Care sunt efectele terapeutice ale legumelor verzi introduse în alimentaţie?

4 min citire




 

Consumul de legume verzi este unul dintre cele mai sănătoase obiceiuri pe care specialiștii le recomandă.

Cu toate că ar fi bine să le mâncați tot timpul anului, acum, primăvară, este cu atât mai important, întrucât natura ne pune la dispoziție o gamă variată de opțiuni.

 Cum le introduci mai ușor în alimentație

În declaraţiile sale, „Știți care sunt vestitorii primăverii pentru un nutriționist? Leurda, urzicile, ceapa și usturoiul verde, pătrunjelul, ștevia sau salata verde. Verdețurile de primăvară sunt un izvor nesecătuit de vitamine, minerale și antioxidanți esențiali pentru organismul. Consumul lor regulat ne ajută să ne detoxifiem organismul într-un mod natural prin eliminarea toxinelor acumulate în sezonul de iarnă.”, a spus Gina Taujan, psihonutriționist.

Leurda este bogată în vitaminele A și C, dar și în minerale precum fier și calciu. Urzicile sunt cunoscute pentru proprietățile antiinflamatorii, dar și pentru cantitatea de acizi grași omega-3 pe care o conțin.

Ceapa și usturoiul verde pot contribui la menținerea sănătății sistemului cardiovascular. Pătrunjelul este o sursă excelentă de vitamina K și C. Iar salata verde are foarte multe fibre.

LEURDA: vitamina A, vitamina C, fier, calciu
URZICI: vitamina A, vitamina C, fier, magneziu, acizi grași omega-3
CEAPA ȘI USTUROIUL VERDE: vitamina C, vitamina B6, potasiu, fier
PĂTRUNJEL: vitamina K, vitamina C, acid folic
SALATA VERDE: vitamina K, vitamina A, vitamina C, fibre

Mai mult, „În plus, acestea influențează pozitiv valorile colesterolului și tranzitului intestinal având și un rol benefic în alimentația persoanelor care se confruntă cu anemia. Nu doar că aduc un plus de culoare și gust în farfurie, dar sunt și super alimente cu rol în întărirea sistemului imunitar, mai ales că trecerea de la iarnă la primăvară vine însoțită, de cele mai multe ori, cu răceli.”, a mai spus psihonutritionistul.

Cantitatea de calorii din verdețuri variază în funcție de tipul de verdețuri și de porțiunea consumată. În general, majoritatea verdețurilor au un conținut caloric foarte scăzut, ceea ce le face opțiuni sănătoase pentru cei care își doresc să controleze aportul caloric.

Este ideal să introducem verdețurile și toate aceste plante verzi în alimentația noastră de zi cu zi, deoarece joacă un rol esențial în îmbunătățirea digestiei, lucru care ne ajută să experimentăm senzația de bine în propriul corp. Multe persoane sunt reticente când vine vorba de consumul acestora, dar am câteva idei de rețete simple și gustoase, care vor fi apreciate chiar și de către cei mai pretențioși.

Introducerea verdeturilor în dieta ta poate fi un proces plăcut și creativ.

O altă idee ar fi să prepari sosuri sănătoase și pesto-uri cu ierburi proaspete, cum ar fi busuiocul, menta sau pătrunjel, pentru a adăuga gust și prospețime la diverse feluri de mâncare.

De asemenea, poți folosi frunze de salată, cum ar fi frunzele de varză sau de kale, în loc de pâine sau tortilla pentru a înfășura diverse umpluturi, cum ar fi carne, legume și sosuri sănătoase.

Urzicile pot fi folosite și la omletă, paste, bruschete și chiar pizza. Adăugați urzicile călite pe o crustă de pizza împreună cu sos de roșii, mozzarella și alte topping-uri preferate.

Sursa – www.antena3.ro