Care este condimentul recomandat de Harvard, pentru o memorie mai bună?

De Jurnalul Național Actuale Agricultură 190 citiri
4 min citire

Inrolare trafic.ro




 

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, este normal să mai uităm unele detalii, cum ar fi numărul de telefon mobil sau numele unei persoane pe care am întâlnit-o recent. Specialiștii susțin că un stil de viață sănătos este esențial pentru întărirea memoriei și reducerea altor riscuri legate de memorie. Cu toate acestea, există și un condiment pe care trebuie să îl consumăm pentru o memorie mai bună!

Condimentul care ajută la îmbunătățirea funcțiilor cognitive

Un condiment tradițional spaniol a fost recunoscut de Universitatea Harvard pentru capacitatea sa remarcabilă de a îmbunătăți memoria. Acest ingredient, pe lângă faptul că este un element culinar remarcabil pentru aroma sa, se remarcă prin conținutul ridicat de fier.

se precizează că contribuie semnificativ la sănătatea cognitivă, fiind o componentă importantă într-o dietă echilibrată. Vorbim de rozmarin, un condiment extrem de benefic pentru memorie.

În precizările sale, dr. Uma Naidoo, psihiatru nutrițional la Harvard, a concluzionat faptul că rozmarinul nu numai că îmbunătățește memoria, dar oferă și ameliorarea stresului și ajută la prevenirea tulburărilor cognitive legate de vârstă.

Beneficiile rozmarinului

Astfel, Rozmarinul, venerat încă din cele mai vechi timpuri de civilizații precum romanii, grecii și egiptenii pentru calitățile sale sacre, s-a dovedit a fi mult mai mult decât o simplă plantă aromatică. Deși nu are capacitatea de a elimina agenții patogeni din aer, așa cum se credea inițial, această plantă are o serie de beneficii dovedite pentru sănătate, în special în ceea ce privește funcția creierului.

Un studiu din International Journal of Neuroscience subliniază faptul că inhalarea aromei de rozmarin îmbunătățește semnificativ concentrarea și memoria.

O altă cercetare arată beneficiile uimitoare ale acestui condiment pentru funcția cognitivă la persoanele cu Alzheimer. Compușii rozmarinului oferă, de asemenea, beneficii antiinflamatorii, antioxidante, antimicrobiene și antiproliferative.

Ajută la memorie și îmbunătățește circulația sângelui

În plus, rozmarinul îmbunătățește circulația sângelui, ameliorând astfel durerile musculo-scheletice și este eficient împotriva unei varietăți de probleme de sănătate, cum ar fi dispepsia, anorexia, artrita, durerile de cap, bilă și afecțiunile pielii.

Rozmarinul se remarcă nutrițional prin conținutul ridicat de fier, depășind alimentele considerate în mod tradițional bogate în acest mineral, precum lintea. Conține aproximativ 29,25 mg de fier la 100 de grame, comparativ cu 3,3 mg de fier la 100 de grame găsite în lintea gătită. Acest lucru indică faptul că rozmarinul are de aproape 8,86 ori mai mult fier decât lintea, ceea ce este notabil având în vedere importanța fierului în funcțiile vitale, cum ar fi formarea globulelor roșii și transportul oxigenului.

 

Rozmarinul, deși este folosit în mod obișnuit în cantități mici în gătit, atunci când este încorporat în mod regulat în dietă, poate contribui semnificativ la sănătate. Versatilitatea sa il face nu doar un complement ideal pentru a spori aroma preparatelor, ci si un aliat valoros in medicina pe baza de plante si aromaterapie.

Trebuie utilizat cu moderație

Deși rozmarinul oferă un număr mare de beneficii atât pentru memorie, cât și pentru sănătatea organismului, este important să nu apelați la el în mod excesiv. Abuzul de consum al acestei plante poate duce la efecte secundare nedorite, precum gastroenterita si spasme abdominale. Pentru a te bucura de beneficiile sale, trebuie folosit conștient în dieta zilnică. Pentru a-l putea integra într-un plan de dietă, îl poți folosi atât în ​​rețete, cât și în prepararea infuziilor.

 

Sursa – playtech.ro