urmare a creşterii cererii de produse 100% naturale, Fabrica Artesana din Tecuci a atins pragul maximum al capacităţii sale de producţie.

În prezent, pentru a acoperi cererea în creştere, familia Donici împreună cu echipa ROCA vor dezvolta o nouă fabrică pe terenul existent din Tecuci, în vederea triplării capacităţii de producţie.

Valoarea pieţei lactatelor a cunoscut o expansiune semnificativă în ultimii ani, ajungând la aproximativ 5,4 miliarde lei în 2020, o creştere de aproximativ 60% faţă de anul 2008, deşi numărul companiilor a scăzut având în vedere trendul de consolidare din piaţă.

Segmentul bio, în care Artesana este prezentă cu o gamă de produse variată, a beneficiat de o creştere accelerată prin popularizarea trendului de health and wellness, care devine din ce în ce mai apreciat de către consumatorii români.

Compania Artesana se alătură comunităţii de antreprenori ROCA formată din companii locale din diverse domenii de activitate care sunt sprijinite prin finanţare, dar şi la nivel operaţional şi managerial, să îşi atingă potenţialul: Frigotehnica, BICO Industries, Romcargo Maritim, RDF Arad, Electroplast SA, Mecanex, Piscicola SA şi Yellow.Menu.

Actual, ROCA Investments este o nouă specie de private equity care oferă soluţii de capital, parteneriat şi management, dedicate IMM-urilor româneşti dintr-o arie largă de domenii de activitate.

Brandul Artesana se află pe piaţa românească din august 2012 şi are o cifră de afaceri estimată pentru anul 2020 de 3,7 milioane de euro. Produsele Artesana se găsesc în peste 700 de magazine în ţara, în majoritatea supermarketurilor dar şi în reţele locale sau băcănii specializate. Valoarea investiţiilor până în prezent este de peste 1,5 milioane de euro.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata