Încrederea consumatorilor în branduri este la un nivel mai scăzut faţă de perioada pre-COVID-19

Foto: doingbusiness.ro
0 29

Pandemia de COVID-19 are un impact global şi de durată asupra nevoilor, preferinţelor şi comportamentelor consumatorilor, iar încrederea acestora în branduri este la un nivel mai scăzut faţă de perioada pre-coronavirus, arată un nou studiu KPMG „Adaptarea la evoluţia consumatorilor în noua realitate”.

În raport se evaluează opinia a 75.000 de consumatori din 12 pieţe şi examinează nevoia companiilor de a-şi schimba gândirea şi modalitatea de operare ca răspuns la aceste modificări.

În perioada cuprinsă din mai şi până în septembrie a anului acesta, studiul a analizat trendurile consumatorilor în cinci sectoare ale economiei: bunuri de consum şi retail (alimentar şi non-alimentar), bancar, asigurări, divertisment şi agrement, călătorii şi turism.

Studiul mai indică faptul că încrederea consumatorilor în branduri este la un nivel mai scăzut faţă de perioada pre-COVID-19, iar sectorul de asigurări a fost singurul cu o creştere netă a încrederii în perioada mai – septembrie, în timp ce călătorii & turism şi divertisment & agrement au înregistrat cea mai mare eroziune a încrederii în brand. Toate sectoarele au înregistrat o creştere minoră în luna septembrie în ceea ce priveşte încrederea în brand, cu excepţia sectorului bancar, care şi-a păstrat poziţia.

„Studiul KPMG a identificat, începând din mai 2020, patru trenduri esenţiale care afectează consumatorii şi au modificat obiceiurile de consum. Participanţii la studiu estimează că aceste modificări se vor vedea şi după mai mult de 12 luni. Cele 4 trenduri se referă la: impactul economic, erodarea încrederii, creşterea digitalului şi casa ca nou centru de activitate. Aceste teme evidenţiază presiunea resimţită de consumatori, percepţia asupra brandurilor şi comportamentele în schimbare în noua realitate. Retailerii au nevoie de o înţelegere mai profundă a grupurilor de consumatori, prin segmentare generată de Inteligenţă Artificială şi indici psihologici. Personalizarea, aplicată nu numai comunicării, ci şi pentru produsele dezvoltate, va fi esenţială pentru îndeplinirea nevoilor consumatorilor. Mai mult, consumatorii sunt atraşi către brandurile care empatizează cu clienţii şi le susţin valorile. Comerţul pentru Consumator este viitorul. Canalele fizice vor rămâne importante, dar nu trebuie să ne concentrăm pe un canal anume, ci asupra clientului, iar concurenţa va deveni mai puternică decât în prezent”, a spus Aura Giurcăneanu, partener Audit şi head Consumer Markets & Retail.

Datele studiului arată că aproape jumătate (45%) dintre respondenţi afirmă că nu resimt un puternic impact asupra veniturilor, ceea ce s-ar putea traduce în noi oportunităţi pentru companiile care pot îndeplini aşteptările consumatorilor. Toţi participanţii la studiu au estimat, însă, că vor cheltui mai puţin în următoarele 6-12 luni şi că vor prioritiza economisirea.

Astfel, raportul mai semnalează că doi din cinci consumatori (43%) sunt îngrijoraţi de securitatea financiară proprie în anul 2021, mai mult de o treime (36%) dintre aceştia acordă prioritate economiilor în detrimentul cheltuielilor, 37% lucrează de acasă, iar 60% estimează că telemunca va continua şi în viitor, unul din cinci respondenţi (20%) doreşte să lucreze de acasă cât mai mult, încrederea în transportul în comun a scăzut cu 37% faţă de perioada pre-COVID-19, cheltuielile nete ar putea scădea cu 21% în următoarele 6-12 luni, comparativ cu perioada pre-COVID-19.

Aproape jumătate (45%) dintre respondenţi estimează că principala conexiune cu brandurile va fi prin canale digitale iar „valoare pentru bani” este criteriul principal de achiziţie pentru 63% dintre respondenţi.

„Observăm deja o creştere accelerată a numărului de tranzacţii desfăşurate de clienţii noştri care au o prezenţă însemnată în modul online, ajungând la peste 100.000 de tranzacţii lunare faţă de numai 40.000 înainte de declanşarea pademiei. Chiar şi pentru achiziţiile pentru care prezenţa în magazine era indicată (îmbrăcăminte), acei jucători care au oferit o experienţă cât mai apropiată de cea reală au cules roadele. În plus, organizarea distribuţiei în acest context a fost unul din factorii care au contribuit la succesul companiilor. Din punct de vedere fiscal, legislaţia conţine o serie de stimulente (profit reinvestit, cercetare-dezvoltare) care pot fi accesate de contribuabil pentru dezvoltarea acestor noi canale de distribuţie”, a subliniat Alexandru Comănescu, director Consultanţă Fiscală, KPMG în România

Aşadar, KPMG este o reţea globală de servicii profesionale care furnizează servicii de audit, consultanţă fiscală şi în domeniul afacerilor. Îşi desfăşoară activitatea în 147 de ţări şi are 219.000 de angajaţi în firmele membre din întreaga lume. În România şi Republica Moldova, KPMG îşi desfăşoară activitatea în cadrul celor şase birouri din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Chişinău. În prezent dispune de un număr de peste 800 de profesionişti, atât cetăţeni români, cât şi străini.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x