Grupul Alro a înregistrat un profit net de 273 milioane de lei în primele nouă luni

Foto: realitateafinanciară.net
0 7

De la începutul anului si până acum grupul Alro a încheiat cu un profit net de 273 milioane lei, comparativ cu o pierdere de 23 milioane lei în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor financiare ale companiei remise vineri Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Astfel, rezultatul operaţional (EBIT) a crescut la 355 milioane lei în primele nouă luni 2020 comparativ cu 126 milioane lei în aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită implementării de către autorităţile române a schemei de compensare EU-ETS pe baza deciziei UE şi a primirii subvenţiei sub forma unei compensaţii pentru costurile de emisii indirecte suportate de Grup în 2019, acesta fiind unul dintre marii consumatori de energie electrică din România.

„Rezultatul net al Grupului pentru primele nouă luni ale anului 2020 este un profit de 273 milioane lei, o valoare mai mare comparativ cu pierderea de 23 milioane lei raportată în perioada similară a anului 2019, atribuit în principal subvenţiei primite pentru compensarea parţială a costurilor indirecte cu energia incluse în preţul energiei, în conformitate cu legislaţia UE, precum şi datorită acţiunilor de diminuare a costurilor continuate în T3 2020 cu şi mai multă precauţie şi într-o manieră mai riguroasă. Diminuarea stocurilor cu 229 milioane lei la 30 septembrie 2020 comparativ cu finalul anului 2019 a îmbunătăţit semnificativ fluxul de numerar. În acest mod, Grupul a reuşit să menţină afacerea viabilă şi să compenseze parţial tendinţa descendentă a preţului aluminiului şi nivelul scăzut al cererii cauzate de pandemia COVID-19, respectându-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de finanţatori”, se menţionează în raport.

Vânzările de produse primare ale Grupului ALRO au crescut cu 2% în T1-T3 2020 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019, în principal datorită vânzărilor de sârmă din aluminiu, deoarece ALRO rămâne unul dintre principalii furnizori pe această piaţă competitivă, fiind cel mai mare producător de sârmă de aluminiu din Europa.

În acest context, o altă linie de produse primare pentru care Grupul a beneficiat de o creştere a vânzărilor, în special în T3 2020, sunt barele. În acest domeniu, Grupul a reuşit să vândă cu peste 670 de tone mai multe bare în T3 2020 comparativ cu T3 2019, datorită creşterii cererii diviziei de produse extrudate începând cu septembrie 2020, pe măsură ce livrările de profile către piaţa panourilor solare au crescut.

„În T3 am reuşit să asigurăm continuitatea activităţilor noastre în condiţii de siguranţă şi productivitate economică, păstrând în acelaşi timp calitatea şi valoarea adăugată ridicată, elemente care caracterizează produsele ALRO. Condiţiile dure de piaţă ne-au făcut mai puternici pe măsură ce am adoptat măsuri precum programul anti-criză, care a oferit rezultate bune şi fluxuri de numerar îmbunătăţite. După cum am promis, ne-am menţinut neschimbată strategia, chiar dacă ne confruntăm cu o noua realitate cu noi reguli de joc”, a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al ALRO, Marian Năstase.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata