Care sunt modalitățile de plată puse la dispoziția clienților de către Hidroelectrica?

De Jurnalul Național Actuale Companii 221 citiri
6 min citire

Inrolare trafic.ro




 

În România, compania Hidroelectrica, cea mai mare companie de energie a statului, aceasta a făcut un anunț important cu privire la plata facturilor.

Din informaţiile companiei, la plata facturilor, indiferent de modul în care acestea sunt achitate, este absolut necesar să fie trecute câteva date importante, fără de care plata poate fi întârziată, neprelucrată sau returnată.

În plus compania, a precizat că modalitățile de plată puse la dispoziția clienților de către Hidroelectrica sunt prezente în cadrul facturii de energie electrică și pe pagina www.hidroelectrica.ro – secțiunea Furnizare energie.

Indiferent de varianta de plată aleasă, reprezentanții companiei trag un semnal de alarmă cu privire la plata corectă a facturii.

În informaţiile companiei, ”Cum mă asigur că efectuez plata corectă a facturii de energie?

În vederea alocării corecte a plății efectuate, vă rugăm să luați în calcul următoarele:

Este necesară introducerea detaliilor de plată formate din cont contract și număr factură, indiferent de modalitatea de plată aleasă.

Plățile care nu respectă modalitățile de plată prezentate în cadrul facturii de energie electrică și pe pagina de internet vor fi procesate cu întârziere, nu vor fi prelucrate sau vor fi returnate, după caz.

Termenul de procesare a plății în sistemul nostru informatic este de maximum trei zile lucrătoare”, se arată pe pagina de Facebook a companiei.

Plata corectă a facturii de energie electrică

În plus, „Pentru detalii suplimentare referitoare la modalitățile de plată, vă rugăm să accesați http://hidroelectrica.ro – Secțiunea Furnizare Energie sau ne puteți contacta la următoarele numere de telefon: 021 9834 sau 021 9861.
#hidroelectrica

A publicat Hidroelectrica pe data de marţi, 6 februarie 2024

Ce reprezintă codul de client, cont contract, POD de pe factura de energie electrică?

Aceste coduri sunt coduri alfa-numerice, disponibile clienților în cadrul facturii, contractului de furnizare și în cadrul aplicației iHidro.

Acestea sunt folositoare în identificarea corectă în sistemele informatice dar și la plata facturilor, modificarea contractului de furnizare etc.

-codul de client – se găsește pe prima pagină a facturii și are 10 cifre (începe cu cifra 9)
-cont contract – se găsește pe prima pagină a facturii și are 10 cifre (începe cu cifra 8)
-POD – este codul de identificare al locului de consum, acordat de Operatorul de Distribuție:

-zona Rețele Electrice Muntenia, Banat, Dobrogea – caractere alfanumerice, codul începe cu RO … și are 15 caractere.
– zona Delgaz Grid – caractere alfanumerice, codul începe cu EMO … și are 10 caractere.
– zona Distribuție Energie Electrică România – caractere numerice, codul începe cu 594 … și are 18 caractere.
– zona Distribuție Energie Oltenia – caractere numerice, codul începe cu 594 … și are 26 de caractere.

Ce este POD-ul?

Codul POD reprezintă codul unic pentru fiecare punct de măsurare al energiei. Acest cod este generat automat, de către Operatorii de Distribuție, la activarea unui nou punct de măsurare, în baza avizului tehnic de racordare (ATR) sau Certificatului de Racordare (CR).

Codurile sunt de regulă alfa-numerice (conțin litere și cifre), se regăsesc în cadrul ATR-ului și CR-ului și pe facturile de energie electrică (pagina a doua a facturii emise), diferă de la un distribuitor la altul, de la un loc de consum la altul.

Cum și unde pot plăti factura Hidroelectrica?

Modalitățile de plată puse la dispoziția clienților noștri de către Hidroelectrica sunt prezente în cadrul facturii de energie electrică și pe pagina noastră, www.hidroelectrica.ro – secțiunea Furnizare energie.

În momentul efectuării unei plăți, pentru alocarea corectă a acesteia, vă rugăm să treceți la rubrica detalii de plată CONT CONTRACT și NUMĂR FACTURĂ. În situația în care veți utiliza codul de bare, plata se va aloca automat conform codului de bare scanat.

Ce se întâmplă dacă nu plătesc la timp factura de energie electrică?

În contextul Termenilor și Condițiilor de afaceri cu clienții, este necesară plata fiecărei facturi emise în termenul de scadență prevăzut în contractul de furnizare a energiei electrice, data emiterii facturii și data scadentă fiind menționate în cadrul fiecărei facturi.

În cadrul aceluiași document, achitarea facturii după data scadentă duce la aplicarea unor dobânzi penalizatoare după cum urmează:

– clientul persoană fizică va datora Furnizorului o dobândă penalizatoare stabilită la nivelul ratei dobânzii de referință a BNR plus 4 puncte procentuale conform art. 3 alin (2) din OG nr. 13/2011, pentru fiecare zi de întârziere începând cu prima zi după data scadenței și până în ziua plății (exclusiv),

– Clientul persoană juridică (profesionist conform legislației în vigoare) va datora Furnizorului o dobândă penalizatoare stabilită la nivelul ratei dobânzii de referință a BNR plus 8 puncte procentuale conform art. 3 alin (21) din OG nr. 13/2011, pentru fiecare zi de întârziere începând cu prima zi după data scadenței și până în ziua plății (exclusiv).

Valoarea totală a dobânzii penalizatoare nu poate depăși valoarea sumei datorate, transmite Hidroelectrica.

Sursa – www.antena3.ro