Educația din SUA: povara nesfârșită a ignoranței deliberate

De Jurnalul Național Externe 195 citiri
12 min citire

Inrolare trafic.ro




În ianuarie, guvernatorul republican al Floridei, Ron DeSantis, a blocat un curs de studii afro-americane de plasare avansată (AP) în statul său, susținând că are „o agendă politică” și include un studiu despre „Teoria queer” și mențiuni despre „Teoria critică a rasei”. Câteva săptămâni mai târziu, el a amenințat că va interzice întregul program AP, care oferă elevilor de liceu programe de studii și examene la nivel universitar.

Mișcarea guvernatorului de a bloca cursul propus de studii afro-americane AP și atacurile sale mai ample asupra programului care ajută la pregătirea tinerilor pentru facultate a fost un efort previzibil de a-și crește popularitatea în baza lui Donald Trump și șansele sale de a-și asigura nominalizarea prezidențială republicană. A fost, de asemenea, în concordanță cu intervențiile altor lideri republicani în programele de studii și interdicțiile de cărți din alte părți ale țării, menite să împiedice pe oricine să predea tinerilor americani ceva ce se referă la rasă, orientare sexuală și identitate de gen.

Aceste atacuri la adresa așa-numitei „educații trezite” vor avea nenumărate consecințe. Cel mai mare, poate, este unul care a rămas în mare parte nediscutat.

Dacă elevilor de la K-12 li se interzice să învețe despre istoria rasismului și anti-rasismului în SUA, despre existența și luptele oamenilor de culoare și ale popularilor queer, atunci când ar învăța toate acestea? Un curs de licență despre istoria SUA sau afro-americană ar deveni atunci prima dată când milioane de acești studenți vor învăța despre binele, răul și urâtul din aceste istorii. Asta este, desigur, dacă vor merge vreodată la facultate. Iar cei care întâlnesc aceste subiecte într-un cadru educațional pentru prima dată la universitate manifestă inevitabil o oarecare rezistență. Ei încearcă să se țină de stereotipurile despre oamenii de culoare, oamenii queer și toate celelalte grupuri marginalizate din SUA pe care le-au preluat din mass-media și din societate în general, transformând educația într-o luptă pentru lectori care încearcă să le învețe adevărul despre SUA și lumea.

Această bătălie, din păcate, este în desfășurare de foarte mult timp.

Am predat peste 100 de cursuri la nivel de colegiu în cariera mea academică, inclusiv mai mult de două duzini de cursuri de istorie afro-americană și studii despre diaspora africană și mi-am petrecut atât de mult timp risipind stereotipurile despre americanii de culoare și rasism. Nu doar cu studenții mei albi sau cu studenții de culoare care nu sunt negri. Cu toți studenții mei. Stereotipurile ca toți oamenii de culoare fie sunt înfundate în sărăcia nesfârșită, fie sunt super bogați precum Oprah sau LeBron James. Stereotipuri precum negrii africani și americanii de origine asiatică care obțin succes în SUA datorită credinței lor în individualism și muncă grea, în timp ce afro-americanii zac pe aici așteptând ca guvernul SUA să le taie un cec de bunăstare. Sau chiar stereotipuri mai mari, cum ar fi singura formă de rasism din SUA este la fel de evidentă precum Ku Klux Klan-ul în cearșafuri albe și glugi albe ardând cruci sau americani albi deranjați care strigă cuvântul n.

Când, ca profesor de facultate, ai de-a face cu studenți care au auzit și au luat la inimă aceste și atâtea alte stereotipuri rasiste și nu au primit niciodată vreo respingere semnificativă în sălile de clasă K12, fiecare prelegere, fiecare discuție și fiecare lectură poate fi ca și Sisif. un bolovan în sus. Din nou și din nou, am citit teme de scris în care elevii au ajuns la concluzia: „Sclavia a fost cu mult timp în urmă. Ar trebui să lăsăm trecutul în trecut și să mergem mai departe.” Sau, „America a făcut atât de multe progrese în ceea ce privește relațiile rasiale de la Mișcarea pentru Drepturile Civile”, de parcă rasismul nu mai exista.

Ca istoric și persoană de culoare americană, este enervant să petrec atât de mult timp distrugând moștenirea rasismului sistemic și anti-negrul în SUA, în Europa și în lume, doar pentru a vedea atât de puțin din ceea ce am fost. predare reflectată în eforturile elevilor mei. Și această frustrare se acumulează, semestru după semestru și an după an. Este o minune că eu și mai mulți dintre colegii mei nu ajungem să demisionăm și să părăsim definitiv predarea la facultate.

Toate acestea sunt rezultatul unei ignoranțe calibrate în mod deliberat, parte a ceea ce sociologul Crystal Fleming numește „prostia rasială”. Așa cum a scris Fleming în cartea sa din 2018 Cum să fii mai puțin prost despre rasă, „una dintre principalele consecințe ale secolelor de rasism este că suntem cu toții expuși sistematic prostiei rasiale și credințelor rasiste care ne deformează înțelegerea despre societate, istorie și despre noi înșine”. .

