În Bucureşti, s-a descoperit că unele cartiere şi unele zone sunt vulnerabile, în jurul liniilor de metrou, precizează Sixense România

De Bianca Ion 464 citiri
4 min citire
bucuresti-8656786567.jpg

 

Zone din proximitatea sau de la intersecția viitoarelor magistrale M5 și M4 prezintă deformări semnificative. Printre acestea, se numără cartierele Eroilor, Berceni, Colentina sau Giulești, arată studiul realizat de Sixense România.

Concret, studiul a fost realizat prin măsurarea a peste 2,6 milioane de puncte și a vizat în mod special, zonele și cartierele aflate în proximitatea viitoarelor proiecte de infrastructură de transport subteran din București, cum ar fi: M4 (Gara de Nord – Gara Progresul), M5 (tronson Eroilor – Piața Iancului), M7 (Voluntari – Bragadiru), precum și Piața Unirii, ca nod important în care se întâlnesc mai multe magistrale de metrou ale Capitalei, dar și ca zonă care urmează să fie reabilitată de autoritățile publice, în urma mai multor expertize tehnice.

În declaraţia sa, „Studiul satelitar indică zone sensibile ce necesită monitorizare atentă atât în timpul execuției lucrărilor, cât și ulterior, în faza de exploatare, pentru a garanta că noile dezvoltări nu pun în pericol mediul construit din proximitate și, bineînțeles, pentru a preveni orice incidente sau accidente care ar putea afecta zona de influență”, a explicat Mariana Garștea, Director General la Sixense România, inițiatorul studiului.

Cum a fost realizat studiul?

Studiul făcut de către Sixense România împreună cu Sixense Satellite, divizia specializată în măsurători din satelit din cadrul Sixense Group, a fost efectuat pe baza unei tehnologii care poate accesa retroactiv informații despre mișcările pământului și ale patrimoniului deja existent, prin suprapunerea imaginilor din satelit.

Au măsurat peste 2.681.778 de puncte și au captat imagini cu ajutorului satelitului COSMO-SkyMed

Mai exact, studiul a fost realizat pe întreaga suprafață a Bucureștiului, prin măsurarea a peste 2.681.778 de puncte și captarea de imagini cu ajutorului satelitului COSMO-SkyMed, în perioada aprilie 2023 – octombrie 2024. Această tehnologie presupune folosirea imaginilor Interferometric Synthetic Aperture Radar captate de satelitul COSMO-SkyMed care orbitează în jurul Pământului și care colectează date despre valoarea deformărilor acumulate în timp.

Imaginile astfel obținute sunt apoi procesate cu ajutorul Atlas, solutie dezvoltată de către Sixense Group, iar studiul este disponibil prin intermediul platformei digitale Beyond Monitoring, într-un format ușor de înțeles și de folosit pentru toți factorii-cheie care au nevoie de ele: de la gestionari de infrastructură până la dezvoltatori şi autorități publice.

Aceste studii din satelit sunt importante în proiectele majore de infrastructură rutieră și feroviară, fiindcă permit identificarea tuturor zonelor vulnerabile de pe infrastructura existentă a unei autostrăzi și a zonelor vulnerabile de la suprafață, în mediul urban, pe durata construirii unui proiect de infrastructură subterană, astfel încât să nu existe riscul unor accidente cum ar fi surpările sau alunecările de teren.

Un studiu similar, realizat de companie în 2021, a relevat încă de atunci deplasări semnificative ale solului în zone precum Republica, Militari, Berceni și Colentina.

Aşadar, Sixense România oferă tehnologii de instrumentare și monitorizare a riscurilor structurale și geotehnice asociate șantierelor, precum și inginerie specializată pentru diagnosticarea, protecția și întreținerea activelor  și platforme informatice digitale.

Sixense România face parte din Sixense Group.

Sursa – www.economica.net