Compania auto Tesla Inc va reduce costurile de asamblare la jumătate la viitoarele sale generații de mașini, le-au spus inginerii investitorilor, dar șeful executivului Elon Musk nu a dezvăluit un vehicul electric mic și accesibil foarte așteptat.
Acțiunile au scăzut cu peste 5% în tranzacțiile după orele de program, în urma prezentărilor la ziua investitorilor companiei de la sediul central din Texas, Statele Unite. Un program de întrebări și răspunsuri continuă.
În primele aproape trei ore ale webcast-ului de miercuri, directorii Tesla conduși de Musk au discutat despre orice, de la un plan alb pentru ca globul să îmbrățișeze energia durabilă, până la inovația companiei în gestionarea operațiunilor sale, de la producție până la service.
Un vehicul electric (EV) mic și accesibil
Prezentarea a prezentat o serie de ingineri, un semn din cap la încercarea Tesla de a arăta profunzimea băncii executive dincolo de Musk, chipul companiei. Tom Zhu, noul șef global de producție, a urcat pe scenă și a spus că capacitatea globală a Tesla este de 2 milioane de vehicule pe an.
Se aștepta ca Musk să elaboreze un plan pentru a realiza un vehicul electric (EV) mic și accesibil, care să extindă atractivitatea mărcii sale și să respingă concurența, dar până la sfârșitul prezentării, directorii nu au detaliat noi planuri de modele de vehicule sau noi obiective financiare pentru anul.
Musk a refuzat să comenteze un slide care arăta două vehicule ascunse, deși un director a spus că platforma de generație următoare nu era o singură mașină.
Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, a estimat că compania va trebui să investească de șase ori mai mult decât are până în prezent pentru a-și atinge obiectivul pe termen lung de a crește producția la 20 de milioane de vehicule anual, o creștere de 10 ori față de capacitatea actuală. Factura ar putea fi de 175 de miliarde de dolari, a spus el.
Musk a început secțiunea de întrebări și răspunsuri anunțând că o nouă fabrică Tesla va fi construită în nordul Mexicului. Marți, oficialii mexicani au anunțat că Tesla va construi o fabrică în statul nordic Nuevo Leon. Ar fi prima fabrică a companiei în afara SUA, China și Germania.
Tehnologia bateriilor, „factorul limitator fundamental”
Capturarea pieței de masă este esențială pentru obiectivul Tesla de a produce 20 de milioane de vehicule pe an până în 2030.
Producătorul auto are doar patru modele, toate cu prețuri către nivelul superior al pieței. Pic-up-ul Cybertruck vine anul acesta, au spus directorii.
Musk a spus că Tesla ar putea avea nevoie de doar 10 modele pentru a atinge vânzări anuale de 20 de milioane de vehicule. Aceasta ar fi o medie de 2 milioane de vânzări pe an pentru fiecare linie de model. Prin comparație, Toyota din Japonia, cel mai mare producător de automobile din lume după volum, vinde doar peste 1 milion de Corolle pe an, la nivel global.
Tesla are deja un avans semnificativ față de rivalii săi în producția de vehicule electrice cu profit. Inginerul șef Lars Moravy a spus că compania se așteaptă să-și construiască vehiculele de generație următoare la jumătate din costul actualului Model 3 sau Model Y.
Moravy a descris un proces de producție pentru viitoarele vehicule electrice pe care l-a numit un model „necutie”, care ar oferi costuri mai mici prin combinarea sub-ansamblurilor și reducerea complexității, precum și a timpului de asamblare.
Directorul executiv al Tesla, Peter Bannon, a oferit un exemplu despre modul în care compania utilizează datele pentru a reduce costurile. Datele clienților au arătat că proprietarii Tesla nu au folosit trapa, a spus el, „deci l-am îndepărtat”.
Investitorul Tesla de profil înalt, Ross Gerber, a scris pe Twitter că prezentarea de miercuri a echivalat cu o „tachină imensă” despre vehiculul de generație următoare. „Vine. Au expus totul. Costul de construcție cu 50% mai mic. V-ar primi un EV de 25-30.000 USD!”
Tesla a depășit industria în ultimii ani, crescând rapid livrările, în ciuda pandemiei și a întreruperilor lanțului de aprovizionare.
Dar Tesla a redus prețurile în ultimele luni pentru a crește vânzările, care au fost presate de o economie slabă și de amenințările tot mai mari din partea rivalilor din SUA și China.
Tesla va trebui, de asemenea, să-și îmbunătățească tehnologia bateriilor, pe care Musk a numit-o „factorul limitator fundamental” pentru tranziția la energie durabilă.
În 2020, Musk a dezvăluit un plan de dezvoltare internă a bateriilor, despre care el a spus că va face fezabile mașinile electrice cu auto-conducere la prețul de 25.000 de dolari până în 2023, dar Tesla s-a chinuit să crească producția așa-numitelor baterii 4680.
Directorii executivi au declarat miercuri că Tesla intenționează să înceapă producția de fabrici de materiale pentru baterii în acest an, cu o rafinărie de litiu și o instalație cu catod în Texas. Nu au oferit o actualizare cu privire la volumul său de producție de 4680 de celule.
Sursa – www.aljazeera.com