Vorbind despre optimizare, putem spune ca aceasta reprezinta totalitate proceselor prin care o entitate, fizica sau nu, poate functiona mai bine si poate oferi rezultate mai bune. Aceasta poate fi aplicata in multe domenii de activitate, de la industria auto si pana la robotica si chiar si in mediul online, cand facem referire la un site web de exemplu.
Exista multe aspecte de care o persoane ce detine un site web sau se ocupa de acesta trebuie sa tina cont. Chiar daca este vorba despre un site mic, un blog de exemplu, asta nu inseamna ca nu trebuie sa fie luate anumite masuri astfel incat prezenta acestuia sa nu fie cunoscuta macar unui numar mic de utilizatori.
Dar pana la urma, un site web, indiferent de cat de mare sau de complex este, este creat cu scopul de a atrage vizitatori. In acest sens, este nevoie de continut adecvat, care sa respecte anumite cerinte. Existand doua metode prin care un site poate deveni cunoscut cat mai multor persoane, sunt multe lucruri de pus la punct in cadrul unuia. Prima metoda ar fi cea de publicitate online, prin care site-l poate fi promovat in cadrul anumitor platforme online si a altor site-uri mari, cu un numar mare de vizitatori zilnic. Aceasta metoda ofera notorietate atat site-ului in sine cat si continutului sau.
Daca este vorba despre un site reprezentativ al unei firme, prin servicii adecvate de publicitate, aceasta va deveni mai cunoscuta. Aceasta modalitate, cea online, este din multe puncte de vedere mai ieftina dar mai ales, mai eficienta, decat cea clasica.
A doua metoda prin care un site poate capata notorietate si va poate deveni mai vizibil este optimizarea SEO care se refera la optimizarea morotului de cautare, de exemplu Google. Prin aplicarea serviciilor potrivite, un site poate fi structurat astfel incat sa poata aparea in primele rezultate ale cautarilor unei persoane. Ca un exemplu, daca avem de-a face cu o companie ce vinde piese de masini, avand un site bine optimizat SEO, este mult mai probabil ca atunci cand o persoana cauta o anume piesa, site-ul acelei companii sau daca nu macar numele companiei, sa apara printre primele rezultate, fiind aici vorba despre prezenta companiei sau a produselor sale si in alte locatii din mediul online.
Dupa cum ne spun cei de la PSK, un lider in servicii de link building (advertoriale), Google are un algoritm foarte complex si care este updatat constat astfel incat cautarile sa fie mai exacte si sa ofere rezultate mai bune.
Un site web care este bine optimizat din punct de vedere SEO ii va ajuta pe cei ce-l detin nu numai sa obtina o pozitie buna in motoarele de cautare si astfel un numar mai mare de clienti si in cele din urma, o dezvoltare mai buna a afacerii lor dar si un site mai bun, din orice punct de vedere, cu continut de calitate si viteze mai bune de incarcare a paginilor si a continutului.