Notate cu 10 la capitolul comunicării cu investitorii

Antibiotice, Banca Transilvania şi Nuclearelectrica sunt companiile care au obţinut punctaj maxim la prima ediţie a indicatorului Vektor, ce se referă la comunicarea cu investitorii, potrivit rezultatelor prezentate, joi, într-o conferinţă de presă, de către Asociaţia pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din România (ARIR).

Cercetarea, care a durat un an, a avut la bază o metodologie ce a inclus 15 criterii, în linie cu cele mai bune practici internaţionale în relaţia cu investitorii (IR). În acest context, au fost notate 78 de companii care au luat punctaj de la 0 (comunicare redusă) la 10 (comunicare excelentă).

Potrivit indicatorului, cele mai multe companii au îndeplinit Criteriul 2 (57 companii) care se referă la disponibilitatea datelor de contact pentru echipa de la Relaţia cu Investitorii şi Criteriul 12 (50 companii), care se referă la furnizarea informaţiilor despre preţul acţiunilor în cadrul website-ului emitentului.

Companiile care au obţinut punctaj maxim (10) au fost declarate Antibiotice, Banca Transilvania şi Nuclearelectrica. Acestea sunt urmate de Alro, Bursa de Valori Bucureşti (BVB) şi OMV Petrom, cu un indicator de 9,5, Farmaceutica Remedia, Fondul Proprietatea şi MedLife (8,5).

Per ansamblu, media indicatorului Vektor pentru toate companiile este de 3,6.

Indicatorul este determinat în baza analizei a 15 criterii, ce includ: disponibilitatea echipei de relaţii cu investitorii, informaţii despre conducerea companiei şi politica de remunerare, organizarea conferinţelor telefonice dedicate rezultatelor financiare, existenţa prezentării pentru investitori, publicarea comunicatelor de presă aferente raportărilor financiare, participarea la evenimente cu investitori, furnizare informaţiilor financiare în format excel, transcript/înregistrare conferinţe de prezentare a rezultatelor financiare, publicarea informaţiilor despre preţul acţiunii, acoperirea de către analişti financiari şi raportarea non-financiară.

Metodologia a fost elaborată de către membrii ARIR, analişti financiari, profesionişti IR, consultanţi şi profesori. Aceasta va fi revizuită anual în luna martie, însă modificări ale indicatorului pot fi realizate în mod continuu, la solicitarea companiilor.

Analiza şi evaluarea informaţiilor publice disponibile, a website-ului şi a secţiunii pentru relaţia cu investitorii (IR) au fost realizate de ARIR şi Comisia de proiect, formată din 15 persoane (analişti de guvernanţă corporativă, profesionişti IR, mediul academic, consultanţi raportare non-financiară) în decembrie 2019.

Procesul de evaluare a fost revizuit în ianuarie de către Mazars, una dintre cele mai mari companii de audit şi consultanţă din lume, prezentă în 89 de ţări şi teritorii, cu o experienţă de 25 de ani în piaţa din România.

ARIR este o organizaţie non-guvernamentală şi non-profit care a fost înfiinţată în noiembrie 2018 cu scopul de oferi emitenţilor actuali şi potenţiali o platformă pentru dezvoltarea profesioniştilor în relaţia cu investitorii şi pentru a contribui la implementarea celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii şi în guvernanţă corporativă.

Membrii fondatori ai Asociaţiei sunt BVB, ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – sucursala Bucureşti, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Daniela Şerban, Cosmin Răduţă şi Tony Romani, în timp ce Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Idea Bank, BRK Financial Group şi Banca Transilvania, s-au alăturat ca membri asociaţi şi Innova Project Consulting ca membru afiliat.

Sursa: News24.ro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata