Cum a evoluat utilizarea airbagul poziționat în volan?

De Jurnalul Național 178 citiri
3 min citire

Încă din anii 1980, de la introducerea airbagurilor pentru șofer, acestea au avut un loc permanent în centrul volanului, în butucul său. De atunci, volanul a fost mai mult decât interfața pentru transmiterea comenzilor de direcție între șofer și mașină, având și o funcție de protecție în cazul unui accident.

De aproximativ trei decenii, airbagul șoferului a devenit un echipament standard, ajutând la salvarea de vieți și reducerea vătămărilor. În mașinile moderne, volanul a devenit centrul de comandă pentru funcțiile de divertisment și asistență și, tocmai de aceea, compania ZF LIFETEC a proiectat o nouă generație de volane pentru a extinde posibilitățile de design ale conceptelor interioare orientate spre viitor.

În acest sens, ZF LIFETEC adoptă o abordare diferită în ceea ce privește ideile de design interior ale viitoarelor mașini. În cazul unui accident, airbagul șoferului se declanșează din partea de sus a volanului, prin marginea superioară a acestuia, în direcția șoferului. Această nouă poziție de instalare a airbagului permite spiței orizontale, inclusiv butucului, să aibă un design asemănător unui smartphone.

În plus, comenzile sensibile la forță pentru funcțiile de divertisment și asistență ale vehiculului sunt integrate în spatele unei suprafețe continue. Conform celor de la ZF LIFETEC, acest design se integrează perfect în tablourile de bord digitale ale interioarelor vehiculelor moderne.

În precizările sale, „Cu acest nou concept oferim libertate de design pentru volane fără a compromite siguranța”, explică Harald Lutz, Head Of Development la ZF LIFETEC.

Pracic, tendința spre un design fără sudură, care a devenit tot mai popular în ultimii ani, se regăsește și în interioarele moderne ale vehiculelor. Producătorii elimină din ce în ce mai mult rosturile și golurile din interior. Acest lucru se reflectă și în opțiunile inovatoare de iluminare și afișare care sunt integrate în întreg interiorul vehiculului.

Această dezvoltare va continua și cu viitoarele volane. Variantele de design fără sudură, cu o mai mare integrare a funcțiilor HMI și noi suprafețe, vor influența decisiv aspectul și funcționalitatea volanului de mâine.

Designul fără sudură nu deschide doar multe posibilități pentru utilizarea de noi materiale și forme, ci permite noi abordări în privința funcționalității. Cu toate acestea, deoarece volanul este și o componentă relevantă pentru siguranța vehiculului, ușurința în utilizare este esențială. Soluțiile hibride pot fi, așadar, implementate fără probleme grație acestui nou concept.

Comenzile funcțiilor mașinii, prezente pe suprafața volanului, pot fi, de asemenea, combinate cu detectarea mâinilor pe volan, care este o componentă a volanelor actuale și viitoare. Un senzor capacitiv de sub suprafața pielii recunoaște dacă șoferul doar atinge volanul sau îl prinde ferm.

Sursa – www.economica.net




Cum să-ți revii financiar după cheltuielile de sărbători

Sărbătorile de iarnă sunt un prilej de bucurie, întâlniri cu familia și prietenii, dar și o perioadă în care cheltuielile [...]

Horoscop financiar 2025. Ce se întâmplă pentru fiecare zodie în parte

Horoscop financiar 2025. Anul 2025 vine cu numeroase oportunități financiare, provocări și momente de reflecție pentru fiecare zodie. Fie că [...]

Top 5 greșeli financiare pe care să le eviți în 2025

Top 5 greșeli financiare pe care să le eviți în 2025.Într-o lume financiară în continuă schimbare, este mai important ca [...]

Impozit 2025. Taxele pentru Bucureșteni. Ce schimbări vor fi

Impozit 2025. De anul viitor, bucureștenii se vor confrunta cu o creștere semnificativă a impozitelor auto și a taxelor locale. [...]