Ce software de resurse umane este potrivit companiei tale?

Din ce în ce mai multe companii înțeleg importanța digitalizării datelor și a automatizării fluxurilor de lucru în cadrul departamentelor HR, într-o societate care își dorește să evolueze și într-un mediu de afaceri din ce în ce mai competitiv.

Automatizările permit reducerea timpului dedicat activităților repetitive din cadrul departamentelor de resurse umane, dar și o mai bună comunicare în cadrul organizațiilor, cu beneficii directe atunci când vorbim despre salvarea timpului sau eficientizarea costurilor.

Un software de HR este o investiție importantă pentru companie și un angajament luat pe termen lung, de aceea este important ca aceasta să fie făcută în urma unei analize atente a nevoilor companiei. Evaluarea și selecția aplicației de automatizare a proceselor de HR ar trebui realizată în urma unui proces complex, în care va fi implicat atât departamentul HR, cât și stakeholderii relevanți ai companiei. Un element crucial care se recomandă a fi evaluat și cuantificat înainte de decizia de achiziție este pachetul de servicii HR care însoțește vânzarea unui software HR, constând în principal în serviciile de consultanță pentru o alegere potrivită și implementarea într-o configurare optimă, relevantă pentru respectiva companie.

 

Criterii pentru a alege platforma software potrivită

Am adunat mai jos câteva criterii pe care le poți lua în considerare pentru alegerea platformei software potrivite companiei tale – este important ca aceasta să se potrivească priorităților companiei, scopul final fiind acela de a simplifica activitatea departamentului de resurse umane, dar și de a facilita interacțiunea celor din organizație cu personalul HR.

  1. Alegem o soluție HR completă, sau optăm pentru automatizarea anumitor procese?

Pentru că vorbim despre o decizie strategică, cu implicații pe termen lung, este esențial să gândim lucrurile în perspectivă. Dacă vorbim despre o companie modernă, în plină dezvoltare, care își dorește să pună accentul pe angajați ca partea cea mai valoroasă din companie, mai degrabă decât ca simple „active”, dorindu-se dezvoltarea și evoluția acestora, soluția HR completă ar trebui analizată în primul rând.

De la recrutare și onboarding până la administrarea de personal, pontajul, salarizarea, managementul performaței și al programelor de training, comunicarea internă sau managementul organizației, toate aceste procese sunt integrate într-o singură platformă. Rezultatul va fi un plus de eficiență, o comunicare mai bună și posibilitatea de a accesa bogația de date de HR, structurate și corelate, pentru diverse analize și generarea de insight-uri, ca puncte de plecare pentru decizii strategice.

Atunci când dorești să digitalizezi doar procesele cu cel mai mare consum de timp, energie și atenție, te vei concentra pe administrarea de personal, salarizare și pontaj.

  1. Ce tehnologie utilizează soluția aleasă?

Ai cu siguranță nevoie de o soluție HR care să permită actualizări regulate, pentru că situația din companie se poate schimba, la fel cum și legislația se schimbă în permanență.

Tehnologia utilizată trebuie să fie una de actualitate, mobile-first, în cloud și deschisă “nativ” spre integrări cu alte sisteme. Progresul tehnologiei este unul rapid, așa că e important ca platforma aleasă să poată ține pasul cu toate aceste dezvoltări. La acest capitol, consultarea departamentului IT este esențială: acesta îți va putea da informații în legătură cu capacitatea companiei de a susține o anumită soluție și cu standardele interne aplicabile oricărei achiziții de software.

  1. Funcționalitățile oferite

O platformă completă de managementul resurselor umane va acoperi toată paleta de procese specifice departamentului de HR. Interesează-te din timp care sunt acestea – dar și dacă platforma oferă, de exemplu, facilități de HR Analytics și generare a unor rapoarte HR flexibile și customizabile, eventual printr-un instrument de business intelligence (BI), dacă implementarea se face ulterior unui audit HR și design de procese de HR care să asigure înțelegerea exactă a nevoilor clientului și adaptarea soluției la contextul specific, sau dacă oferă facilități de self-service pentru angajați.

Dacă optezi pentru o serie de module, este preferabil ca acestea să fie achiziționate împreună și integrate, pentru ca datele introduse în unul dintre ele să poată fi utilizate și pentru celelalte. Vei folosi informațiile legate de administrarea personalului și pentru pontaj și salarizare, de exemplu.

  1. Simplitatea în utilizare

Pentru că platforma aleasă va fi folosită atât de departamentul HR cât și de angajații celorlalte departamente, este important ca aceasta să fie intuitivă, prietenoasă și ușor de utilizat. Și pentru că un asemenea software devine destul de complex, acoperind o mare varietate de spețe și fluxuri posibile, ar fi util să te interesezi și despre oferirea de training specializat pentru utilizarea acestuia în detaliu de către specialiștii HR.

  1. Respectă soluția software legislația în vigoare, dar și reglementările GDPR?

Departamentele de resurse umane gestionează un volum mare de date personale. Este necesar ca datele angajaților și ale potențialilor angajați să fie prelucrate și gestionate în conformitate cu cerințele GDPR, iar aplicația trebuie să fie în permanență conformă cu acestea, dar și cu modificările curente ale legislației în domeniu.

Soluția completă de resurse umane Sincron HR Software a fost concepută special pentru a răspunde nevoilor de digitalizare ale companiilor moderne. Aceasta integrează într-o singură platformă soluții specifice diverselor verticale HR, adăugând funcționalități de self-service pentru angajați sau soluții de analiză a datelor de tip HR Analytics.

Utilizând o singură platformă software HR în cadrul companiei tale vei optimiza procesele, facilitând comunicarea în cadrul companiei și reducând semnificativ timpul destinat activităților repetitive în cadrul departamentului HR.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata