Cum a evoluat utilizarea airbagul poziționat în volan?

De Jurnalul Național Actuale 86 citiri
3 min citire

Inrolare trafic.ro




Încă din anii 1980, de la introducerea airbagurilor pentru șofer, acestea au avut un loc permanent în centrul volanului, în butucul său. De atunci, volanul a fost mai mult decât interfața pentru transmiterea comenzilor de direcție între șofer și mașină, având și o funcție de protecție în cazul unui accident.

De aproximativ trei decenii, airbagul șoferului a devenit un echipament standard, ajutând la salvarea de vieți și reducerea vătămărilor. În mașinile moderne, volanul a devenit centrul de comandă pentru funcțiile de divertisment și asistență și, tocmai de aceea, compania ZF LIFETEC a proiectat o nouă generație de volane pentru a extinde posibilitățile de design ale conceptelor interioare orientate spre viitor.

În acest sens, ZF LIFETEC adoptă o abordare diferită în ceea ce privește ideile de design interior ale viitoarelor mașini. În cazul unui accident, airbagul șoferului se declanșează din partea de sus a volanului, prin marginea superioară a acestuia, în direcția șoferului. Această nouă poziție de instalare a airbagului permite spiței orizontale, inclusiv butucului, să aibă un design asemănător unui smartphone.

În plus, comenzile sensibile la forță pentru funcțiile de divertisment și asistență ale vehiculului sunt integrate în spatele unei suprafețe continue. Conform celor de la ZF LIFETEC, acest design se integrează perfect în tablourile de bord digitale ale interioarelor vehiculelor moderne.

În precizările sale, „Cu acest nou concept oferim libertate de design pentru volane fără a compromite siguranța”, explică Harald Lutz, Head Of Development la ZF LIFETEC.

Pracic, tendința spre un design fără sudură, care a devenit tot mai popular în ultimii ani, se regăsește și în interioarele moderne ale vehiculelor. Producătorii elimină din ce în ce mai mult rosturile și golurile din interior. Acest lucru se reflectă și în opțiunile inovatoare de iluminare și afișare care sunt integrate în întreg interiorul vehiculului.

Această dezvoltare va continua și cu viitoarele volane. Variantele de design fără sudură, cu o mai mare integrare a funcțiilor HMI și noi suprafețe, vor influența decisiv aspectul și funcționalitatea volanului de mâine.

Designul fără sudură nu deschide doar multe posibilități pentru utilizarea de noi materiale și forme, ci permite noi abordări în privința funcționalității. Cu toate acestea, deoarece volanul este și o componentă relevantă pentru siguranța vehiculului, ușurința în utilizare este esențială. Soluțiile hibride pot fi, așadar, implementate fără probleme grație acestui nou concept.

Comenzile funcțiilor mașinii, prezente pe suprafața volanului, pot fi, de asemenea, combinate cu detectarea mâinilor pe volan, care este o componentă a volanelor actuale și viitoare. Un senzor capacitiv de sub suprafața pielii recunoaște dacă șoferul doar atinge volanul sau îl prinde ferm.

Sursa – www.economica.net