Gianmaria Scocca, şeful sucursalelor bancare europene ale Revolut crede că sectorul bancar românesc este unul robust și competitiv, cu o ofertă diversificată pentru toate tipurile de consumatori.
Astfel, ”Statisticile oficiale și studiile realizate de Asociația Română a Băncilor (ARB) în ultimii doi ani au arătat că sectorul bancar a adus contribuții importante la incluziunea financiară a populației locale, atingând cel mai înalt nivel de 71%. Cu tehnologia sa disruptivă, diversitatea portofoliului de produse, transparența costurilor și ușurința de utilizare, Revolut a fost, de asemenea, un contributor important la evoluția sectorului”, spune Gianmaria Scocca.
Anul 2025 poate fi un alt an de creștere stabilă pentru sector, dar reziliența și managementul riscurilor vor fi vitale
Bancherul subliniază că, 2024 a fost cel mai profitabil an de până acum. Inflația a continuat să scadă, iar creditul a fost relansat. Având în vedere aceste premise pozitive, 2025 poate fi un alt an de creștere stabilă pentru sector, dar reziliența și managementul riscurilor vor fi vitale.
Despre România, acesta spune că, ”Cred că potențialul este aici: piața încă are apetitul pentru servicii financiare, mai diverse și mai inovative, iar adoptarea serviciilor bancare va avansa. Având aceste premise, profitabilitatea este un obiectiv realizabil”.
Circulația numerarului a continuat să scadă în plățile la punctul de vânzare.
Revolut vrea să aducă soluții noi de acceptare plăți în România
Însă, din perspectiva europeană, plățile vor continua să fie unul dintre motoarele de creștere ale Revolut Bank, având în vedere adoptarea crescută a metodelor de plată digitală și diversificarea schemelor de plată. Circulația numerarului a continuat să scadă în plățile la punctul de vânzare (de la 54% în 2016 la 39% în 2024 ca valoare; sursă: Studiul privind atitudinile consumatorilor față de plăți în zona euro – SPACE).
Plățile fără numerar vor continua să fie pe o tendință pozitivă și în acest an. Plățile P2P și plățile instant vor continua să crească, la fel și plățile digitale transfrontaliere. Utilizarea plăților mobile, deși încă la un nivel scăzut, a avut o tendință pozitivă din 2022 și Revolut Bank se așteaptă la continuarea acestei dinamici.
De asemenea, ”Din perspectiva locală, sectorul bancar digital a devenit mai energic anul trecut și provocator, cu noi actori care au intrat pe piață. Locul nostru de lider este indiscutabil, cu o bază de 4 milioane de clienți – a doua cea mai mare, iar odată cu operaționalizarea sucursalei locale, ne așteptăm să vedem o penetrare în creștere a serviciilor noastre”, spune Gianmaria Scocca.
Revolut Bank are de gînd să aducă mai multe produse noi pe piața locală
Planurile băncii preponderent online vizează trasformarea noului cont bancar Revolut în cont principal pentru clienții din România. Cum vor realiza acest lucru?
În acest sens, Revolut Bank are de gînd să aducă mai multe produse noi pe piața locală, accelerând tranziția către un cont bancar principal pentru baza ei de clienți din România. ”Având în vedere feedback-ul primit de la clienții locali, ne vom concentra mai mult pe consolidarea ofertei de economii pe piața locală”, precizează Scocca.
De asemenea, segmentul B2B va continua să fie una dintre prioritățile băncii, aducând mai multe produse de Acceptare plăți (Acquiring) și extinzând portofoliul nostru de Revolut Business pentru toate tipurile de antreprenori și firme.
Revolut Business va lansa primul său produs de credit de afaceri în Europa
Pentru clienții business, Revolut Business va lansa primul său produs de credit de afaceri în Europa, având ca scop oferirea uneia dintre cele mai bune rate de economii pentru afaceri pe toate piețele UE anul viitor.
Revolut Business planifică, de asemenea, să ajute companiile să-și gestioneze operațiunile de restaurant și magazin cu Revolut Kiosk, pentru care explorează plăți biometrice, și intenționează să continue să-și promoveze oferta Revolut Pay cu multiple metode de plată, inclusiv, în viitor, Buy Now Pay Later.
În precizările sale, ”În piața locală, vom atinge pragul de 5 milioane de clienți retail și sperăm să aducem și mai multe afaceri pe aplicația noastră Revolut Business, care vor beneficia pe deplin de gama inovativă de produse oferite de această linie de afaceri. Cu siguranță, Revolut va continua să schimbe fața finanțelor”, precizează Șeful sucursalelor bancare europene ale Revolut.
Consolidarea sistemului bancar ar aduce competitivitate și o mai mare marjă de profit
Despre evoluția sectorului bancar în Europa și în România, Gianmaria Scocca spune că în 2023 și 2024, sectorul bancar a oferit unele dintre cele mai așteptate fuziuni paneuropene (Unicredit și Alpha Bank în România, BBVA și Sabadel), iar sectorul băncilor ”challenger” a furnizat, de asemenea, unele fuziuni.
”Consolidarea ar putea fi văzută ca unul dintre motoarele competitivității în UE, aducând o marjă mai mare băncilor sau reducând complexitatea mediului reglementar, pentru jucătorii transcontinentali sau globali. Alianțele transfrontaliere pot fi considerate o sursă de creștere, profitabilitate și optimizare operațională”, spune bancherul.
Guvernele au jucat, de asemenea, un rol crucial în consolidările bancare europene. Privatizările, naționalizările, precum și integrarea internă ar putea fi prezente în industria bancară și în 2025.
”Sectorul fintech și băncile „challenger” pot surprinde, de asemenea, pe măsură ce încep să obțină licențe bancare și ar putea lua în considerare scalarea prin achiziții, parteneriate sau fuziuni cu concurenții sau băncile tradiționale”, concluzionează Scocca.
În contextul profesional, Gianmaria Scocca este Head of Branches pentru Europa la Revolut Bank UAB, cea mai mare entitate din cadrul Revolut Group. Cu peste 20 de ani de experiență în banking și consultanță, Scocca a ocupat anterior funcții de conducere la American Express, Barclays, McKinsey & Company și Accenture.
La Revolut, Scocca coordonează operațiunile sucursalelor din întreaga Spațiul Economic European (SEE), asigurând consistența și eficiența, în timp ce implementează strategia băncii de a se poziționa ca lider pe fiecare piață.
De asemenea, colaborează strâns cu echipele locale pentru a consolida supravegherea operațională și managementul riscurilor, lucrând totodată împreună cu echipele de produs pentru a îmbunătăți și extinde serviciile, adaptându-le la nevoile specifice ale fiecărei piețe.
Sursa – www.economica.net