Cum va influenţa Inteligenţa Artificială viitorul televizoarelor?

De Jurnalul Național Actuale Tech 219 citiri
5 min citire

Inrolare trafic.ro




Un lucru tot mai evident în ​​sfera televizoarelor, așa cum s-a putut constata la CES Consumer Electronics Show (CES 2024), cel mai important eveniment din domeniul tehnologiei organizat în Statele Unite, a fost inteligența artificială, tot mai evidentă.

IA este doar un acronim. „Inteligența artificială” în sine înseamnă doar un nou mod de interpretare și calculare a datelor. Așa cum s-a putut vedea la evenimentul de la Las Vegas, când producătorii și-au dezvăluit noile modele de televizoare pentru 2024, IA este implementată în mai multe moduri, scrie Digitaltrends.

În opinia sa, „O procesare mai bună face o imagine mai bună”, a declarat Scott Ramirez, vicepreședintele TCL pentru marketing și dezvoltare, în conferința de presă. „Pur și simplu o face.”

TCL implementează un tip de îmbunătățire bazată pe IA, la nivel global, cu un trio de procesoare

Și, cu siguranță, știe ce spune. Acest tip de îmbunătățire bazat pe inteligență artificială a fost folosit de ani de zile. A durat puțin să ajungă în televizoarele reale – producătorul de grafică Nvidia a încorporat-o în dispozitivul său Shield TV în 2017 – dar acum este aici pentru a rămâne.

Concret, în anul 2024, TCL implementează acest tip de îmbunătățire bazată pe inteligență artificială la nivel global, cu un trio de procesoare. Procesorul AIPQ se găsește în televizoarele S5 și Q6. AIPQ Pro va fi în QM7 și QM8. Iar AIPQ Ultra va fi în televizorul QM89 de 115 inch.

Multe dintre dezvăluirile de la CES au mers dincolo de simpla extindere a conținutului.

Astfel, „Chipset-urile noastre Hi-View Engine inaugurează o nouă eră a experienței utilizatorului”, a declarat David Gold, vicepreședinte Hisense International și președinte Hisense Americas, la conferința de presă CES a companiei sale.

În plus, „Angajamentul nostru se extinde dincolo de calitatea superioară a imaginii și a performanței. Este vorba despre adaptarea experiențelor pentru întreaga familie”, a adăugat el.

În acest sens, Doug Kern, șeful de marketing al Hisense SUA, a venit cu o completare:

„Aceste caracteristici, tehnologii și imagini de pe ecran trebuie să funcționeze împreună”, a spus Kern. „Este un chipset IA de ultimă generație care utilizează învățarea profundă și o serie de tehnologii pentru a perfecționa experiența vizionării”, a continuat Kern.

„Prin optimizarea cartografierii tonurilor locale, sunt evaluate sute de mii de zone de imagine”, a spus Kern. „Funcția sa de detectare a feței recunoaște fețele din imagine și le ajustează pentru un aspect mai natural”, a explicat el.

Pentru Hisense, este ca opusul unei camere. În loc să-ți recunoască fața, găsește o față pe ecran și modifică lucrurile. Dacă doriți să extrapolați, vă puteți imagina o companie care îl recunoaște, de exemplu, pe Tom Cruise, și apoi recomandă alte filme.

Astfel, LG duce lucrurile și mai departe, alegând „Inteligența orchestrată”

LG a dus lucrurile și mai departe, construind o poveste despre IA care este încorporată în modul de a fi al companiei. Nu doar o caracteristică dintr-un singur produs.

În viziunea sa, „Creierul IA al LG pe care îl imaginăm este un motor puternic cu procese orchestrate”, a declarat CEO-ul William (Joowan) Cho la conferința de presă. „Pornește de la nevoile clienților prin conversație interactivă sau înțelegere contextuală, cum ar fi modelele de comportament și emoțiile. În cele din urmă, creierul IA generează soluții optime pentru a provoca acțiuni tangibile prin orchestrarea dispozitivelor fizice. Așa că numim asta „Inteligența orchestrată”.

Samsung adoptă inteligența artificială în întregul său portofoliu

Compania Samsung adoptă o abordare holistică și aplică inteligența artificială în întregul său portofoliu. Jay Kim, vicepreședinte executiv al Samsung Visual Display Business, a vorbit despre inteligența artificială în ansamblu și despre modul în care dispozitivele Samsung folosesc procesoarele tradiționale de calcul împreună cu procesoarele grafice și procesoarele neuronale (NPU). „Rezultatul final va fi perfect”, a spus el.

Aşadar, „Consumatorii obișnuiți nu vor ști dacă o unitate de procesare neuronală funcționează sau nu”, a spus Kim. „Prin experiența lor vor înțelege beneficiile oferite de un NPU. O nouă experiență excepțională pe care o au în interacțiunea lor cu un dispozitiv, cred că asta îi va ajuta să realizeze, indirect, puterea NPU-urilor.”

Sursa – www.capital.ro