Acțiunile intenționate de a interzice programele și cărțile despre rasă și rasism în SUA vor continua inevitabil să părăsească facultatea de învățământ superior ca mine înotând împotriva unui tsunami de idei rasiste și studenți care, de cele mai multe ori, sunt mândri de ignoranța lor. Și îi va pregăti pe studenții negri, maro și queer pentru o experiență educațională traumatizantă – una în care se vor confrunta cu insulte rasiste și queerfobe și ștergeri în sălile de clasă, holuri, locuri de joacă, săli de spectacol, săli media și săli de masă, de la vârsta de cinci ani până la vârsta adultă, fiecare zi.

Cu toate acestea, nu există niciun Ron DeSantis, Moms for Liberty sau Moms for America care lucrează pentru a împiedica studenții marginalizați să experimenteze potopurile implicite de rasism, homofobie și transfobie în școlile din America.

Celor care lucrează pentru a pune capăt așa-numitei „treziri” în școlile americane nu le pasă de trauma pe care o vor experimenta elevii marginalizați ca urmare a eforturilor lor. Le pasă doar că oamenii ca ei – oameni care sunt foarte albi și foarte heteronormativi – continuă să controleze lumea necontestat.

Unele universități s-au deplasat, mai degrabă fără tragere de inimă, pentru a încerca să reducă diferența pe care o lasă educația K-12 în jurul istoriei, rasei și rasismului, precum și a studiilor queer și de gen, cu un curs din primul an sau doi despre antirasism și identitate socială.

Universitatea Americană și Universitatea din Pittsburgh sunt doar două exemple de instituții care s-au mutat pentru a implementa astfel de cursuri. Universitatea Americană a început să solicite AUx I (American University Experience) și AUx II ca cursuri de bază pentru primul an în 2018, ca urmare a unei serii de incidente rasiste și antisemite din campus și a solicitărilor grupurilor de studenți de a face mai mult pentru a proteja studenții marginalizați. .

Universitatea din Pittsburgh (studiul meu alma mater) a organizat cursul obligatoriu „Anti-Black Racism: History, Ideology, and Resistance” pentru toți studenții din primul an, ca „răspuns la uciderile de poliție din 2020 ale lui George Floyd, Breonna Taylor, Tony McDade și multe altele”.

Este încă prea devreme să spunem dacă astfel de cursuri vor funcționa pentru a închide prăpastia căscată a ignoranței rasiste și transfobe pe care o dețin studenții de la colegiu. După cum a spus Sydney Massenberg, absolventă de la Universitatea din Pittsburgh, în ajunul implementării de către Pitt a cursului său anti-rasism, „Rasismul cu siguranță nu va fi ceva pe care să-l eradicăm punând studenții la câteva clase. A fi un antirasist necesită o viață întreagă de muncă din partea tuturor.”

Și există și alte probleme cu încercarea de a aborda această ignoranță cu câteva cursuri de licență. Deși este adevărat că fiecare student va avea anumite grade de ignoranță și puncte oarbe în jurul rasismului și queerfobiei, până când au ajuns la universitate, majoritatea studenților negri și maro și queer ar fi experimentat deja aceste -isme, la nivel sistemic, instituțional și interpersonal. „Desigur… unii oameni sunt mai afectați de prostia rasială decât alții”, a scris Fleming referitor la americanii cu diferite straturi de privilegii, izolandu-i de a-și confrunta -ismele. Deci, aceste cursuri ar putea foarte bine să pregătească astfel de studenți pentru mai multe traume, în special la instituțiile predominant albe.

Acesta este deja cazul pentru facultatea care preda astfel de cursuri. „Ne-au fost contestate calificările, ni s-au aruncat asupra noastră o mulțime de limbaj rasist codificat, care se ridica la „ce zici de studenții albi?” Erau îngrijorați în special de studenții albi conservatori”, a spus Roshan Abraham, un consilier AUx II și profesor adjunct de religie la Universitatea Americană.

Potrivit unui raport, cel puțin o jumătate de duzină de consilieri din programul AUx și-au dat demisia între 2018 și 2020, în parte din cauza rasismului instituțional existent și a accentului pus pe netraumarea studenților albi în privința rasismului și a altor puncte moarte.

Oricum ar fi cazul, întrebările rămân: va continua politica intoleranței să împovăreze câțiva profesori ca mine cu sarcina de a înlătura cantități nesfârșite de rasism și stereotipuri în timp ce încearcă să predea? Vor continua universitățile să folosească cursurile cu un singur credit ca o modalitate de a avertiza cel puțin studenții despre propria lor ignoranță despre grupurile marginalizate din SUA și Occident? Și, cel mai important, vor continua SUA să hrănească această ignoranță deliberată și să le permită elevilor care ies din școlile sale cufundate în -isme periculoase să distrugă orice speranță de viitor durabil pentru toți americanii din această țară?

 

Sursa – www.aljazeera.com

TAGGED: , ,