Turiştii care călătoresc în România în scopuri de afaceri aleg hotelurile de 4 stele

0 28

Doi din trei turişti care călătoresc în România în scopuri de afaceri aleg hotelurile de 4 stele, iar estimările pentru acest an în privinţa turismului de business arată un salt de 12% faţă de anul 2019, reiese dintr-o analiză de specialitate, publicată miercuri.

Conform datelor centralizate de GoTravel, agenţie specializată pe zona de turism corporate, durata medie a unei călătorii de afaceri este de trei zile, în timp ce tariful mediu pentru o noapte de cazare variază între 40 şi 67 de euro.

Anul trecut, cei mai mulţi turişti de business au fost înregistraţi în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Craiova şi Iaşi, însă topul destinaţiilor a inclus şi două apariţii inedite, respectiv Ploieşti şi Mamaia.

Din totalul turiştilor de afaceri, 81% au fost români, restul de 19 procente fiind oameni de afaceri străini.

„În turismul de business, principalul criteriu de alegere a hotelului este localizarea acestuia, decizia fiind mult mai puţin influenţată de existenţa unor facilităţi precum SPA, piscină sau săli de fitness. Aproximativ 70% din clienţii de business aleg hotelurile de 4 stele deoarece acestea au săli de conferinţe şi găzduiesc evenimente de afaceri”, notează sursa citată.

Într-un clasament al tarifelor medii pentru o noapte de cazare, Bucureşti este pe primul loc, cu 67 de euro, la un hotel de 4 stele, urmat de Craiova şi Cluj-Napoca, cu 54 euro/noapte, respectiv 52 euro/noapte.

La capitolul raport calitate-preţ, Timişoara şi Iaşi surclasează celelalte destinaţii de business, cu un tarif mediu de 50 euro/noapte, la hotelurile de 4 stele.

Potrivit agenţiei de turism, domeniile de activitate care implică cel mai mare număr de călătorii în interes de afaceri sunt: industria farma, de audit, petrolieră şi bancară.

„Anul acesta preconizăm o creştere de cel puţin 12% a turismului de afaceri. Un trend ascendent va avea şi componenta bleisure, ce va caracteriza turismul de business şi în 2020. Atunci când călătoriile de afaceri au loc în zone turistice, utilul este îmbinat cu plăcutul. Astfel, clienţii de business iau în calcul, la alegerea hotelului, şi distanţa faţă de principalele obiective turistice, nu doar zona de interes profesional”, susţine Remus Vişan, managing director GoTravel.

Compania de turism GoTravel are în portofoliul său peste 320 de clienţi corporate, din România şi străinătate. În 2019, agenţia a înregistrat o cifră de afaceri de 27 milioane de euro, iar pentru anul în curs estimează afaceri de 31 milioane de euro.

GoTravel, fondată în anul 1991, a fost prima agenţie de turism din România care a folosit sistemele GDS/CRS Amadeus şi una dintre primele opt licenţiate Asociaţiei Internaţionale de Transport Aeriană (IATA). Compania are o filială şi în Republica Moldova, la Chişinău.

Sursa: News24.ro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x