5 sfaturi utile pentru amenajarea unei zone de recepție

0 43

Fie că deții un cabinet stomatologic, o firmă de avocatură sau un salon de înfrumusețare, zona de recepție este esențială pentru reputația afacerii tale. 

Recepția reprezintă primul contact al clienților cu business-ul tău. Cu alte cuvinte, aici și acum se formează prima impresie. De aceea, dacă îți dorești să creezi o părere bună și să câștigi constant noi clienți fideli, amenajează cu atenție zona de primire.

Urmează sfaturile de mai jos și implementează toate soluțiile pe care le consideri potrivite spațiului de care dispui.

1. Curățenie ireproșabilă și ușor de menținut

Înainte de a te gândi la aspectele estetice, asigură-te că recepția ta se poate menține într-o stare impecabilă, pe tot parcursul zilei.

În materie de tapițerie, alege materiale ușor de curățat, eventual piese cu huse sau fețe detașabile. Evită, pe cât posibil, mobila de culoare albă, aceasta fiind foarte dificil de păstrat în stare imaculată.

Apoi, renunță la ideea de covor pufos, cu fir lung, căci acesta atrage și menține foarte mult praf, păr și alte reziduuri aduse din mediul exterior. Optează, în schimb, pentru un parchet de calitate sau chiar o mochetă în tonuri calde, cu fir foarte scurt.

De fiecare dată când iei în considerare o piesă de mobilier sau un accesoriu, întreabă-te dacă se potrivește acestor principii: durabil și ușor de curățat.

2. Elemente naturale

Zona de recepție ar trebui să inducă o stare de relaxare clientului grăbit, care este posibil să fi traversat tot orașul pentru a ajunge la tine în timp util. De aceea, elementele naturale sunt binevenite și chiar recomandate de către specialiștii în design interior.

Dacă zona de primire a clienților include măsuțe sau etajere, plasează câteva vaze cu flori proaspete sau chiar ghivece cu plante verzi, agățătoare. Acestea reprezintă accente subtile, dar care creează o atmosferă familiară și plăcută.

Atenție, însă, la plantele cu potențial alergenic și la excesul de plante. Alege opțiuni sigure, ca dracena, iedera sau feriga.

3. Confort

Din când în când, se poate întâmpla ca programul să fie decalat, în urma apariției unor situații neprevăzute. Drept urmare, clienții pot aștepta ceva mai mult decât ai preconizat inițial.

De aceea, este esențial ca zona de recepție să fie confortabilă, chiar și pentru un timp mai îndelungat, de peste 15-30 de minute. Astfel, clienții tăi nu vor deveni iritați, ci vor putea folosi timpul pentru a se relaxa sau pentru a rezolva alte task-uri.

Indiferent de dimensiunea camerei de așteptare, optează pentru colțare extensibile de stânga sau dreapta, acestea eficientizând folosirea spațiului și fiind foarte comode.

De asemenea, în fața canapelei, pune și o masa potrivită ca înălțime, în cazul în care clienții doresc să bea o cafea sau să lucreze pe laptop, în timp ce așteaptă să fie chemați.

4. Activități de petrecere a timpului

Nimic nu este mai frustrant decât o așteptare prelungită. Când te plictisești, cinci minute pot părea o eternitate!

Din acest motiv, ar fi ideal să pui la dispoziția clienților câteva activități interesante. Lasă pe măsuța de cafea câteva reviste actuale (în niciun caz ediții vechi, din anii anteriori) sau chiar cărți. Materialele de citit pot avea legătură cu specificul afacerii tale, așa că, dacă ai broșuri informative sau flyere cu detalii utile, nu ezita să le afișezi.

În plus, asigură-te că persoanele care așteaptă au la dispoziție minimum două sau trei prize, în care să își poată încărca telefonul sau alimenta laptopul.

5. Decor minimalist

Dacă vrei să creezi o atmosferă plăcută și să obții o zonă cu personalitate, abordează stilul minimalist. Nu aglomera spațiul cu o multitudine de elemente, ci alege doar câteva piese unice și interesante.

Poți opta pentru un tablou abstract, supradimensionat, o lampă cu o formă neobișnuită sau o măsuță de cafea cu margini neregulate. 

Lasă-ți imaginația să lucreze și adaugă mici accente specifice business-ului tău. Nu în ultimul rând, nu uita că, pe lângă design, prezența umană este esențială. Angajează o persoană care se ocupe numai de primirea clienților și să le acorde acestora toată atenția de care au nevoie!

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x