Vânzările centralelor termice Ariston Thermo România au crescut, anul trecut, cu 15%

103

Ariston Thermo România a înregistrat o creştere cu 15% a numărului de centrale termice vândute, anul trecut, peste avansul pieţei autohtone, care a fost între 5 şi 10%, conform unui comunicat remis, joi, AGERPRES.

De la începutul activităţilor, Ariston Thermo a depăşit pragul de un milion de unităţi vândute, în România, în urmă cu peste 20 de ani.

„Ariston Thermo şi-a consolidat poziţia de lider în anul 2020, înregistrând o creştere record. Am beneficiat de factori precum dinamica pozitivă a pieţei construcţiilor, dar şi de preocuparea mai mare a consumatorilor pentru amenajarea căminului, o tendinţă naturală pe perioada pandemiei în contextul restricţiilor de circulaţie şi al implementării de către numeroşi angajatori a programelor de muncă de acasă”, a declarat Cătălin Drăguleanu, country manager Ariston Thermo România.

Astfel, Ariston Thermo vinde în România centrale termice murale în condensare cu capacitate de 24 – 35 kW. În general, clienţii optează pentru centrala cu capacitate de 24kW, adecvată pentru apartamente. În ultimul an, însă, tendinţa oamenilor de a migra către mediul rural sau urban mic, sub impactul pandemiei, a generat o creştere a cererii de centrale cu capacitate de 35kW, mai potrivite pentru locuinţe mari.

În prezent, tot mai mulţi români sunt preocupaţi de eficienţa energetică a echipamentelor de încălzire din locuinţele lor şi aleg să investească în înlocuirea modelelor mai vechi cu altele noi, mai performante. Majoritatea vânzărilor de centrale termice ale Ariston Thermo România (aproximativ 60%) provin din înlocuiri de centrale vechi, în timp ce restul vânzărilor o reprezintă montarea de centrale în noile proiecte rezidenţiale şi cele care vin ca urmare a debranşărilor de la sistemul centralizat de încălzire. Datele Ariston indică faptul că, în România, consumatorii schimbă centralele termice din dotare în medie la fiecare 12-14 ani, ajungând în unele cazuri la 18 ani, spre deosebire de Europa de Vest unde înlocuirile se fac la un interval de 8-10 ani.

Deşi doar 10-15% din vânzările Ariston Thermo România sunt generate de debranşările de la sistemul centralizat de încălzire din întreaga ţară, acest sector rămâne unul relevant pentru piaţa centralelor termice din România în ansamblul său.

„Datele ANRE arată că aproximativ 460.000 de locuinţe s-au debranşat de la sistemul centralizat de încălzire din România în perioada 2010-2019, dintre care aproape 30.000 în anul 2019 (ultimul pentru care ANRE a oferit date publice), în scădere faţă de 2018 când numărul debranşărilor a depăşit 42.000. La nivel naţional, se remarcă faptul că în intervalul 2017-2019, 60% din totalul cazurilor de debranşări de la sistemul centralizat de încălzire au fost înregistrate în cinci oraşe – Galaţi, Constanţa, Iaşi, Buzău şi Cluj-Napoca. Bucureştiul rămâne oraşul cu cele mai multe locuinţe conectate la sistemul centralizat (peste 560.000 de unităţi). Estimări optimiste: 2021 va aduce noi creşteri dar şi o orientare mai mare către soluţiile inteligente. Pompele de căldură fac trecerea spre tehnologia viitorului”, se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte piaţa centralelor termice din România, Ariston Thermo estimează că aceasta a crescut cu 5-10% în 2020, ajungând la 2,8 milioane de unităţi, potenţialul fiind ca, până la începutul lui 2022, o treime dintre locuinţele din România să fie dotate cu centrale termice.

Estimările Ariston România pentru 2021 sunt optimiste, compania preconizând că va înregistra o nouă creştere pe segmentul centralelor termice, chiar dacă ritmul va fi mai redus comparativ cu 2020.

Aşadar, Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internaţionali în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.

Sursa: agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata