Achiziţia a 25 de troleibuze şi 10 autobuze hibrid in Brasov

George Scripcaru, primarul Brașovului şi directorul general ADR Centru, Simion Creţu, au semnat, vineri, contractul de finanţare pentru achiziţia, de către municipalitate, a 25 de troleibuze şi a 10 autobuze hibrid, în cadrul unui proiect cu fonduri europene, cu o valoare totală de 16 milioane de euro.

Flota de mijloace de transport ecologice, care se află în diferite faze de livrare sau achiziţie, astfel că, în Braşov vor circulă 51 de troleibuze, 72 de autobuze electrice şi 10 hibride.

„Cu toţîi ne dorim un oraş cu un aer curat, dar pentru asta trebuie să facem acele alegeri, inclusiv personale, care să ne asigure acest oraş. Eu cred că transportul în comun este cea mai bună soluţie de mobilitate în Braşov şi în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluţiile pentru creşterea calităţîi aerului în oraşul nostru. Aceste troleibuze reprezintă doar o etapă în ceea ce înseamnă obiectivul nostru pe următorii 3 ani, de a avea un sistem de transport eficient, ecologic, dedicat călătorilor”, a declarat George Scripcaru.

Din spusele directorului general al ADR Centru, Simion Creţu, municipiul Braşov şi zona să metropolitană reprezintă „cea mai importantă zonă urbană din Regiunea Centru, iar achiziţionarea acestor mijloace de transport moderne va contribui în mod decisiv la creşterea calităţîi transportului public şi a calităţîi aerului”.

Municipalitatea a anunţat, tot vineri, că autobuze ale societăţîi de transport în comun RAȚ Braşov vor efectua, de săptămâna viitoare, cinci curse zilnice în localitatea Vama Buzăului, aflată la o distanţă de peste 40 de kilometri, deoarece locuitorii de aici nu mai aveau nici posibilitatea deplasării cu trenul spre municipiul reşedinţă şi nici măcar a unei curse operate de un transportator privat.

Primarul George Scripcaru a explicat că a solicitat RAȚ Braşov să găsească o soluţie, având „în vedere că, în acest moment, nu există transport public spre Vama Buzăului, trenul nu mai are cum să ajungă şi nu mai există niciun transportator care să opereze această rută”.

„Nu trebuie să uităm că sunt şi turişti care vor să ajungă acolo, astfel că o astfel de rută se justifică. (…) Extinderea transportului în zona metropolitană face parte din planul nostru de mobilitate urbană durabilă. Trebuie să fim conştienţi că cea mai mare parte a persoanelor active din aceste localităţi vin la Braşov, fie pentru a munci, fie pentru a îşi aduce copiii la grădiniţă sau şcoală. Mulţi dintre aceşția utilizează autoturismul propriu, ceea ce creează o presiune şi mai mare în ceea ce
înseamnă circulăţia în interiorul oraşului şi implicit, creşte poluarea. Prin asigurarea unui transport metropolitan de calitate încercăm să îi facem să opteze pentru transportul în comun”, a mai spus primarul Braşovului.

Sursa: Financiarul.ro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata