3 Alimente care încetinesc procesul de digestie

Dacă după fiecare masă simți o stare de disconfort, înseamnă că se poate să ai o digestie încetinită. Prin digestie, toate alimentele consumate sunt absorbite de către organism. Aceasta prezintă mai multe etape, iar în funcție de alimentele consumate, elementele nutrivite necesare unei funcționări optime a organismului sunt asimilate.

Întotdeauna o alimentație corectă este extrem de importantă pentru o funcționare perfectă a organismului. În caz contrar, anumite alimente pot îngreuna acest proces. Este foarte important să monitorizezi cantitatea, tipul și modul de combinare a alimentelor pentru a fi sigur că nu îți îngreunează digestia. Află acum care sunt câteva dintre alimentele care nu sunt favorabile într-un proces de digestie corespunzător.

1. Alimentele acide

Citricele precum grapefruit-ul, portocalele, lămâile, sau chiar sucul de roșii sunt produse care pot irita cu ușurință mucoasa stomacală și ulterior cauzează îngreunări ale digestiei. Încearcă pe cât posibil să eviți alimentele acide regăsite sub orice formă, inclusiv băuturile acidulate, mai ales dacă ai un stomac sensibil.

2. Carnea

Așa cum este bine cunoscut, digestia devine din ce în ce mai grea atunci când consumăm carne, în special carnea roșie. Procesul de digestie devine dificil deoarece carnea stă mult mai mult în interiorul stomacului și simultan și alte alimente consumate anterior sunt prinse în acest proces. În acest fel apare și starea de balonare, o stare foarte comună ce aduce un disconfort foarte mare. Pentru a evita o digestie încetinită, consumă carnea roșie tăiată în bucăți cât mai mici și de asemenea, evită să o mănânci prăjită sau chiar în combinație cu cartofi prăjiți.

3. Lactatele

Din cauza lactozei pe care laptele, brânza și alte produse lactate le conțin, poate îngreuna procesul de digestie pentru anumite organisme, ulterior ducând la probleme digestive și stări de disconfort. Cu toate că este foarte important pentru organism să consumăm produse lactate datorită aportului de calciu, ar trebui să fii mai atent la ce tipuri de lactate consumi și în ce cantitate, mai ales dacă stomacul tău este unul foarte sensibil. Adesea, o cantitate prea mare de lactoză cauzează tulburări ale sistemului digestiv odată ajunsă în intestinul gros. Monitorizează-ți cantitatea pe care o consumi și dacă este nevoie, elimină treptat alimentele lactate din dieta ta alimentară.

Sursa: clickpentrufemei.ro

Sursa: SuperLifestyle.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata