Ambasada Spaniei lansează prima campanie de promovare a literaturii la metrou

Foto: hyperliteratura.ro
0 1

Urmând modelul unui inedit proiect cultural derulat anual la Madrid, începând de joi, Ambasada Spaniei anunţă lansarea primei campanii de promovare a literaturii în reţeaua bucureşteană de metrou, anunţă Ambasada Spaniei, într-un comunicat transmis AGERPRES.

“Începând de astăzi, pe Magistralele 1 şi 3 va intra în circulaţie metroul literaturii spaniole, în interiorul căruia va fi expusă o serie de afişe cu texte literare ilustrate, selectate din operele unor renumiţi scriitori spanioli contemporani. Campania ‘Atenţie, se deschid cărţile!’, prima iniţiativă de acest gen din România, îşi propune să promoveze literatura spaniolă în rândul publicului larg, oferindu-le călătorilor ocazia de a experimenta scurte momente de lectură şi trezindu-le, totodată, curiozitatea de a citi ulterior, în întregime, operele respective”, anunţă un comunicat al ambasadei.

Desfăşurată cu sprijinul companiei Metrorex şi al Editurii Polirom, campania prezintă fragmente din operele unor scriitori spanioli de renume mondial precum Carlos Ruiz Zafon, considerat unul dintre cei mai importanţi autori contemporani şi cel mai citit autor spaniol, după Miguel de Cervantes, Dolores Redondo, Javier Marias sau Milena Busquets.

“Afişele sunt cu atât mai atractive cu cât fragmentele selectate sunt însoţite de diverse ilustraţii realizate special pentru această campanie de doi talentaţi artişti din România şi Spania. Este vorba despre românca Evelin Bundur, cofondatoare a festivalului Visual Playground şi spaniolul Fernando Vicente, autor al mai multor ilustraţii create pentru campania literară similară, desfăşurată la Madrid”, se arată în comunicat.

Însă elaborarea, designul şi producţia acestui proiect sunt asumate integral de Ambasada Spaniei la Bucureşti.

În capitala Spaniei, acest proiect a fost iniţiat în 1997 de Asociaţia Editorilor, cu sprijinul Metro de Madrid, compania de stat care administrează reţeaua de metrou din capitala Spaniei, fiind în prezent una dintre cele mai cunoscute şi îndrăgite campanii culturale din oraş, care, de peste 20 de ani, reuşeşte să aducă literatura mai aproape de milioanele de persoane care folosesc zilnic acest mijloc de transport.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x