În anul 2024, piața locală a fost cea care a contribuit la creșterea cotei de piață pe segmentul gata de băut non-alcoolice unde Coca-Cola vinde sub brandul Illy issimo. „Atât pentru trimestru, cât și pentru întregul an, compania a câștigat cotă în valoare în totalul băuturilor nealcoolice gata de băut („NARTD”). (…) -Pentru întregul an, compania a câștigat cotă (în valoare) în totalul băuturilor NARTD, datorită creșterii cotei în Nigeria, România și Franța, Columbia, Brazilia și Mexic”, potrivit unui raport al companiei.
Pentru creșterea cotei au contribuit Nigeria, România și Franța, Columbia, Brazilia și Mexic
Illy Issimo, prezent pe piaţa din România începând cu anul 2007, este disponibil în trei opţiuni de cafea ready-to-drink: 200ml CAN Caffe, 250ml PET Cappuccino şi 250ml PET Latte Machiatto.
Cum se explică trendul?
În perioada de referinţă, francizații Coca-Cola au crescut acoperirea punctelor de vânzare și au accelerat amplasarea echipamentelor pentru băuturi reci pe piețele locale pentru a atrage clienți și pentru o creștere echilibrată a veniturilor pe termen lung. În 2024, sistemul Coca-Cola a adăugat peste 250.000 de noi puncte de vânzare (net) la nivel global și a aproape 600.000 de noi frigidere.
Or, creșterea numărului de echipamente pentru băuturi reci este esențială pentru stimularea vânzărilor și extinderea bazei de consumatori, deoarece frigiderele sunt unul dintre cei mai puternici promotori ai creșterii, în special în canalele comerciale tradiționale unde aproximativ 90% din băuturile NARTD sunt servite reci.
„Aceste acțiuni au contribuit la creșterea volumului și a cotei de piață în valoare a companiei atât pentru trimestru, cât și pentru întregul an”, se menționează în raport.
În volum, vânzările Coca-Cola au stagnat
Cât despre cantitățile vândute la nivel global, volumul de unități a crescut cu 2% în trimestrul patru, datorită Chinei, Braziliei și Statelor Unite. Pentru întregul an, volumul a crescut cu 1%, mai ales în Brazilia, India și Mexic. Raportul indică zero creștere volumică în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, regiunea din care face parte țara noastră, în grup.
Astfel, „Băuturile răcoritoare spumante au crescut cu 2% atât pe trimestru, cât și pe întregul an. Pe trimestru, performanța a fost determinată de creșteri pe toate segmentele geografice operaționale, iar la nivel de an creșterea a fost determinată de America Latină, Asia Pacific și America de Nord. Coca-Cola Zero Sugar a crescut cu 13% în trimestrul patru și cu 9% în 2024, în toate zonele geografice. Sucurile, băuturile lactate cu valoare adăugată și băuturile pe bază de plante au scăzut cu 1% în Q3 și au rămas la același nivel la nivel de an, creșterea din America de Nord fiind compensată de scăderile din Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Apa, băuturile pentru sportivi, cafeaua și ceaiul au crescut cu 2% în Q4, dar au scăzut cu 1% la nivel de an”, precizează compania.
Băuturile pentru sportivi, cafeaua, ceaiul şi apa au crescut cu 2% în Q4, dar au scăzut cu 1% la nivel de an
Coca Cola Company, care are ca filială Coca-Cola România, proprietarul mărcilor înregistrate, a avut în trimestrul patru al anului venituri nete la nivel global cu 6% mai mari față de perioada similară a anului anterior , ajungând la 11,5 miliarde de dolari, în timp ce veniturile organice (non-GAAP) au crescut cu 14%, datorită creșterii cu 9% a prețului mixurilor și a creșterii cu 5% a vânzărilor de concentrate.
Pentru întregul an 2024, compania a avut venituri nete cu 3% mai mari, ajungând la 47,1 miliarde de dolari, iar veniturile organice (non-GAAP) au crescut cu 12%, datorită creșterii de 11% a prețului/mixului și a creșterii de 2% a vânzărilor de concentrate.
Marja operațională pentru trimestrul patru a fost de 23,5% față de 21% în anul precedent, în timp ce marja operațională comparabilă (non-GAAP) a fost de 24% față de 23,1% în anul precedent. Pentru întregul an, marja operațională a fost de 21,2% față de 24,7% în anul precedent.
Aşadar, în România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.
Sursa – www.economica.net