În campania de vaccinare, livrările săptămânale către România – atât prin transport aerian, cât şi terestru

Foto: medlife.ro
0 50

Pentru transportul terestru utilizat pentru prima livrare de vaccin, a fost ales în urma unei analize care a avut în vedere mai mulţi parametri, printre care necesitatea livrării sincronizate în mai multe state membre într-o dată fixă, cantitatea limitată de cutii termoizolante pentru transport destinate unei singure locaţii din statul membru, precum şi transportul pe perioada zilelor libere de Crăciun, informează, marţi, Comitetul naţional de coordonare a vaccinării anti-COVID.

„Livrările săptămânale către România se vor efectua atât prin transport aerian, cât şi terestru. Ambele căi de transport pot fi utilizate deoarece cutiile termoizolante pentru transport au fost calificate atât pentru transportul terestru, cât şi pentru transportul aerian. Condiţiile speciale de depozitare a vaccinului Pfizer/ BioNTechh la temperaturi cuprinse între -90 grade C şi -60 grade C sunt asigurate de către dispozitivele speciale de transport: cutiile termoizolante pentru transport, care conţin gheaţă carbonică”, precizează sursa citată într-un comunicat transmis AGERPRES.

Din punct de vedere al siguranţei, aceste cutii termoizolante pentru transport sunt independente de modalitatea de transport (aerian sau terestru) şi conţin încorporat un dispozitiv de monitorizare a temperaturii. Acest dispozitiv de monitorizare a temperaturii urmăreşte în mod constant temperatura în timpul transportului, pentru a asigura faptul că vaccinul congelat a fost menţinut la temperatura necesară pe durata transportului.

Modalitatea de transport a vaccinurilor împotriva COVID-19 a fost aleasă ţinând cont de necesitatea respectării condiţiilor de siguranţă. Conform indicaţiilor producătorului, acest vaccin trebuie transportat în gheaţă carbonică. Gheaţa carbonică este formată din dioxid de carbon îngheţat, care are tendinţa de a reveni la forma de gaz atunci când se încălzeşte. Gazul format s-ar fi putut răspândi în spaţiul închis al avionului, în cazul în care s-ar fi optat pentru transportul aerian, iar viaţa piloţilor şi a personalului de la bord ar fi fost puse în pericol de intoxicare (ceea ce ar fi necesitat asigurarea unor condiţii speciale). Prin urmare, s-a preferat transportul rutier, acolo unde acest lucru a fost posibil, se mai arată în comunicatul citat.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x