12 alimente de primăvară de care are nevoie organismul nostru

Primăvara a început să-și facă loc din nou printre noi, ceea ce înseamnă că natura reînvie. Lunile de primăvară sunt bogate în legume și fructe specifice acestui sezon. Pentru că iarna a trecut, iar mesele tradiționale cu mâncăruri românești au dispărut, este timpul să faci o pauză din a mai mânca carne și să-ți aprovizionezi cămara cu câteva legume și fructe proaspete de primăvară ce se găsesc pe toate tarabele din piață.

Primăvara este un anotimp minunat, o dovadă clară că totul revine la viață. Insectele încep ușor ușor să roiască din nou în jurul plantelor iar fructele și legumele încep să apară care mai de care mai speciale. Dacă încă nu știi ce legume și fructe să-ți alegi pentru a-ți aproviziona cămara, noi venim în ajutor pentru a înțelege care sunt cele mai importante alimente

Lista de primăvară- ce trebuie să consumi acest sezon

Urzici. Urzicile sunt niște plante pline de vitamine precum A, B2, C, K și sunt bogate în minerale, nutrienți și aminoacizi. Acestea pot fi consumate cel mai bine fierte sau diferite preparate cu alte alimente
Leuștean. Pe lângă aroma absolut îmbătătoare, leușteanul conține de asemenea foarte multe vitamine și uleiuri volatile aromatice. Leușteanul este ideal în salate sau în diferite mâncăruri pentru a aduce o aromă incredibilă dar și pentru un boost de vitamine.
Leurdă. Leurda este o rudă a usturoiului, având un miros similar cu acesta și conține din abundență vitaminele A și C, săruri minerale, calciu, fier, fosfor, natriu, magneziu, cupru şi proteine. Aceasta se poate consuma în stare proaspătă, sub formă de salată.
Rucola românească- adică frunzele de păpădie sunt nemaipomenite și foarte des folosite în salate
Lobodă. Este o plantă care ajută la detoxifierea organismului. Conține extrem de mulți nutrienți ce ajută la detoxifiere, are efect diuretic, calmant, emolient, remineralizant, vitaminizant, etc. Se poate folosi în salate sau preparat în diverse metode
Spanac. Este extrem de cunoscut datorită aportului foarte mare de vitamine și fier, și este extraordinat consumat ca atare sau fiert alături de un ou.
Usturoi și ceapă verde. Sunt foarte întâlnite în sezonul de primăvară și sunt nelipsite din salatele revigorante și pline de vitamine.
Ridichii roșii. Sunt foarte apreciate pentru că luptă împotriva radicalilor liberi și de asemenea sunt antifungice și antibacteriene. Au un conținut foarte ridicat de vitamine și minerale și cel mai des consumate sunt în salate.
Ardei roșu. Este o legumă bogată în vitamine, în special în vitamina C, fiind o sursă principală de vitamina C, mai importantă chiar și decât clasicele citrice
Țelină și păstârnac. Sunt două rădăcinoase care sunt ideale în ciorbe, supe sau în salate. Aduc un aport considerabil de vitamine
Sfeclă roșie. Este considerată un super aliment. Are un conținut de nutrienți mai rar întâlnit ce ajută în lupta cu tumorile, problemele hepatice, afecțiuni cardiovasculare și multe altele.
Mere verzi. Sunt niște fructe extrem de delicioase ce aduc un aport mare de potasiu, vitamina C, mangan, cupru și fibre. În plus, acestea oferă o senzație de sațietate și reduc nivelul glicemiei din sânge.

Sursa: clickpentrufemei.ro

Sursa: SuperLifestyle.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata